بیانی: موسیمانه در بدترین زمان سرمربی استقلال شد/ مسئله اصلی بی تفاوت بودن بازیکنان است

بیانی: موسیمانه در بدترین زمان سرمربی استقلال شد  مسئله اصلی بی تفاوت بودن بازیکنان است

بیانی: موسیمانه در بدترین زمان سرمربی استقلال شد  مسئله اصلی بی تفاوت بودن بازیکنان است

پیشکسوت تیم استقلال گفت: کار برای موسیمانه خیلی سخت است چون استقلال را نمی شناسد در بدترین زمان ممکن سرمربی شده و تیم در بحران است.

شاهین بیانی در گفت وگو با خبرگزاری آنا در خصوص شکست استقلال در خانه خیبر خرم آباد و سقوط به رده دوازدهم اظهار کرد: موسیمانه که سرمربی جدید تیم شده طبیعی است که نمی تواند در عرض دو سه روز تیم را متحول کند اما سوال از کسانی است که در کنار تیم بوده اند. دستیاران داخلی موسیمانه ترکیب استقلال را برای بازی با شمس آذر چیده اند و قطعاً سرمربی جدید شناخت خاصی از تیمش ندارد که بخواهد ترکیب را بچیند. حالا سوال از کسانی که مربی هستند و استقلال را می شناسند این است که با وجود چند بازیکن خارجی چه دلیلی دارد که تنها اندونگ از ابتدا بازی کرد دیگر نفرات خارجی بیرون ماندند در حالی که به آنها نیاز بود تا بتوانند اثرگذار باشند. اگر بازیکنان مؤثری نبودند به چه دلیل جذب شدند؟

استقلال بیش از پیش در بحران فرو رفته 

پیشکسوت تیم استقلال ادامه داد: مسئله بعدی در مورد کیفیت فنی تیم است. فرصت های گلزنی استقلال خیلی کمتر از خیبر خرم آباد بود. یعنی استقلال باید تا این اندازه ضعیف شده بود که از یک تیمی که در بحران بود ۳ گل بخورد اتفاقی که هفته قبل هم برابر ذوب آهن افتاد و آنجا هم ۳ گل خورد. رقم قرارداد بازیکنان دو تیمی که استقلال روی هم رفته از آنها ۶ گل خورد از بازیکنان این تیم کمتر است اما هر دو تیم بردند و اگر دقت بیشتری می کرد شانس زدن بیش از ۳ گل هم داشتند. نتیجه اتفاقاتی که تا اینجا رقم خورده یعنی استقلال بیش از پیش در بحران فرو رفته و هواداران میلیونی این تیم در حال لطمه خوردن هستند. خیلی بد است که استقلال در ۸ بازی ۱۴ گل خورده است.

استقلال با این روند سهمیه آسیایی هم نمی گیرد

وی یادآور شد: قبل از آنکه جواد نکونام جدا شود گفتم که بهتر است او تا نیم فصل بماند اما مدیریت کار خودش را کرد. الان که چند بازی کردیم و سه شکست به دست آمده مشخص شد که موافقت با استعفای نکونام اشتباه بود. طبیعتاً استقلال با این شروع ضعیفی که داشت و در پایان هفته هشتم فقط ۸ امتیاز دارد شانس قهرمانی را از دست داده و با ادامه این روند نمی تواند سهمیه آسیایی هم بگیرد. استخدام سرمربی خارجی برای این فصل نمی توانست به استقلال کمکی کند اما توجهی نکردند. در لیگ نخبگان آسیا هم شاید تیم به مرحله گروهی برود اما در همان اولین بازی مرحله حذفی از جام خارج می شود. اگر بازیکنان استقلال به خودشان بیایند و بازی های بهتری انجام دهند استقلال از بحران خارج می شود در غیر این صورت هر چه قدر هم موسیمانه زحمت بکشد در نهایت اتفاق خاصی نمی افتد.

مسئله اصلی بی تفاوت بودن بازیکنان استقلال است

بیانی در مورد اینکه باید تا چه زمانی به موسیمانه زمان داد عنوان کرد: موسیمانه قبلاً در ایران کار نکرده و اثرگذاری او کمتر از یک سرمربی مثل اسکوچیچ است که سال ها در ایران سرمربی بوده و می داند چگونه در ایران مربی باشد. ضمن اینکه یادم نمی آید استقلال سرمربی از آفریقای جنوبی داشته باشد. کار برای موسیمانه خیلی سخت است چون تیم را نمی شناسد در بدترین زمان ممکن سرمربی شده و تیم در بحران است به نظرم از نیم فصل دوم به بعد موسیمانه می تواند بهتر عمل کند. اگر از او قهرمانی می خواهیم برای فصل آینده چنین انتظاری درست است. مسئله اصلی بی تفاوت بودن بازیکنان استقلال است. آنها می توانند تیم را از بحران خارج کنند اگر انگیزه قبل را داشته باشند اعتماد به نفس پیدا کنند و از اشتباه کردن نترسند. با دل و جان در خدمت تیم باشند تا استقلال از این وضعیت ناامید کننده خارج شود.