بهترین نوع روکش چیست

اگر به دنبال بهترین برند روکش صندلی در ایران می گردید باید به موارد بسیار زیادی توجه کنید. یکی از این موارد بدون شک جنس روکش است. روکش های صندلی جنس های متفاوتی دارند. جنس روکش ها معمولا پارچه های مخمل، چرم، برزنت و… هستند. هر کدام از این پارچه ها مزایا و معایبی دارند. اما به طور کلی روکش های مخمل و برزنتی گزینه بسیار مناسبی هستند. چرا که مقاومت بالایی دارند و به راحتی می توانید آن ها را شست و شو دهید. اما اگر به دنبال روکش های چرمی بروید، ممکن است هنگام استفاده از آن ها اذیت شوید.

۱- روکش صندلی چرمی

چرم اولین نوع روکش صندلی در ماشین است که ظاهری نسبتا زیبا و جذاب به اتاقک خودرو می‌بخشد. چرم‌های مورد استفاده در ساخت روکش برای صندلی‌های خودرو عبارتند از:

  • چرم طبیعی: این نوع چرم، گران‌ترین قیمت را در بازار به خود اختصاص می‌دهد. کیفیت بالای چرم طبیعی و نرمی و لطافت آن از جمله دلایل محبوبیت این نوع روکش‌هاست. اما برخلاف تصور عموم این جنس دوام بالایی نداشته و طول عمر مفیدش کوتاه است.
  • چرم صنعتی: چرم‌های صنعتی به لحاظ قیمت در بازه‌های مناسب‌تری نسبت به چرم طبیعی قرار می‌گیرند. ضمن اینکه این چرم‌ها دوام و طول عمر بیشتری هم دارند.

چرم حاصل از مشتقات نایلون: این مدل چرم، بدترین جنس به کار رفته در ساخت روکش صندلی است. دوام و عمر آن بسیار کوتاه بوده و عملا کیفیت قابل توجهی ندارد.

قیمت روکش صندلی

از دیگر موارد بسیار مهم قیمت روکش صندلی است. شما باید بودجه خودتان را مشخص کنید تا طبق آن بهترین روکش صندلی را خریداری کنید. اگر از همان ابتدا بودجه خود را مشخص کنید بسیاری از موارد کنار گذاشته می شوند و می توانید به راحتی محصول خود را انتخاب کنید.

گارانتی روکش

این مورد هم بسیار با اهمیت است. شما باید همیشه به سراغ فروشگاه های معتبر بروید تا بتوانید محصولاتی با ضمانت خریداری کنید. اگر به دنبال بهترین برند روکش صندلی در ایران هستید حتماً فروشگاه های معتبر را پیدا کنید. این گونه با خیال راحت خرید می کنید و هیچ گاه هم پشیمان نمی شوید.

چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟

خیلی از افراد می پرسند که چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟ در پاسخ به این افراد باید گفت جدای از سلیقه، راه اصولی و درست این است که رنگ آن را با توجه به داخل خودرو انتخاب نمایید.

البته می شود رنگ روکش را با توجه به رنگ بدنه ی خودرو انتخاب کرد. ولی معمولا این روش برای ماشین هایی که رنگ های خاص دارند به کار می رود و رنگ های مشکی، سفید، طوسیف خاکستری جزء رنگ های خاص به حساب نمی آید.

مزایا و معایب روکش صندلی پارچه ای

یکی از مهم ترین مزایای روکش صندلی پارچه ای تنوع بالا در طرح و رنگ است. این روکش ها راحتی و دوام بیشتری را نسبت به چرم دارد. همچنین روکش های پارچه ای نسبت به چرم تغییر رنگ کمتر و ثبات رنگ بیشتری را دارد.

در تابستان، استفاده از آن ها باعث تعریق نمی شود. در زمستان هم کاهش دما را خیلی کمتر منتقل می کند. به همین دلیل می تواند باعث گرم شدن سرنشینان بشود. از معایب روکش صندلی پارچه ای نیز می توان به مشکل در پاکسازی آن اشاره کرد. چرا که پاکسازی آن به سختی انجام می شود.

مزایا و معایب روکش صندلی چرم

روکش های چرم برای خودروهای مسافربری و آژانس مناسب است. همچنین اشخاصی که در خودروی خود از لباس کار استفاده می کنند، بهتر است که از این نوع استفاده نمایند.

در ضمن روکش چرم نمای اسپرت تری را به خودروی شما می دهد و برای اشخاصی که به نمای اسپرت اهمیت می دهند، می تواند گزینه ی مناسبی باشد. از مزایای روکش صندلی پارچه ای، سهولت در نظافت است. چرا که در این نوع روکش می توان به راحتی کثیفی ها را از بین برد. بنابراین برای خانواده هایی که کودک خردسال دارند بسیار مناسب است.

از معایب روکش چرم نیز می توان به گرم بودن در تابستان و سرد بودن در زمستان اشاره کرد.

یکی از برندهایی که از نظر کیفیت و دوام برتر است باران کاور است. آنها با بیش از 50 سال تجربه در تولید روکش صندلی، طیف گسترده ای از گزینه ها را متناسب با سلیقه ها و بودجه های مختلف ارائه می دهند. روکش‌های صندلی سفارشی آنها از پارچه‌های باکیفیت مانند DuraPlus ضد آب و قابل تنفس یا چرم مجلل PrecisionFit ساخته شده‌اند.

این برند همچنین ضمانت نامه ای برای روکش صندلی های خود ارائه می دهد و به شما آرامش می دهد که سرمایه شما محافظت می شود.سهولت نصب یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در انتخاب برند روکش صندلی در نظر گرفت، نصب آسان آنهاست. بسته به نوع روکش صندلی، ممکن است به مهارت های DIY نیاز داشته باشید تا آنها را به درستی جا دهید. با این حال، برخی از برندها روکش صندلی هایی را ارائه می دهند که برای نصب آسان طراحی شده اند، با ویژگی هایی مانند لبه های الاستیک یا لایه های فوم از پیش نصب شده که زمان نصب را کاهش می دهد.

روکش صندلی ماشین پارچه ایی:

روکش پارچه ای گزینه ایده آلی برای کسانی است که به دنبال روکش صندلی ماشین ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستند. این مورد توسط صاحبان خودروهای لوکس در نظر گرفته نمی‌شود. روکش پارچه ای ماشین قابل تنفس و مقرون به صرفه هستند.

بسته به سلیقه و انتخاب خود پارچه مناسب را انتخاب کنید. بنابراین، می توانید پوششی را انتخاب کنید که با رنگ اتومبیل شما ست باشد. توجه داشته باشید که روکش پارچه ای ممکن است نیاز به تمیز کردن مکرر داشته باشند. علاوه بر این، مانند روکش صندلی ماشین چرمی ماندگاری زیادی ندارد.

به نقل از youtube چهار عنصر یک ماده فنی است که از اردک سیاه تهیه شده است. این ماده شکاف بین بوم هسته سخت و جین نرم تر را پر می کند. این ماده به طور خاصی فرم داده شده است به طوری که در هنگام لمس نرمی آن احساس می شود. همچنین 100٪ ضد آب و بسیار بادوام است. 4 عنصرها از نظر قیمت بسیار گران هستند اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند که قیمت آن ها را توجیه می کند. برای راننده ای که از نظر راحتی و دوام بهترین گزینه را می خواهد و قیمت برایش ملاک نیست ایده آل است.