بهترین ماسک ورقه ای برای جوش و آکنه

خواه هورمون ها، استرس یا تغییر آب و هوا باشد، دلایل زیادی برای شکستن پوست شما وجود دارد. بنابراین برای اینکه در مراقبت از پوست خود بیش از حد موفق باشید، ممکن است از خود بپرسید که “ماسک های صورت خوب برای آکنه چیست؟” و “آیا ماسک های صورت واقعا کار می کنند؟”.

برای اطلاع از انواع ماسک های صورت موجود در بازار این روزها ، اینکه کدام نوع ماسک صورت برای انواع آکنه مناسب است ، موادی که باید در ماسک صورت به دنبال آن باشید و نحوه استفاده از آنها برای بهترین نتیجه ، ادامه مطلب را بخوانید.

انواع ماسک صورت و نحوه کمک آنها

با وجود ماسک های بسیار زیاد در بازار، پیدا کردن ماسک مناسب برای پوست شما می تواند کمی گیج کننده باشد، به خصوص زمانی که به دنبال یک ماسک ورقه ای برای آکنه هستید. بنابراین بیایید آن را تجزیه کنیم تا بدانید دقیقا در مورد نیازهای پوست خود به دنبال چه چیزی باشید.

اول، چرا باید از ماسک استفاده کنید اگر قبلا از یک سیستم مراقبت از پوست مبارزه با آکنه استفاده می کنید؟

ماسک ها معمولا باید قبل از شستن آنها برای مدتی روی پوست شما باقی بمانند، بنابراین فرصتی برای کار دارند. آنها اغلب حاوی موادی هستند که می توانند به بیرون کشیدن ناخالصی ها، کاهش ظاهر منافذ بزرگ و حتی هیدراته شدن کمک کنند. آنها می توانند به پوست شما تقویت بیشتری بدهند که ممکن است برای سالم شدن نیاز داشته باشد، به خصوص در هفته هایی که ممکن است چند شستشو را بعد از آرایش یا تعریق از دست داده باشید. به علاوه، به جای درمان جوش ها یا حدس زدن جایی که فکر می کنید جوش ها تشکیل می شوند، ماسک ها می توانند کل صورت را درمان کنند.

ماسک های صورت برای آکنه در انواع اشکال و بافت ها از کرم های ترک شده گرفته تا پوست کندن ماسک های سفالی گرفته تا ماسک های ورقه ای و موارد دیگر وجود دارند.

انواع ماسک صورت و فواید آنها:

خاک رس: معمولا کائولن یا بنتونیت، اینها به دلیل توانایی خود در بیرون کشیدن خاک، روغن و سبوم برای کمک به جلوگیری از گرفتگی منافذ که می تواند منجر به آکنه شود، شناخته شده اند.

گرانول های لایه بردار و/یا عصاره های میوه: گرانول ها به لایه برداری فیزیکی سلول های مرده پوست (که می توانند منافذ را مسدود کنند) کمک می کنند و عصاره های میوه می توانند به روشن شدن ظاهر پوست کمک کنند، که به هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب نیز کمک می کند. آنزیم های میوه طبیعی برای لایه برداری پوست بدون ایجاد تحریک اضافی ایده آل هستند.

ژل یا کرم: آیا پوست شما بیش از حد خشک است و با تولید روغن اضافی بیش از حد جبران می شود؟ ماسک ژل یا کرم می تواند سطح رطوبت پوست شما را افزایش دهد. (شما می توانید بسیاری از ماسک های شبانه را نیز در این فرم پیدا کنید.)

لایه برداری: اینها به صورت آنلاین تبلیغ می شوند زیرا رضایت ناشی از کندن چیزی از روی پوست شما و دیدن بیرون آمدن از منافذ شما است، اگر این مورد شماست. اما مراقب باشید، بسیاری از اینها حاوی چسب هایی هستند که می توانند بسیار بیشتر از گنک را بیرون بکشند و پوست شما را از سد رطوبت خود محروم کنند.

طبیعی: مقداری جو، عسل و شکر در خانه دارید؟ شما می توانید ماسک خود را بسازید. تعداد زیادی دستور العمل آنلاین پیدا خواهید کرد.

نوع ماسک برای استفاده بر اساس نوع پوست شما

بنابراین شما آکنه دارید – به این معنی که فولیکول های موی شما (منافذ AKA) با چربی اضافی (AKA سبوم) و پوست مرده مسدود شده اند و جوش های سرسفید (کومدون های بسته) یا جوش های سرسیاه (کومدون های باز) را تشکیل می دهند. هنگامی که باکتری ها به خودی خود یا از چیدن آن درگیر می شوند، آکنه التهابی می تواند تشکیل شود. به علاوه، خشکی پوست نیز می تواند منجر به آکنه شود. بنابراین، مهم است که قبل از انتخاب ماسک صورت، نیازهای پوست و نوع پوست خود را بدانید.

پوست خشک و کم آب: پوست شما به ماسکی نیاز دارد که رطوبت را تامین کند. (کرم ، ژل یا ماسک های یک شبه را انتخاب کنید.)

پوست چرب و چرب: ماسک صورت را انتخاب کنید که ناخالصی ها و روغن اضافی را از بین ببرد تا از گرفتگی منافذ جلوگیری کند، که می تواند منجر به جوش های سرسیاه و جوش های سرسفید شود. (ماسک صورت با خاک رس یا زغال چوب انتخاب کنید.)

پوست حساس یا قرمز و تحریک شده: ماسک های تسکین دهنده صورت را انتخاب کنید تا پوست حساس را ناراحت نکنید، با موادی مانند گل محمد، روغن درخت چای یا آلوئه ورا.

موادی که باید در ماسک صورت به دنبال آن باشید

صرف نظر از شکل ماسک، آنچه مهم است مواد تشکیل دهنده آن است. اگر منطقه T روغنی شما ظاهر فونداسیون شما را از بین می برد، یک ماسک سفالی سریع می تواند در هنگام حذف روغن اضافی معجزه کند. یا اگر برجستگی های قرمز را می بینید و می خواهید قبل از یک رویداد سرعت آنها را کاهش دهید، می توانید روی یک ماسک تسکین دهنده نقاشی کنید تا پوست تحریک شده را کاهش دهید – بنابراین توجه به شما است، نه آکنه شما.

در اینجا چند ماده کلیدی وجود دارد که باید در ماسک صورت به دنبال آنها باشید:

خشت: معمولا ماسک های سفالی با خاک رس بنتونیت یا کائولن پیدا می کنید که می تواند به سم زدایی پوست شما کمک کند.

ذغال: اگرچه ممکن است قرار دادن زغال چوب روی صورت عجیب به نظر برسد، اما واقعا در جذب روغن اضافی که پوست شما به آن نیاز ندارد استعداد دارد.

بنزوئیل پراکسید یا گوگرد: این مواد ضد باکتری برای مبارزه با پاپول ها و جوش ها ایده آل هستند.

اسید سالیسیلیک: این ماده مبارزه با آکنه با کمک به لایه برداری شیمیایی سلول های مرده پوست برای کمک به تمیز نگه داشتن منافذ بدن عمل می کند.

اسید گلیکولیک: این ماده فوق ستاره دارای خواص لایه برداری، اثرات مرطوب کننده است و حتی به شکستن پیوندهای بین لایه های مرده و بیرونی سلول های پوست کمک می کند تا منافذ شما را از تجمع پاک نگه دارد.

نکاتی در مورد نحوه استفاده صحیح از ماسک صورت

آیا می خواهید بیشترین بهره را از ماسک خود ببرید؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین نتیجه را بگیرید.

حداقل یک بار در هفته از ماسک استفاده کنید: به این ترتیب، روال مراقبت از پوست خود را کنترل خواهید کرد. ثبات کلیدی است.

پوست خود را آماده کنید: قبل از استفاده از ماسک، پوست خود را بشویید و لایه برداری کنید. به این ترتیب، خاک و روغن را در پوست خود در زیر ماسک به دام نمی اندازید و ماسک این شانس را دارد که بهتر کار کند.

با دست یا برس تمیز بمالید: این همچنین به جلوگیری از ورود کثیفی، روغن و باکتری ها به منافذ شما کمک می کند.

مراقب زمان بندی خود باشید: یک تایمر تنظیم کنید و به دستورالعمل های مدت زمانی که ماسک باید بماند قبل از شستن آن توجه کنید. طولانی تر همیشه بهتر نیست. به عنوان مثال، ماسک های سفالی که برای مدت طولانی روی آن باقی می مانند، می توانند پوست شما را کم آب کنند و چرخه تولید روغن اضافی را از نو شروع کنند. ماسک های رطوبت می توانند منافذ را مسدود کنند اگر بیش از حد دستور داده شوند.

به آرامی بردارید: برداشتن برخی از ماسک ها سخت است. با خیال راحت از پاک کننده برای کمک به از بین بردن آن استفاده کنید و با شستشوی پوست خود با حوله آن را تحریک نکنید. برای ماسک هایی که جدا کردن آنها بسیار سخت است، یک پاک کننده روغنی یا پاک کننده آرایش این کار را انجام می دهد.

چند ماسک با دقت: می توانید از بیش از یک ماسک روی صورت خود استفاده کنید تا زمانی که روی هم قرار نگیرند. بنابراین اگر ناحیه T شما چرب است و در آنجا به ماسک سفالی نیاز دارید و بقیه صورت شما خشک است و به ماسک آبرسان نیاز دارد، هر کدام را در جایی که مورد نیاز است استفاده کنید.

نتیجهٔ نهایی

ماسک صورت را به عنوان اعتبار اضافی برای سلامت پوست خود در نظر بگیرید. چه بخواهید ناخالصی ها را از بین ببرید، سلول های مرده پوست را لایه برداری کنید یا رطوبت بیشتری اضافه کنید، ماسک ها می توانند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کنند. به علاوه، لازم نیست 15 تا 20 دقیقه در حالی که دیوار روشن است، بنشینید و به دیوار خیره شوید، می توانید با حمام کردن یا تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در حالی که ماسک روی پوست شما کار می کند، آن را به یک تجربه دلپذیر و آرامش بخش تبدیل کنید.