برترین درختان گردو در استان تبریز

به گزارش آوای البرز ، استان شرقی آذربایجان از نظر موقعیت جغرافیایی و همچنین مرز با آذربایجان و ارمنستان ، مناطق مرزی برای پرورش بهترین نهال گردو در تبریز ، یکی از استانهای مهم است. استان تبریز در قسمت شمال غربی نقشه ایران قرار دارد. مساحت آن بیش از 45000 کیلومتر مربع است و در ارتفاع بیش از 1600 متر از سطح دریا واقع شده است.

از نظر آب و هوایی ، این استان همیشه سرد و کوهستانی است و فصول سرد زیادی برای هوای برفی و بارانی وجود دارد. کشاورزی به دلیل داشتن زمین حاصلخیز در این استان از محبوبیت زیادی در این استان برخوردار است.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با دوستداران آب و هوای استان شرقی آذربایجان آشنا کرده و بهترین نهال گردو در آذربایجان شرقی را برای کسانی که قصد ساختن باغ گردو را دارند به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین درخت گردو برای تبر:

از آنجا که بیشتر درختان گردو زمستان را دوست دارند ، کاشت درختان گردو در این استان از قدیم رایج بوده است. گردوهای به دست آمده در این استان نیز به کشورهای همسایه صادر می شود.

اما این واقعیت مهم را در نظر داشته باشید ، به دلیل سرمای شدید در این استان و ارتفاع زیاد آن ، همه درختان گردو برای کشت در این منطقه مناسب نیستند. بهترین نهال گردو در تبریز عبارتند از:

  1. درخت گردوی فورنور ،
  2. چوب گردو چندلر ،
  3. درخت گردو از ژنوتیپ آریایی ،
  4. درخت گردوی کانادایی ،
  • درخت گردوی فرنور: مناسب ترین درخت گردو برای کشت در مناطق بسیار سرد و ارتفاع زیاد. دامنه های کوهستانی و ارتفاعات مناطق عالی برای پرورش این نهال گردو هستند. مهمترین ویژگی های درخت گردوی فرنور عبارتند از: این درخت گردو سالانه بالغ بر 70 کیلوگرم گردوی خشک تولید می کند. در برابر سرما و آفات بسیار مقاوم است.
  • نهال گردو چندلر: این یکی از بهترین نهال های گردو در تبریز است که به درد شما می خورد. این درخت گردو ریشه آمریکایی دارد و محصولات زیادی با تغییرات ژنتیکی زیادی دارد. نهال چندلر یکی از قدیمی ترین گونه های نهال گردو است. این نهال ها می توانند تا 100 سال عمر اقتصادی داشته باشند. همچنین با روش های برش می توان تعداد آنها را به راحتی تکثیر کرد.
  • ژنوتیپ نهال گردو: یکی از بهترین درختان گردو در تبریز. این درخت خود رشد می کند و بیش از هر محصول دیگری که بر اساس دانه تولید می شود ، محصول می دهد. مقاومت آن در برابر سرما نسبت به لوستر و کوره نیست ، اما قابل قبول است. عملکرد نسبتاً خوبی دارد و اندازه گردو نسبتاً متوسط ​​است.
  • نهال گردو کانادایی ؛ درخت گردو که در آمریکای شمالی و کانادا متولد شده است ، در برابر سرما و بیماری بسیار مقاوم است. این درخت گردو در برابر کم آبی و سرمای شدید مقاومت خوبی دارد. مغزهای گردو کانادایی قهوه ای روشن و وزن آنها حدود 18 گرم است که بیشتر از انواع مشابه است. این پایه بذری است و عملکرد آن کمتر از کوره و لوستر است.

نهال گردو مانند تویسرکان و دماوند یکی از درختان بومی گردو در ایران است که در دشت ها و مناطق معتدل استان آذربایجان قابل پرورش است. برای کاشت این درختان توصیه می شود که با کارشناسان کشاورزی مشورت کنید.

یکی از پرطرفدارترین مهدهای فروش نهال گردو نهال آریا است ، برای پرداخت هزینه خرید نهال گردو می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://ariyanahal.ir/ خرید نهال گردو/

مناسب ترین نهال درختان میوه در آذربایجان شرقی عبارتند از:

بهترین نهال میوه پرورش یافته در این استان عبارتند از:

  • چوب گردو ،
  • ملکه ها ،
  • درخت گلابی،
  • آمریت ،
  • هلو ،
  • یکی از پرطرفدارترین درختان میوه در تبریز درختان سیب ، افرا ، کاج ، ارس ، سرو و فوتونیا است که در استان زنده می مانند.

نهال گردو + درخت گردو

شرایط آب و هوایی استان برای پرورش بهترین نهال گردو در تبریز:

استان آذربایجان شرقی ، به دلیل کوه های آرارات و دره های این استان ، اغلب هوای سرد و دمای پایین تا -35 درجه را تجربه می کند.

همجواری جنگلهای ارس باران این استان را از نظر پوشش گیاهی ، درختان و خاک حاصلخیز بسیار مهم کرده است. به خاطر داشته باشید که بیشتر آب و هوای این استان سرد و خشک است و همه درختان نمی توانند در این استان رشد کنند.

برخی از مناطق استان دارای آب و هوای معتدل نیز هستند. مناطق نزدیک دریاچه ارومیه ، مانند شهرهای ماراژ و میانه ، بهترین آب و هوای معتدل برای پرورش بهترین نهال گردو در تبریز محسوب می شوند.

نتیجه گیری در مورد خرید بهترین نهال گردو در تبریز:

در این مقاله به طور کامل و منحصر به فرد با آب و هوای استان شرقی آذربایجان آشنا می شویم. این استان پتانسیل های زیادی در صنعت کشاورزی دارد و به دلیل مجاورت با آذربایجان و ارمنستان ، محل مناسبی برای سرمایه گذاری است.

شما می توانید نهال گردو را از طریق تماس در هر نقطه در آذربایجان شرقی زیبا که در آن زندگی می کنید خریداری کنید.

برگرفته از مهد کودک آریا نهال (https://ariyanahal.ir)