تاکنون استفاده از چه داروهایی در درمان کرونا موثر بوده؟

“:

یک سال پس از شروع عفونت ویروس کرونا ، دانشمندان واکسن هایی برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا تهیه کرده اند ، اما هنوز موفق به یافتن راه حل معجزه آسای ویروس کشنده نشده اند و پزشکان در کشورهای مختلف هنوز مجبور به استفاده از چندین دارو هستند. آنها از خانواده “کورتیکواستروئیدها” هستند که برای درمان رنج بیماران استفاده می شود.

البته در این دوره داروهای دیگری مانند Remedicivir در خارج از گروه مورد استفاده قرار گرفت ، اما اثربخشی آنها رد شد.

در زیر لیستی از داروهایی وجود دارد که تحقیقات پزشکی ثابت کرده اند که برای استفاده از Kovid 19 مثبت یا منفی هستند.

کدام داروها موثر هستند؟

1- دگزامتازون (کورتیکواستروئیدها)

کوید 19 تنها دارویی است که تاکنون کاهش یافته است. با این حال ، این فقط برای بیمارانی که به شدت بیمار هستند و به اکسیژن مکمل نیاز دارند ، توصیه می شود.

بر این اساس ، دگزامتازون از ماه سپتامبر توسط سازمان بهداشت جهانی و آژانس دارویی اروپا توصیه شده است ، براساس مطالعات انجام شده در انگلستان.

اما پزشکان اصرار دارند که با شروع بیماری دگزامتازون تجویز نکنند. به این دلیل که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند ، به همین دلیل این دارو فقط در بیمارانی که شرایط سخت دارند موثر است.

به نظر می رسد علاوه بر دگزامتازون ، داروهای دیگری از همان خانواده مانند کورتیکواستروئیدها نیز م workثر هستند. بر این اساس ، سازمان بهداشت جهانی “استفاده منظم از کورتیکواستروئیدها در بیماران مبتلا به بیماری شدید بیماری کرونا قلب” را توصیه می کند.

2- داروهای ضد انعقاد خون

مانند کورتیکواستروئیدها ، این داروها در بیمارانی که علائم شدید دارند استفاده می شود. هدف از این کار جلوگیری از لخته شدن خون در بدن بیمارانی است که یکی از جدی ترین عوارض Covid 19 است.

کدام داروها بی اثر هستند؟

1- درمان

این درمان ضد ویروسی پیشرفته ، که به شدت مورد حمایت ایالات متحده قرار گرفت و برای درمان ابولا ایجاد شد ، نتوانست بیماران Kovid 19 را درمان کند.

در 8 اکتبر ، کمیسیون اروپا اعلام کرد که با تولید کننده دارو Gilead Pharmaceuticals برای تولید 500000 دوز به توافق رسیده است. در 22 اکتبر ، FDA مجوز دائمی استفاده از آن را صادر کرد. بنابراین در حالی که Remedicivir کار چندانی برای درمان کوید 19 انجام نداد ، گزارش شد که فقط در سه ماهه سوم امسال 900 میلیون دلار برای Gilead جمع کرده است.

سرانجام ، سازمان بهداشت جهانی در تاریخ 20 نوامبر اعلام کرد که نباید از آن برای درمان بیماری عروق بیماری کرونا استفاده شود زیرا از مرگ بیمار جلوگیری نمی کند یا از بروز علائم حاد جلوگیری نمی کند.

طبق تحقیقی که در اواخر ماه مه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد ، کمید 19 بیمار را از 15 روز به 11 روز کاهش داد.

Remedicivir یکی از پرمصرف ترین داروها در ایران برای درمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب است. داروهایی مانند فاویپیراویر و اکتمرا معمول است. مقامات ایرانی می گویند که آنها تلاش می کنند دانش ساخت داروی چینی را برای درمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب به دست آورند.

کدام داروها بی اثر هستند؟

1- هیدروکسی کلروکین

این دارویی است که در ماه های اخیر بحث برانگیزتر شده است ، زیرا مسائل مربوط به آن وارد دنیای سیاسی شده است. یکی از طرفداران اصلی این دارو دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

علاوه بر دونالد ترامپ که رولت را دید ، پزشک جنجالی فرانسوی نیز در ماه های آینده یکی از مبارزان اصلی خواهد بود. وی به دلیل تبلیغ دارویی که در اصل برای درمان مالاریا ، نقض اخلاق پزشکی ، معرفی نادرست مردم و به خطر انداختن جامعه انجام شده بود ، توسط سازمان سیستم های پزشکی فرانسه تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. به آنها امید کاذب و نقشه گرایی داد.

تحقیقات بین المللی ، از جمله آزمایشات کلینیکی در مقیاس بزرگ در انگلستان ، نشان داده است که هیدروکسی کلروکین در درمان کوید 19 بی اثر است.

2- لوپیناویر-ریتوناویر

استفاده از این دو دارو که برای مبارزه با ویروس ایدز تولید شده اند ، تاثیری بر وضعیت افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب ندارد.

آزمایشات نشان داده است که این داروها که معمولاً با نام تجاری Caltera به بازار عرضه می شوند ، مرگ و میر ناشی از بیماری عروق بیماری کرونا قلب را کاهش نمی دهند یا خطر قرار گرفتن در معرض اکسیژن را کاهش نمی دهند. این روش درمانی حتی باعث کاهش مدت زمان بستری شدن بیماران در بیمارستان نشد.

1- توسیلیسوماب

کووید که در اصل برای آرتریت روماتوئید تولید می شود ، برای درمان 19 بیمار نیز استفاده می شود.

دانشمندان هنوز در مورد اثربخشی آن نتیجه نهایی نگرفته اند. با این حال ، آنها با کمک این دارو امیدوارند که بتوانند مشکلات التهابی ناشی از ورود بیماران به مرحله حاد کوید 19 را از بین ببرند. با این حال ، مطالعات هنوز پاسخی دقیق ارائه نکرده اند.

در 19 نوامبر ، محققان کالج امپریال لندن اعلام کردند که توسیلیزوماب ممکن است در اولین نتایج آزمایشات بالینی مفید باشد. اما این یافته ها هنوز مقدماتی است و از این پس نمی توان از تأثیر این محصول استنباط کرد.

2- آنتی بادی های مصنوعی

آنتی بادی هایی به نام “مونوکلونال” در آزمایشگاه تولید می شوند و انتظار می رود با خنثی سازی ویروس کرونا ، سیستم ایمنی بدن را از طریق تزریق وریدی تقویت کنند.

در حین درمان بیماری بیماری کرونا قلب ، دونالد ترامپ محصولی مشابه ساخت شرکت آمریکایی “رجنتون” دریافت کرد.

Covid 19 مقامات بهداشتی ایالات متحده شنبه گذشته مجوز “استفاده اضطراری” برای آنتی بادی را برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و بدتر شدن افراد با علائم خفیف تا متوسط ​​صادر کردند. با این حال ، اثر این دارو هنوز تحت مطالعه است.

3- پلاسما

این روش در پلاسمای خون افرادی که قبلاً بیماری عروق بیماری کرونا داشتند اما اکنون آنتی بادی تولید می کنند ، استفاده می شود.

برخی مطالعات نشان داده اند که این روش درمانی در درمان ویروس ابولا یا SARS مرتبط با ویروس Kovid 19 مثر است. با این حال ، همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که برای تأیید این روش ، آزمایشات بالینی بیشتری لازم است.