بهترین روان کننده بتن چیست؟

روان کننده بتن چیست؟

افزودنی های کاهنده آب، مواد آلی یا ترکیبی از مواد آلی و معدنی به بتن اضافه می شود تا آن را نرم کرده و کارایی آن را افزایش دهد. افزودنی های اضافه شده به بتن ساخته شده دارای عوارض جانبی دیگری از جمله تاخیر، سخت شدن زودرس، سخت شدن زودرس، حباب هوا و غیره در بتن هستند. به همین دلیل هنگام استفاده از روان کننده بتن باید به آنها توجه کرد.

روان کننده ها در پروژه های کوچک و بزرگ به ویژه در بتن های حجیم مانند ساخت سدها و ساخت مقاطع بتنی کاربرد فراوانی دارند.

انواع مختلفی از روان کننده های بتن در کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. نوع فرمولی که روانکارها بر اساس آن ساخته می شوند بسیار حائز اهمیت است و در هنگام خرید روانکار بتن باید به این نکته توجه داشت که فرمول آن یکی از بهترین فرمول های ساخت و تولید روانکار در بازار است. برخی از مزایای استفاده از بهترین روان کننده بتن عبارتند از:

  • اسلامپ اولیه و نهایی بتن را افزایش می دهد
  • خواص ذهنی بتن را افزایش می دهد
  • کاهش دهنده آب
  • عیار سیمان را کاهش می دهد
  • مقاومت فشاری بتن را افزایش می دهد
  • و…

معایب عدم استفاده از روان کننده مناسب بتن

در حال حاضر روان کننده های بتن از برندهای مختلف ساخته و وارد بازار شده است. در صورت استفاده از روان کننده نامناسب بیش از مقدار تجویز شده و توصیه شده، مشکلاتی از قبیل ریزش بتن، جداسازی، اسلامپ و … به وجود می آید. ریختن آب روی بتن باعث ترک خوردن بتن می شود. در واقع در دیتا شیت و اطلاعات مربوط به بهترین روان کننده بتن، میزان بهینه این مواد افزودنی درج شده است.

از طرفی استفاده از روان کننده های خاص بتن و افزودنی های نامعتبر منجر به ایجاد حباب های هوا در بتن می شود. لازم به ذکر است که بیشتر اجزای افزودنی بتن عمدتاً ترکیبات آلی بوده و گیرش بتن را به تاخیر می اندازد. برای حل این مشکل استفاده از ترکیبات تسریع کننده با نرم کننده های بتن توصیه می شود.

بهترین مارک روان کننده بتن چیست؟

روان کننده ها به عنوان افزودنی های کاهنده آب در ترکیب بتن ها استفاده می شوند و با توجه به خواص جانبی که دارند و بر اساس استاندارد ASTM C494 به چند دسته از جمله روان کننده معمولی (نوع A)، روان کننده (کاهش کننده آب) تقسیم می شوند. (نوع) D)، روان کننده (کاهنده آب)، و سریع رهاسازی (نوع E) تقسیم می شوند.

برخی روان کننده ها در غلظت های بالا تولید می شوند و به همین دلیل در کاربردهای مختلفی از جمله تهیه بتن خود متراکم، تهیه بتن با مقاومت بالا، ساخت بتن با کارایی بالا و مناطق صعب العبور و دسترسی به آنها استفاده می شود. مناطق. تعداد کمی به آنها عادت کرده اند.

اما انواع دیگری از روان کننده ها نیز تولید می شوند و با توجه به شرایط پروژه نیاز به استفاده دارند. ممکن است روانکار قوی تری در یک پروژه مورد نیاز باشد، در حالی که روانکار قوی تر ممکن است در پروژه دیگر نتیجه دلخواه را ایجاد نکند. بنابراین بهترین روان کننده بتن در واقع روانکاری است که با در نظر گرفتن شرایط یک پروژه فرموله شده است.

توصیه کارشناسان بتن شیمیایی خاتم هنگام خرید روان کننده بتن به دلیل داشتن برند قوی و معروف روانکار، از خرید و تهیه آن خودداری شود. قبل از خرید بهتر است از افراد متخصص مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین روان کننده بتن را خریداری کنید که برای شرایط پروژه شما بهترین عملکرد را دارد.

نحوه انتخاب بهترین روان کننده بتن

برای به دست آوردن بتن مرغوب و مستحکم باید به درصد آب به سیمان توجه کرد. زمانی باید از نرم کننده های بتن استفاده کرد که صافی بتن در حد مطلوب باشد تا تعداد مربوط به درصد آب به سیمان از حد مجاز بیشتر نشود. یکی از دغدغه های مدیران پروژه انتخاب بهترین روان کننده بتن است تا بتوانند بالاترین راندمان را از آن بگیرند.

در روان کننده های بتن از انواع پایه های شیمیایی و معدنی استفاده می شود که این مشکل باعث تفاوت در کارایی این محصولات می شود. در سال های اخیر نسل های جدیدی از روان کننده های بتن معرفی شده اند که بر جریان و مقاومت بتن تاثیر می گذارند.

از مهمترین پایه های فوق روان کننده بتن می توان به فوق روان کننده بتن بر پایه لیگنوسولفونات، فوق روان کننده بتن بر پایه نفتالین سولفونات و فوق روان کننده بتن بر پایه پلی کربوکسیلات اتر اشاره کرد. این پایه ها اصلی ترین پایه های مورد استفاده در بهترین روان کننده های بتن هستند.

عوامل موثر در انتخاب بهترین روان کننده بتن

برای خرید بهترین روان کننده بتن باید به پارامترهایی توجه کرد که از مهمترین آنها می توان به عیار بتن مصرفی، میزان بتن ریزی در یک منطقه، اسلامپ اولیه و نهایی بتن، شرایط اجرا اشاره کرد. از پروژه اسلامپ، دما، آب و هوا، شرایط محیطی محل بتن ریزی، شرایط نگهداری محصول و … بتن مورد نیاز است.

راهنمای خرید بهترین روان کننده بتن بر اساس نیاز مشتری

بسیاری از کارخانه های بتن آماده، کارخانه های تولید قطعات بتنی، پیمانکاران بزرگ و … به دنبال این هستند که بدانند بهترین روان کننده بتن کدام است و چگونه می توان روان کننده بتن مناسب را خریداری کرد. کلید خرید روانکار بتن، خرید روانکار بر اساس شرایط پروژه است.

به عنوان مثال در کارخانه های بتن آماده برای تولید بتن با مقاومت بالا یا بتن مخصوص، روان کننده ها به بتن در حین بچینگ اضافه می شوند، بنابراین روان کننده بتن باید خاصیت کاهنده آب داشته باشد. به همین دلیل لازم است از روان کننده ای استفاده شود که آب را کاهش داده و اسلامپ را به خوبی حفظ کند.

اگر هدف کارخانه تولید بتن خود تراکم باشد، روان کننده باید اسلامپ زیادی داشته باشد و روان کننده های پایه پلی کربوکسیلات برای این نوع بتن توصیه می شود.

در برخی موارد ممکن است مدیر پروژه بخواهد از روان کننده بتن در محل پروژه استفاده کند، در چنین شرایطی باید روانکارهای نسل اول و دوم را خریداری کند زیرا استفاده در مقادیر زیاد هزینه کمتری دارد.

نکته مهم دیگر در خرید بهترین روان کننده بتن این است که به دنبال حباب زدن روان کننده باشید تا از مقاومت بتن کاسته نشود. اکثر واحدهای تولیدی به منظور کاهش هزینه تولید، حباب‌زایی روان‌کننده بتن را حذف نمی‌کنند، این مشکل منجر به کاهش مقاومت بتن می‌شود.

برای خرید بهترین روان کننده بتن باید به این نکته توجه داشت که روان کننده بتن برای سیمانی که استفاده می کنید مناسب باشد. برخی از روان کننده ها همراه با سیمان های مختلف، سیالیت، نفوذپذیری و مقاومت متفاوتی دارند.

بهترین روان کننده بتن را از بتن شیمیایی خاتم خریداری کنید

اگر نگران خرید بهترین روان کننده بتن هستید و نمی دانید کدام یک از برندها و روان کننده های بتن مختلف برای پروژه شما مناسب است، می توانید برای خرید روان کننده بتن و چسب بتن با کارشناسان و کارشناسان شیمی بتن مشورت کنید. (تعمیر بتن، آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بتن، افزایش مقاومت بتن، افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی بتن) مشاوره بگیرید.