تاثیر نرخ سود بانکی بر قیمت تمام‌ شده نرخ مسکن چیست؟

خزیر با استناد به اخبار آنلاین و پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه تعاون مدنی تهران ، در مورد نرخ سود و تأثیر بانک بر بازار مسکن اظهار داشت: نرخ سود بانکی یکی از مهمترین شاخص های تغییر در فضای اقتصادی و رونق است. مورد استفاده سیاستگذاران دولت برای جریان مستقیم وجه اما گاهی اوقات ، انتخاب مدل و ابعاد استفاده از این اهرم نه تنها دشوار و قابل حل نیست ، بلکه به معضلی جدید تبدیل شده است.
وی گفت: رسیدگی به نرخ سود بانکی در همه بازارها نتیجه مستقیم و غیرمستقیم است ، مهمترین تأثیر نرخ سود بانکی در بازار مسکن افزایش هزینه تمام شده پول در این بازار است.
یکی دیگر از نتایج نرخ سود بانکی در بازار مسکن که همواره مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته ، در دسترس بودن پول از بانک و حمله به بازارهای دیگر است ، اما وضعیت مخالف در بازار مسکن بسیار محسوس و مشهود است.
وی گفت: در دوره هایی با نرخ سود بانکی بالا ، سرمایه گذاری طولانی مدت در بانک علاوه بر افزایش هزینه برای بخش تولید ، بیش از سود سازندگان و تولیدکنندگان است و از مشکلات اسمی سازندگان و توزیع کنندگان جلوگیری می کند. سرمایه گذاری و هزینه در پروژه های ساختمانی که حداقل 2 تا 4 سال در دسترس بودن سرمایه و بهره به تأخیر افتاده است ، آنها ترجیح می دهند سرمایه خود را در بانک سرمایه گذاری کنند و از سودهای بدون درد آن استفاده کنند.
مدیرعامل اتحادیه تعاون مدنی تهران اظهار داشت: بنابراین باید گفت نرخ سود بانکی در عین حال از طریق حرکت موازی و مشابه رشد عرضه پول ، تورم و نرخ ارز تأثیر فزاینده ای در قیمت بازار مسکن دارد.
وی با اشاره به سایر بازارها توضیح داد: با توجه به افزایش ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا و کاهش بورس سهام در ماه های آینده ، بازار مسکن فرصت مناسبی برای جذب و کنترل نقدینگی است. این نوعی سرمایه گذاری در تولید است. این امر به جز حساسیت و اشتیاق بالا برای افزایش نرخ سود بانکی امکان پذیر نیست.
وی در پایان با تأکید بر شمشیر دو لبه نرخ سود بانکی اظهار داشت: نرخ سود بانکی به عنوان ابزاری برای جذب پول آزاد به بازار مورد استفاده قرار می گیرد اما در نهایت منجر به نقدینگی بیشتری خواهد شد. بنابراین ، سیاست گذاران پولی و اقتصادی کشور باید به خاطر داشته باشند که با افزایش نرخ سود بانکی ، هر حرکت عجولانه در بازار پول و تصمیم بیکار ، هزینه آن را به عنوان شمشیر دو لبه برای افزایش نقدینگی بیشتر می کند. آنها از مسکن استفاده کردند.

223224