بهترین برندهای کارت گرافیک کدام اند؟

پیش از خرید یک کارت گرافیک جدید، تحقیق در مورد بهترین برندهای کارت گرافیک موجود و انتخاب مناسب­‌ترین گزینه از میان آن‌ها برای خرید کارت گرافیک 4090، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این شرایط می­‌توان تضمین کرد که با گذشت زمان، از مورد نظر پشیمان نمی­‌شوید و کارت گرافیکی که انتخاب کرده‌­اید، تا سال­‌‌ها برایتان مناسب خواهد بود. به همین جهت Gigabyte این مقاله­ خود را اختصاص داده است به اینکه بهترین مارک کارت گرافیک را به شما معرفی نماید. برندهایی که در ادامه­ این مطلب به معرفی آن­‌ها می‌پردازیم به ترتیب رتبه‌­بندی جهانی از نظر کیفیت و عملکرد فهرست می‌­شوند. البته اگر اطلاعات زیادی درباره کاربرد این قطعه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از ادامه، مقاله را هم مطالعه کنید.

وقتی صحبت از کارت های گرافیک کامپیوتری به میان می آید، اولین نام هایی که به ذهن می رسد AMD و newegg هستند. این دو شرکت سازنده اصلی و مرجع تراشه های گرافیکی هستند و قدرتمندترین تولیدکنندگان کارت گرافیک محسوب می شوند. انویدیا بهترین برند کارت گرافیک لپ تاپ نیز محسوب می شود و فعالیت های گسترده ای در این زمینه دارد. البته علاوه بر انویدیا و AMD، شرکت های دیگری نیز وجود دارند که به عنوان تولید کننده کارت گرافیک شخص ثالث شناخته می شوند.

این برندها بر اساس دو شرکت اصلی یعنی AMD و NVIDIA کارت تولید می کنند و با طرح های خود عرضه می کنند. تعداد این برندهای شخص ثالث در بازار کارت گرافیک روز به روز در حال افزایش است و برخی از آنها مورد اعتماد نیستند و بر خلاف تبلیغات خود، محصولات ارزان قیمتی را عرضه می کنند. به همین منظور بر آن شدیم تا مقاله ای با عنوان بهترین برند کارت گرافیک تهیه کنیم و 10 برند معتبر را در آن معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید کارت گرافیک برای سیستم جدید خود هستید و در مورد برند و نوع آن دچار سردرگمی شده اید، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین برندهای کارت گرافیک

1- ایسوس بهترین برند کارت گرافیک دنیا
ایسوس کارت های گرافیکی را بر اساس چیپست های AMD و NVIDIA تولید می کند. امروزه کارت‌های ASUS توسط ماشین و بدون دخالت دستی مونتاژ می‌شوند و باعث می‌شود مادربرد از نظر طراحی فشرده‌تر باشد. این شرکت مدل های زیادی از کارت گرافیک ها را در دسته بندی های مختلف تولید و عرضه می کند که کاربر می تواند بسته به نوع استفاده و همچنین بودجه در نظر گرفته شده بهترین مدل را از بین آنها انتخاب کند.

درست است که قیمت کارت گرافیک ایسوس کمی بالاتر از سایر برندها است، اما از بسیاری جهات بهتر است و همچنان در صدر لیست بهترین برندهای کارت گرافیک قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ایسوس و همچنین مشاهده لیست قیمت و یا خرید کارت گرافیک ایسوس می توانید به سایت آترین کالا مراجعه نمایید.

2- کارت گرافیک گیگابایت، قدرتمند و مقرون به صرفه
کارت های گرافیک گیگابایت دارای طراحی عالی، قدرت پردازش بالا و سیستم خنک کننده قدرتمند هستند. از همه مهمتر، محصولات این برند با قیمتی مقرون به صرفه در دسترس هستند که دلیل محبوبیت بالای آن است.با این حال می توان گفت کارت گرافیک گیگابایت همه چیز را به یکباره ارائه می دهد و با توجه به بودجه می توان گفت بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه ای است.

3- MSI بهترین سازنده کارت گرافیک اورکلاک
MSI بهترین نرم افزار اورکلاک را توسعه داد و آن را با سایر برندهای GPU به اشتراک گذاشت. بنابراین می توان گفت که MSI در این زمینه بهترین است و کارت گرافیک MSI می تواند عملکردی فراتر از انتظار شما ارائه دهد. طبق ادعای این شرکت، کارت گرافیک MSI با وجود اورکلاک شدید و البته حفظ دمای مطلوب تا 10 سال دوام می آورد.

4- کارت گرافیک Galaxy; قدرت پردازش بالا و قیمت مناسب
GALAX یک شرکت سخت افزاری است که کارت های گرافیک NVIDIA قابل اورکلاک می سازد. کارت های گرافیک گلکسی به خصوص در سری جدید، طراحی قوی و زیبایی دارند و برای گیمرهای حرفه ای مقرون به صرفه هستند. محصولات این شرکت نیز مجهز به جدیدترین فناوری ها و دارای قیمت های مناسب و مقرون به صرفه می باشد. به عنوان مثال، با خرید یک کارت گرافیک RTX 3060 ساخت این برند، می توانید بدون نیاز به هزینه بیشتر برای تهیه کارت گرافیک، یک سیستم بازی عالی برای خود راه اندازی کنید.

5- کارت گرافیک XFX بهترین عملکرد در استخراج ارز
XFX یک تولید کننده کارت گرافیک آمریکایی است که در حال حاضر فقط کارت های AMD را تولید می کند. این شرکت در زمینه کارت های AMD تخصص دارد، بنابراین کارت گرافیک XFX کیفیت بالایی دارد و بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به توضیحات ذکر شده می توان گفت XFX یکی از بهترین برندهای کارت گرافیک برای ماینینگ است و محصولات آن در بین کاربران ارزهای رمزنگاری شده بسیار محبوب است. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ را مطالعه کنید.

6- طراحی ساده و قدرت پردازش بالا در کارت گرافیک Sapphire
در بین تولیدکنندگان کارت گرافیک، سافایر از ساده ترین طراحی در محصولات خود استفاده می کند. Sapphire که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک AMD است، سعی کرده است بیشتر بر روی عملکرد و قدرت پردازش محصولات خود تمرکز کند تا طراحی. البته ناگفته نماند که برخی از مدل های SAPPHIRE به خصوص مدل های با معماری RDNA2 دارای نورپردازی خاصی هستند که در هیچ یک از محصولات برندهای دیگر نخواهید دید.طراحی ساده و جذاب کارت گرافیک Sapphire

7- ZOTAC بهترین کارت گرافیک گیمینگ با طراحی جذاب است
ZOTAC یکی دیگر از کارت های گرافیک پریمیوم بازی است. از نظر رنج قیمت، برند ZOTAC یکی از مقرون به صرفه ترین ها در بین کارت گرافیک های رده بالا است و اگر سادگی طراحی برای شما جذابیت دارد، کارت گرافیک ZOTAC بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. کارت های گرافیک زوتک علاوه بر قیمت مناسب، از طراحی جمع و جور نیز بهره می برند و مجهز به خنک کننده قدرتمندی هستند که حتی در سخت ترین شرایط استفاده، دمای پردازنده گرافیکی را حفظ می کند. این ویژگی ها باعث شده است که Zotec در لیست بهترین کارت های گرافیک بازی قرار گیرد.

جمع بندی

کامپیوتر بدون کارت گرافیک همانند انسانی بدون قدرت خلاقیت است. به همین دلیل است که به همگان توصیه می­‌شود تا رایانه­ خود را با کارت گرافیکی مناسب تجهیز نمایند و هیچگاه به منظور صرف هزینه­ کمتر از کارت گرافیکی با عملکرد مورد نیاز صرف نظر نکنند. کارت گرافیک سخت افزاری ضروری برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوای گرافیکی است.

در این مطلب تلاش کردیم با مقایسه­ بهترین مارک کارت گرافیک در بازار و ارزیابی عملکرد آن­‌ها، به این سوال شما که کدام برند کارت گرافیک بهتر است پاسخ دهیم و کمک کنیم تا مناسب­‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و راهنمایی بیشتر، می‌توانید با کارشناسان بروزکالا در تماس باشید.

سوالات متداول

  1. بهترین برند کارت گرافیک برای اجرای بازی­‌های کامپیوتری جدید کدام است؟

هر بازی کامپیوتری طراحی و ساختار خاص خود را دارد. بنابراین سخت افزار و کارت گرافیک واحدی وجود ندارد که بتوان ادعا کرد تمامی بازی­‌ها را به خوبی اجرا می‌­کند. برای اینکه ببینید کدام برند برای شما بهترین گزینه است، باید در مورد بازی‌­هایی که قصد اجرایش را دارید، تحقیق کنید و ببینید که کدام مدل از کدام برند برای آن بازی مناسب­‌تر است.

  1. برای مقایسه­ کارت گرافیک­‌های برندهای مختلف، باید چه چیزهایی را مورد بررسی قرار داد؟

معماری کارت گرافیک، TDP یا قدرت طراحی پایانه، منبع تغذیه­ مورد نیاز، نرخ انتقال داده، ظرفیت حافظه، سرعت هسته، پهنای باند حافظه و نرخ فریم از ویژگی­‌هایی هستند که باید در کارت‌های گرافیک با هم مورد مقایسه قرار گیرند تا قدرت آن­‌ها تعیین شود.

  1. هنگام خرید کارت گرافیک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از هر چیز به میزان بودجه­ خود توجه کنید. همچنین به تاریخ عرضه­ کارت گرافیک دقت کنید که قدیمی نباشد. از اصل بودن آن اطمینان یابید. در نهایت توجه کنید که میزان حافظه و قدرت خنک­‌کنندگی آن مناسب باشد.