بره موم چیست؟ 4 خاصیت مهم بره موم را بشناسید

زنبور عسل یکی از شگفت انگیزترین موجودات این سیاره است. این حشره توانست تأثیرات غیرمعمول و منحصر به فردی را در جهان ایجاد کند ، که بسیاری از محققان را بر آن داشت تا تحقیقاتی را درباره زنبور عسل و محصولات مختلف آن انجام دهند. با این حال ، در جهان و ایران ، زنبورهای عسل به دلیل مهمترین محصول خود ، عسل شناخته می شوند. اما به نظر می رسد سایر محصولات زنبور عسل نیز مهم هستند. بره موم یکی از مهمترین این محصولات است.

خصوصیات بره موم

بره موم در لاتین به چسب زنبور عسل بره موم نیز معروف است. این ماده نقش مهمی در کندو دارد و تلاش زیادی برای تولید و فرآوری زنبورهای عسل انجام می دهد. مجله اینترنتی آسولانا اطلاعات جامعی در مورد بره موم ارائه می دهد.

بره موم چیست؟

بره موم ماده ای است که توسط زنبورهای عسل از لثه های درختان و کوسه ها تولید می شود. زنبورها این لثه ها را جمع کرده و با آنزیم های موجود در بدن خود ترکیب شده و با ترکیب مقداری موم ، گرده و شهد بره موم می شوند.

برخی از افراد بره موم را اشتباه درک می کنند. با این حال ، این دو در فارسی نام مشابه دارند؛ اما روش تولید ، کاربرد آن در رودخانه و مزایای آن کاملاً متفاوت است. مهمترین تفاوت موم و بره موم این است که اگرچه بره موم از ریشه گیاهی است ، اما موم توسط زنبورها ترشح می شود.

بره موم برای قرن ها مورد نگرانی انسان بوده است. یکی از مهمترین کاربردهای تاریخی بره موم استفاده از مومیایی ها در مصر باستان و روم است. با این وجود ، استفاده از بره موم در علم پزشکی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در کتب مختلف به آن اشاره شده است. دانشمند ایرانی ابوعلی زینا در کتاب های خود از بره موم که به موم سیاه نیز معروف است اشاره کرده و فواید آن را بیان کرده است.

قبل از بررسی خصوصیات بره موم برای انسان ، توصیه می شود مهمترین کاربردهای بره موم رودخانه را بررسی کنید. ما 4 ویژگی اصلی بره موم را برای سلامتی بررسی خواهیم کرد.

کاربرد بره موم در کندو

خصوصیات بره موم

بره موم در کندو کاربردهای مختلفی دارد. با این حال ، دو کاربرد بره موم بیشتر قابل مشاهده و قابل توجه است.

  1. پوشاندن سوراخ ها و ترک ها: موم یکی از مهمترین موارد استفاده از بره موم برای شفاف سازی روش نفوذ کهیر است. این ماده بسیار چسبناک می تواند درزها یا سوراخ های ایجاد شده در کندو را بپوشاند. زنبورها وظیفه دارند با استفاده از بره موم خیلی سریع شکاف ها را ببندند تا از آلودگی یا ورود حشرات به کندو جلوگیری کنند.
  2. ضد عفونی کندو: یکی دیگر از کاربردهای مهم بره موم رودخانه ، ضد عفونی کندو است و مردم را به فکر استفاده های مختلف می اندازد. همانطور که می دانید ، کندو ضد عفونی کننده ترین جو جهان است. ورود به کندو برای هر نوع عفونت کافی است و زنبورها با کمک بره مو به سرعت عفونت را از بین می برند. همچنین اگر یک بیگانه وارد رودخانه شود ، زنبورهای عسل او را گاز می گیرند تا زمانی که خسته شود. بدن را با بره موم مومیایی کرده و از رودخانه بیرون می اندازند. سرانجام با کمک بره موم ، تمام قسمت های رودخانه را ضد عفونی می کنند.

خصوصیات بره موم برای انسان

خصوصیات بره موم

بره موم چندین مزیت شناخته شده دارد. با این حال ، بسیاری از مزایای بره موم ناشناخته مانده است. در حال حاضر بسیاری از محققان در سراسر جهان در حال تحقیق در مورد بره موم هستند. شایعه شده است که از بره موم برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا قلب و درمان انواع خاصی از آنفلوانزا استفاده می شود.

نکته مهم در مورد بره موم این است که نمی توان آن را به صورت خام مصرف کرد و معده نمی تواند مولکول های خود را تجزیه کند. در نتیجه ، باید از بره موم فرآوری شده استفاده شود. دو روش اصلی برای پردازش بره موم وجود دارد. با این وجود از کپسول بره موم برای درمان انواع بیماری های فرآوری شده از قرص بره موم گرفته تا ترکیبی از عسل و بره موم استفاده می شود.

بره موم یک ضد التهاب قوی است

یکی از خواصی که سالها دانشمندان در نظر داشتند ، خاصیت ضد التهابی بره موم است. این ماده طبیعی می تواند التهاب را کاهش دهد. مهم نیست که علت التهاب چیست ، در بیشتر موارد بره موم تأثیر مثبتی بر روی آن دارد.

کولیت اولسراتیو یکی از مهمترین بیماریهای التهابی ناشی از بره موم است. درمان کولیت اولسراتیو با بره موم ، اگرچه زمان بر است. اما با گذشت زمان ، این امر ممکن است تغییر کند و منجر به زندگی بهتر شود. از بره موم همچنین برای درمان بیماری های التهابی مفاصل مانند آرتروز و روماتیسم استفاده می شود.

درمان سرطان با بره موم ؛ یک خاصیت شگفت انگیز

اگرچه تحقیقات گسترده ای برای درمان سرطان بره موم در حال انجام است. اما در بسیاری از مطالعات بالینی ، تأثیر مهمی در کنترل بسیاری از سرطان های دارای بره موم داشته ایم. تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است که بره موم می تواند از رشد مواد مغذی حیاتی در سلول های سرطانی جلوگیری کرده ، از رشد زود هنگام آنها جلوگیری کرده و سرطان را درمان کند.

برای استفاده از بره موم برای درمان سرطان ، باید از دوزهای بالای بره مو استفاده شود. اصولاً بیشترین میزان بره موم در عسل بره موم است. خوشبختانه بره موم با داروهای شیمی درمانی تداخل ندارد و می توان از هر دو روش به طور همزمان استفاده کرد. با این حال ، در بسیاری از موارد به تدریج نیاز به شیمی درمانی کاهش می یابد.

خواص ضد عفونی کننده بره موم

بره موم یک ضد عفونی کننده طبیعی است. از بره موم می توان برای ضد عفونی دست ها و سطوح مختلف استفاده کرد ، همانطور که در کهیرها اتفاق می افتد. به همین دلیل در سال های اخیر صابون های بره موم و مواد ضد عفونی کننده بره موم در سراسر دنیا تولید و به بازار عرضه شده اند. خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی بره موم نیز منجر به استفاده از آن در صورت تاج می شود.

فواید بره مو برای پوست و مو

از دیگر خواص مهم بره موم ، خواص طبیعی آن برای پوست و مو است. شرکت های مختلفی در آلمان ، چین و کره تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام داده اند که منجر به تولید طیف گسترده ای از مواد آرایشی و شوینده به همراه بره موم شده است. شامپو بره موم یک شامپو ضد آفتاب و ضد آفتاب است ، بره موم یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست است. بره موم می تواند مواد مغذی ضروری پوست و مو را تأمین کند و از پوست در برابر آسیب محافظت کند.