با این روش حتما اقامت قبرس میگیرید

اخذ اقامت قبرس شمالی می تواند رویاها و تصورات شما از یک زندگی ایده آل را به واقعیت تبدیل کند. در جمهوری ترک قبرس شمالی می توانید از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و خانواده اجازه اقامت دریافت کنید.

قبرس شمالی نه تنها فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند، بلکه چشم اندازهای روشنی را برای کسانی که به دنبال مهاجرت به این جزیره زیبا هستند، ارائه می دهد. تعداد مهاجران در قبرس شمالی هر سال در حال افزایش است زیرا این کشور مزایای زیادی برای ساکنان خود دارد. به عنوان مثال، ورود بدون ویزا، فرصت تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی، مالیات پایین بر دارایی، نرخ پایین جرم و جنایت و البته آب و هوای عالی. اگر می خواهید اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید، باید بدانید که این کشور گزینه های مختلفی برای شما دارد. در این پست شرایط، مدارک و نحوه زندگی در قبرس شمالی را به شما خواهیم گفت.

اجازه اقامت در قبرس شمالی چیست؟

اجازه اقامت دائم به شهروندان خارجی اجازه اقامت دائم در BNTU داده می شود و به آنها حق ورود و خروج آزادانه از BNTU داده می شود. پس از ورود به قبرس شمالی، ویزای 90 روزه دریافت خواهید کرد. اگر قصد دارید بیش از 90 روز در این کشور بمانید یا اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، باید برای اجازه اقامت در قبرس شمالی اقدام کنید.

اقامت دائم بستگی به رعایت الزامات قانون اقامت دارد. بنابراین، در صورتی که شرایط لازم را نداشته باشید، ممکن است اقامت شما باطل شود. ترک ها و سایر اتباع خارجی بالای 18 سال، همسران و فرزندان زیر 18 سال آنها که حداقل شش سال به طور مداوم در جزیره اقامت داشته اند، واجد شرایط درخواست اقامت در قبرس شمالی هستند. متقاضیان همچنین باید شخصیت و رفتار خوبی داشته باشند و شرایط مالی مناسب برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود را برآورده کنند.

اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی

به طور معمول، برای اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی، باید برای ویزای توریستی اقدام کنید. اکثر مردم در بدو ورود به قبرس شمالی ویزای بازدید کننده 30 روزه دریافت می کنند. در صورت نیاز به اقامت بیش از 30 روز، این امکان وجود دارد که یک یا دو روز از جمهوری ترک قبرس شمالی خارج شده و برای 30 روز دیگر بازگردید.

کسانی که برای بازدیدهای رسمی، جلسات تجاری، کنفرانس ها، نشست ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها، رویدادهای ورزشی، رویدادهای فرهنگی و هنری، گردشگری سلامت و مکان های مشابه به این کشور سفر می کنند، به مدت 90 روز ویزا دریافت خواهند کرد.

توجه به این نکته ضروری است که ویزای بازدید کننده به شما حق پیدا کردن کار یا راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی را نمی دهد. متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزلند و استرالیا و همچنین دارندگان ویزای شینگن می توانند از طریق قبرس جنوبی و فرودگاه لارناکا وارد قبرس شمالی شوند. دیگران باید مستقیماً از طریق ترکیه به بندر گیرنه یا فرودگاه آرکون (Lefkosa) بروند و از آنجا وارد قبرس شمالی شوند.

اقامت موقت در قبرس شمالی

اجازه اقامت موقت در قبرس شمالی به یکی از دلایل زیر صادر می شود:

برای کار

برای تحصیلات

برای دیدار خانواده

اجازه اقامت معمولا برای یک سال صادر می شود و می تواند سالانه تمدید شود. پس از پنج سال اقامت مداوم در قبرس، می توانید برای اجازه اقامت دائم اقدام کنید. با این حال، اگر شما در قبرس با اجازه اقامت موقت زندگی می کنید، نمی توانید بیش از سه ماه کشور را ترک کنید، زیرا مجوز شما به طور خودکار لغو می شود.

اجازه اقامت موقت قبرس برای کار

هر اتباع خارجی که برای کار به قبرس می آیند باید پس از ورود مجوز اقامت دریافت کنند. البته این اجازه اقامت موقت به دارنده اجازه می دهد تا مستقیما کار کند. قبل از سفر به قبرس و اخذ مجوز اقامت، باید مجوز کار و اجازه کار قبرس را دریافت کنید.

اجازه اقامت موقت برای دانشجویان در قبرس

دانشجویان خارجی که با ویزای تحصیلی وارد قبرس می شوند باید اقامت خود را ثبت کنند و پس از ورود، اجازه اقامت موقت دریافت کنند. آنها مجاز به کار تمام وقت نیستند و فقط می توانند در زمینه های خاصی کار کنند. متقاضیان می توانند با توجه به مدت زمان تحصیل، مجوز اقامت موقت را تمدید کنند.

اجازه اقامت موقت قبرس برای خانواده

شهروندان قبرس یا شهروندان غیر اتحادیه اروپا که به طور قانونی مقیم هستند و قصد دارند خانواده خود را به قبرس شمالی بیاورند، می توانند پس از ورود، اجازه اقامت قبرس شمالی را دریافت کنند.

اقامت دائم قبرس شمالی

دو نوع اقامت دائم (کارت سفید) برای قبرس شمالی وجود دارد که عبارتند از:

مجوز Hikret Izni: این اجازه اقامت دائم برای خارجیانی که در جمهوری ترک قبرس شمالی زندگی می کنند قبل از سال 2015 و با اصلاح قانون مجوزهای اقامت دائم صادر شده است. اگر چنین اقامتی دارید، لازم نیست هر دو سال یکبار وضعیت اقامت خود را بررسی کنید.

بیاز کیملیک: این نوع اقامت دائم از سال 2015 مجاز است و روش استاندارد فعلی برای درخواست اقامت دائم در قبرس شمالی است. در صورت داشتن این نوع اقامت دائم باید هر دو سال یکبار با ارائه مدارک مناسب اقامت خود را تمدید کنید.

راه های اقامت در قبرس شمالی

در ادامه راه های اقامت در قبرس شمالی را برجسته می کنیم:

اقامت در قبرس شمالی از طریق تحصیل

تحصیل در دانشگاه ها و مدارس معتبر قبرس شمالی یکی از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد. از جمله دانشگاه های معتبر این کشور می توان به دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)، دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)، دانشگاه آمریکایی گیرنه و دانشگاه خاور نزدیک (NEU) اشاره کرد که همگی دارای رتبه جهانی بوده و مورد تایید کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند.

دانشگاه های قبرس شمالی در تمامی رشته ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و کارشناسی ارشد خدمت می کنند. داشتن پاسپورت، کارت ثبت نام دانشگاه، معاینه پزشکی و اثبات تمکن مالی برای تحصیل در موسسات آکادمیک قبرس شمالی الزامی است. هزینه تحصیل در قبرس بسیار پایین است و دانشگاه های این کشور مقرون به صرفه تر از دانشگاه های ترکیه هستند. علاوه بر این، شما نیازی به آزمون ورودی ندارید و تنها آزمون در قبرس شمالی، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی است.

اقامت قبرس شمالی از طریق استخدام

اخذ اقامت و اجازه کار در قبرس شمالی یکی دیگر از راه های تضمین اقامت در این کشور است. در این روش شما باید با ارسال رزومه خود به شرکت های مختلف شغلی بدست آورید و شرکت مربوطه از اقامت و مجوز کار شما مراقبت می کند. برای اخذ اقامت باید مدارک لازم، پاسپورت و معاینه پزشکی را ارائه دهید.

فرآیند اخذ اقامت دائم نسبت به سایر روش ها کمی پیچیده تر است اما به دلیل داشتن حقوق و مزایا و بیمه سالانه یکی از مطمئن ترین راه ها برای جابه جایی به حساب می آید. برای دریافت اجازه اقامت، باید هر سال خانه خود را به مدت پنج سال تمدید کنید. سپس یک کارت سفید و یک مکان دائمی دریافت می کنید.

املاک در قبرس شمالی برای سرمایه گذاری

خرید مسکن در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری، کارآفرینی، ثبت شرکت و راه اندازی امکان پذیر است. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری در حال توسعه است و پتانسیل قابل توجهی برای مشاغل مختلف دارد، این روش خرید مسکن مزایای بسیاری خواهد داشت. اقامت در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری علاوه بر ایجاد درآمد خوب، راهی مطمئن برای مهاجرت به حساب می آید.

در این روش سرمایه گذار باید یک طرح تجاری برای ارائه به دولت قبرس داشته باشد. پس از انجام مراحل اداری مربوطه می توان شرکت را ثبت و شروع به فعالیت نمود. اگر شرکت شما در قبرس شمالی ثبت شده است و سالانه بیمه و مالیات پرداخت می کند، می توانید اقامت خود را تمدید کنید و پس از پنج سال اقامت دائم خود را دریافت کنید.

اقامت قبرس شمالی از طریق ازدواج

همچنین امکان اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ازدواج نیز وجود دارد. شما می توانید پس از دو سال با ازدواج با یک شهروند قبرس شمالی اجازه اقامت دریافت کنید. در صورت ادامه ازدواج، شهروندی قبرس شمالی پس از سه سال اعطا می شود. اگر زن و شوهری پنج سال است که ازدواج کرده اند و فرزند دارند، نیازی به درخواست تابعیت ندارند و کودک به طور خودکار شهروند این کشور محسوب می شود.

زوج های مجردی که هنوز ازدواج نکرده اند نیز این امکان را دارند که اجازه اقامت دریافت کنند. زوج های مجرد و افرادی که در یک ملک زندگی می کنند باید مدرکی مبنی بر زندگی مشترک ارائه دهند تا واجد شرایط اقامت باشند. فرم مخصوص باید توسط افسر گواهی تایید شده و همراه با درخواست اقامت به مرکز مربوطه ارائه شود.

زندگی در قبرس شمالی با خرید خانه

مجوز اقامت در قبرس از طریق خرید املاک و مستغلات معمولاً برای سرمایه گذارانی در نظر گرفته می شود که منبع مالی در خارج از کشور دارند. آنها خانه ای در قبرس خریدند تا در جزیره ساکن شوند. هنگامی که در یک خانه یا یک خانه جدید به ارزش حداقل 300000 یورو (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) سرمایه گذاری می کنید، می توانید اقامت دائم جزیره را دریافت کنید.

سرمایه گذار می تواند بیش از یک خانه خریداری کند، در صورتی که کل خرید خانه حداقل 300000 یورو باشد. املاک موجود برای خرید عبارتند از، برای مثال،

دو ملک مسکونی که ممکن است آپارتمان یا خانه باشد.

زمین مسکونی و تجاری هر کدام 100 متر مربع.

فضای مسکونی یا اداری می تواند تا 250 متر مربع باشد.

اقامت در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

زمانی که یک شرکت ثبت می کنید، می توانید تا دو سال در قبرس شمالی بمانید. تا زمانی که شرکت در حال فعالیت است و بیمه و مالیات های مربوط به آن پرداخت می شود، اقامت موسسین شرکت قابل افزایش است. شما همچنین می توانید ثبت نام کنید تا به موقع بمانید. طبق قانون، هرگونه فعالیت مالی در قبرس شمالی باید در یک شرکت ثبت شده انجام شود.

تمام حساب های بانکی برای پولشویی و سایر تخلفات زیر ذره بین هستند. یک شرکت ثبت شده در این کشور حتی باید یک فروشگاه ساده راه اندازی کند. شرایط ثبت شرکت:

متقاضی و کسب و کار او باید در جمهوری قبرس واقع شوند.

شرکت باید حضور فیزیکی دائمی در قبرس شمالی با حداقل پنج کارمند داشته باشد.

برای ثبت شرکت، فرد باید در مجموع 120000 دلار آمریکا در حساب بانکی خود در قبرس شمالی به مدت دو تا سه ماه موجود باشد. تا زمانی که شرکت فعال باشد و مالک به آن دسترسی نداشته باشد، 10000 دلار در حساب بانکی افراد مسدود می شود.

شما باید هزینه ثبت شرکت را بپردازید که شامل هزینه های اداری قبرس، حق الزحمه حسابداران و تاییدیه های لازم از موسسات مختلف می شود و حدود 7000 دلار آمریکا تخمین زده می شود.

شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی

اخذ اقامت در قبرس شمالی یک فرآیند ساده است. برای مسافران هر بار که وارد قبرس شمالی می شوند ویزای توریستی صادر می شود. مدت اقامت معمولا می تواند تا 90 روز باشد. قبل از مهلت مقرر، فرد باید کشور را ترک کند تا جریمه نشود. افراد بالای 60 سال و کسانی که می خواهند در قبرس شمالی بازنشسته شوند در حال حاضر نیازی به اجازه اقامت ندارند. افراد زیر 60 سال که می خواهند بیشتر در قبرس شمالی بمانند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. برای درخواست اقامت دائم در قبرس شمالی، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

دارایی خود (یک ملک) به ارزش 125000 پوند

اقامت در قبرس شمالی در طول سال (کمتر از 40 روز در خارج از کشور).

برای افراد بالای 60 سال، اجازه اقامت دائم سه ساله و برای افراد زیر 60 سال، اجازه اقامت مداوم به مدت 6 سال.

داشتن بیمه درمانی معتبر

کودکان زیر 18 سال نیازی به اجازه اقامت ندارند. این بیانیه فقط برای بزرگسالان اعمال می شود. بنابراین خانواده هایی که به جمهوری ترک قبرس شمالی مهاجرت می کنند باید فقط برای اقوام مسن درخواست اقامت بدهند.

افراد غیر شهروندی که در قبرس شمالی زایمان می کنند باید ابتدا برای اعلام تولد فرزند خود به سفارت یا کنسولگری کشور خود مراجعه کنند. پس از انجام این کار و دریافت نامه ای از سفارت یا کنسولگری مبنی بر اینکه تولد فرزند خود را اطلاع داده اند، برای ثبت تولد فرزند به اداره منطقه (Kaymakamlik) محل سکونت خود مراجعه می کنند.

توجه: اجازه اقامت دائم فقط به شما حق اقامت در قبرس شمالی را می دهد. این مجوز به شما اجازه کار یا راه اندازی کسب و کار در آن کشور را نمی دهد. برای دریافت چنین مجوزی باید برای ویزای کار یا هر مجوز مرتبط دیگری اقدام کنید.

افرادی که حق درخواست برای اجازه اقامت موقت را دارند عبارتند از:

خارجی ها و خانواده هایشان دارای املاک و مستغلات در جمهوری کره هستند

اتباع خارجی که می توانند مدرکی دال بر درآمد ماهانه معادل سه برابر حداقل حقوق (9885 لیر در ماه از اول ژوئیه 2022) ارائه دهند یا معادل این مبلغ سالانه در حساب بانکی داشته باشند.

خارجی ها برای تحقیقات علمی یا باستان شناسی به جمهوری ترک قبرس شمالی می آیند

خارجی هایی که برای آموزش حرفه ای یا کارآموزی به TRNC می آیند

اتباع خارجی از طریق توافق نامه های بین المللی یا برنامه های تبادل دانشجو به TRNC می آیند

اتباع خارجی بنا به درخواست یا تصمیم یک سازمان قضایی یا اداری اجازه اقامت دارند

بازدیدکنندگان از TRNC برای درمان بیماری که تهدیدی برای سلامت عمومی نیست

مدارک مورد نیاز برای زندگی در قبرس شمالی

برای اخذ اقامت قبرس شمالی باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده و در هنگام مراجعه مدارک زیر را به سفارت ارائه دهید:

اصل پاسپورت و فتوکپی کامل آن

یک کپی از اصل قرارداد فروش یا یک کپی از قرارداد فروش به همراه اسناد مالکیت و یک نسخه از ملک به نام شما (اگر مستاجر هستید به اصل و یک کپی قرارداد اجاره نیز نیاز دارید).

نامه ای از مقامات محلی و رئیس منطقه مبنی بر تایید اقامت شما در آن منطقه (در زبان ترکی این نامه به عنوان گواهی اقامت یا گواهی اقامت شناخته می شود).

دو قطعه عکس سایز پاسپورت

ارائه اصل و کپی سند ازدواج به زبان ترکی یا انگلیسی. (در صورت ازدواج)

دریافت تمبر 50 لیر از اداره پست

گزارش ورود و خروج پلیس

یک حساب بانکی فعال قبرس شمالی با بودجه کافی برای حمایت مالی از بیکاران در این کشور (معمولاً بین 100000 تا 120000 لیر لیر یا 20000 دلار آمریکا).

اثبات اینکه تاریخ بدی برای همه سبک های زندگی وجود ندارد

نامه تاییدیه دانشگاه در مورد ماندن در تحصیل

مراحل اخذ اقامت قبرس شمالی

پس از ارائه مدارک خود به اداره مهاجرت (Muhaceret Dairesi) به شما گفته می شود که برای معاینه پزشکی باید به کدام بیمارستان مراجعه کنید. معمولاً این آزمایش در یک بیمارستان دولتی انجام می شود، اما در برخی موارد می توان آزمایشات را در سایر مراکز بهداشتی نیز انجام داد. این آزمایش برای بررسی بیماری هایی مانند HIV، هپاتیت و سل است.

پس از دریافت نتایج آزمون و تکمیل مراحل اقامت دائم قبرس شمالی، باید بدون باز کردن به اداره مهاجرت گزارش دهید. سپس باید یک مصاحبه با افسر مهاجرت برنامه ریزی کنید. پس از بررسی مدارک و شرایط شما، اداره مهاجرت قبرس شمالی اجازه اقامت صادر می کند.