بهترین نوع لمینت دندان چیست؟ معرفی 6 مارک معتبر

در دهه های اخیر لمینت زیبایی دندان، نگرانی های افراد را برای داشتن دندانهای مرواریدی و لبخندی زیبا از بین برده است. لمینت دندانی روشی اعجاب انگیز برای زیبا سازی، رفع عیوب دندان و برگرداندن اعتماد به نفس از دست رفته ی افراد است. برای این کار انتخاب بهترین نوع لمینت دندان برای شما چاره ساز است.

بهترین برند لمینت دندان

لمینت دندانی در چند دسته ی مختلف از برندهای مرغوب و باکیفیت تولید می شود که در ادامه در مورد آنها گفت و گو خواهیم کرد.

یکی از مؤثرترین شیوه‌ها برای زیباتر کردن دندان انتخاب بهترین مارک های لمینت دندان است. با این شیوه هم از عمر مفید آن مطمئن هستید و هم می‌دانید هزینه‌ای که کرده‌اید توانسته آنچه را در نظر دارید برآورده کند.

1- زیرکونیا

زیرکونیا نوعی اکسید فلزی است که از زیرکونیوم به دست می آید و جزو خانواده ی تیتانیوم است. زیرکونیا از جنس فلز نیست و نوعی سنگ طبیعی است که به علت طول عمر و مقاومت بالا، یک ترکیب ایده آل برای ساخت روکش های دندانی به حساب می آید. این روکش برای دندانهای آسیاب بسیار مناسب است، زیرا مقاومت بالایی در جویدن مواد غذایی دارد.

روکش زیرکونیا دارای مزایای متعددی می باشد و ظاهر زیبا، قدرت و استحکام، مقاومت و ماندگاری بالای آن موجب محبوبیت آن بین مراجعین کلینیک های دندانپزشکی شده است.

این روکش نسبت به بافت نرم دهان واکنش خوبی دارد و به خاطر زیست پذیری بالایی که دارد، از بروز واکنش های آلرژیک در بیمارانی که به روش PFM  و فلز حساسیت دارند، جلوگیری می کند. روکش زیرکونیا بیش از سایر روکش های معمولی با سایر دندانها سازگار است؛ چرا که میتوان رنگ مناسب و هماهنگ با سایر دندانها را انتخاب کرد و ظاهر طبیعی را برای دندانهای خود فراهم سازید.

2- لومینیرز

یکی دیگر از برند روکش های دندان لومینیرز است که از جنس سرامیک فوق العاده ظریف شبیه به لنز های چشمی ساخته شده است و نیازی به تراشیدن و آماده کردن دندان، سوراخ کردن و بی حسی موضعی ندارد و اغلب به روش روکش بدون آماده سازی معروف است.

لومینیرز ها کم تهاجمی هستند، زیرا  به آمادگی کمتری برای اعمال روی دندانهای شما نیاز دارند. آنها به طور بالقوه برگشت پذیر هستند؛ اما از دوام بالایی برخوردار نیستند و امکان ترک خوردگی در آن بالاتر از روشهای دیگر است.

لومینیرز ها مناسب همه ی افراد نیستند و تشخیص آن با پزشک متخصص است. برای این کار می توانید با بهترین متخصص لمینت دندان اصفهان ، دکتر کچوئی و دکتر کامران در ارتباط باشید.

3- فلدسپاتیک

پرسلن فلدسپاتیک در سال ۱۹۸۳ به عنوان یکی از مناسب ترین روش های درمانی در پوشش ساختارهای تاجی دندان معرفی شد. روکش های فلدسپاتیک با لایه بندی پودر و مواد مبتنی بر شیشه (دی اکسید سیلیکون) ایجاد می شود که حاوی مقداری آلومینا است.

این آلومینوسیلیکاتها به طور طبیعی یافت می شوند و حاوی مقادیر مختلفی از پتاسیم و سدیم هستند و به آنها فلدسپات می گویند. فلدسپات ها را معمولا به روشهای مختلفی اصلاح می کنند و در ترمیم دندان از آن استفاده می کنند. این روکش بسیار شفاف و زیبا است و ظاهری شبیه به دندانهای طبیعی  افراد دارد.

4-ایمکس (Emax)

طراحی و تولید لمینت‌ ایمکس توسط شرکت مشهور Ivoclar Vivadent که یکی از معتبرترین کمپانی ها در زمینه تولید ایمپلنت دندان است، انجام می‌شود لمینت ایمکس

ونیرهای ایمکس از پرسلن با خواص برترو به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته شده است. ونیرهای ایمکس لایه های نازکی هستند که در مقابل لک و سایش بسیار مقاوم بوده و به سطح جلوی دندانها چسبانده می شوند. این روکش ها ابتدا با موم ریخته گری شده  و به گونه ای ساخته می شود که با خطوط و سایه ی دندان بیمار مطابقت داشته باشد.

لمینت ایمپرس و ایمکس

یکی از برندهای پرطرف‌دار در ایران که پزشکان نیز بسیار به بیماران پیشنهاد می‌دهند، لمینت ایمپرس و ایمکس (EMPRESS & EMAX) است که توسط شرکت Ivoclar Vivadent تولید می‌شود، این شرکت در زمینه ساخت ایمپلنت جزو مشهورترین‌ها است. در ساخت لمینت‌های ایمکس از ونیرهای فشرده استفاده می‌شود؛ ولی فرایند و ترکیب درصد مواد آن متفاوت است.

لمینت ایمکس در مقابل برند ایمپرس از عمر بالاتری برخوردار است؛ اما برای تمامی افراد مناسب نیست، به طور مثال افرادی که دندان‌های زردرنگ دارند نباید از این لمینت استفاده کنند و مناسب آن‌ها برند ایمپرس است.

ونیر لمینت مک

در حال حاضر یکی از گران‌قیمت‌ترین برندهایی که در زمینهٔ ساخت Dental laminate فعالیت دارند برند مک است. طراحی و ساخت این نوع لمینت در لابراتوارهای میکرودنتال انجام می‌شود. مشتریان لمینت مک توسط لابراتوار انتخاب می‌شوند و هر فردی قادر نیست از این برند استفاده کند، بیشتر افرادی که از این برند برای لمینت دندانشان استفاده می‌کنند افراد مشهور و سلبریتی‌ها هستند.

همچنین این برند فقط با دندانپزشکان خاص همکاری می‌کند.جالب است بدانید لمینت‌های مک در 16 طیف رنگی وجود دارند به همین علت افراد منتخب در انتخاب رنگ مشکلی ندارند و انطباقی با سایه ایجاد نمی‌کنند. تفاوت این برند با دیگر برندها این است که بهترین برند لمینت دندان در 4 طیف رنگی موجود است، این در حالی است که برند مک 16 طیف رنگی دارد.

لمینت دوراتین و داوینچی

یکی از محصولات شرکت  Vita، لمینت دوراتین و داوینچی (DURATHIN & DAVINCI) است. این برند با 30 سال سابقهٔ درخشان در زمینه لمینت، یکی از محبوب‌ترین برندها در بین پزشکان و بیماران است. این شرکت در ساخت لمینت از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا استفاده می‌کند، به همین علت محصولات این شرکت مقاومت بسیار بالایی دارد و در مقابل تغییر رنگ و زردشدن نسبت به دیگر برندها از استحکام بالاتری برخوردار است.

کامپوزیت دندان Kerr:

شرکت KERR کار خود را با ساخت کامپوزیت های پر کننده دندان شروع کرد، اما به دلیل موفقیتی که در این زمینه کسب کرد، تصمیم گرفت گستره کار خود را افزایش دهد. برند KERR روکش هایی تولید میکند که استحکام بالایی در برابر ضربه و ساییدگی دارد. همچنین رنگ این برند کامپوزیت به راحتی تغییر نمیکند و دست دندانپزشک برای انتخاب مناسب ترین رنگ، کاملا باز است زیرا این روکش از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار میباشد. از دیگر مزایای کامپوزیت دندان KERR میتوان به سازگاری با محیط دهان و طول عمر بالا اشاره کرد. با وجود این ویژگی های مثبت، طبیعی است که شرکت KERR جزء لیست بهترین برندهای کامپوزیت دندان باشد.

کامپوزیت دندان SDI

برند بعدی که در لیست بهترین مارک های کامپوزیت دندان معرفی میکنیم، یک برند آمریکایی به نام SDI است که از ویژگی هایی نظیر استحکام بالا، شکل پذیری آسان، تناسب رنگ با سایر دندان ها و شفافیت بالا اشاره کرد. کامپوزیت های SDI آنقدر شفاف هستند که شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارند.

کامپوزیت IPS

یکی از بهترین انواع کامپوزیت دندان، برند IPS است که جنس آن نسبت به سایر ونیرها بسیار بهتر، زیباتر و شفاف تر میباشد. کامپوزیت IPS موفق شده تا رضایت بیماران را هم از نظر جنس و هم از جهت زیبایی جلب کند. این روکش از ذرات سرامیکی ساخته شده و مقاومت زیادی در برابر ضربه های خارجی، ساییدگی و فرساییدگی دارد. از طرفی ظاهر آن بسیار مشابه لمینت سرامیکی است و شفافیت آن باعث شده که کسی متوجه تفاوت آن با دندان های طبیعی نشود.

هنگامی که داخل دندان شما (پالپ) در نتیجه پوسیدگی عمیق، اقدامات مکرر دندان، تاج های معیوب یا ترک یا شکستگی در دندان ملتهب یا عفونی می شود، درمان ریشه یا عصب کشی توسط بهترین دندانپزشکی اصفهان ضروری است. تروما به دندان شما همچنین ممکن است باعث آسیب به پالپ شود حتی اگر دندان هیچ تراشه یا ترک قابل مشاهده ای نداشته باشد. اگر التهاب یا عفونت پالپ درمان نشود، می تواند باعث درد یا آبسه دندانی شود.