باید بیش از پیش به بازار کشور عمان ورود کنیم

آوای البرز/خوزستان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور گفت: عمان یکی از کشورهایی است که خواهان تولیدات داخلی ایران در بخش کشاورزی و صنعتی است و باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد. از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و بیشتر به بازار عمان نفوذ کنید.

شهلا عموری در گفت وگو با آوای البرز، با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی ایران و عمان، اظهار کرد: این کشور ظرفیت صادراتی بالایی دارد و باید با توجه به فضای رقابتی در بازار جهانی از این ظرفیت برای توسعه صادرات استفاده کرد. به کشورهای هدف استفاده خواهد شد، در این صورت عمان یکی از کشورهایی است که باید برای ورود و دستیابی به بازارهای آن تلاش ویژه ای کرد.

امیدواریم با همکاری های دوجانبه بتوانیم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و عمان را ارتقا دهیم، افزود: ایران و عمان شباهت های فرهنگی زیادی دارند که می توان از آن برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور استفاده کرد. روابط اقتصادی دو کشور همچنین زمینه توسعه صادرات محصولات غیرنفتی به عمان را فراهم می کند.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان ادامه داد: مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با عمان باید از طریق استان خوزستان توسعه یابد چرا که خوزستان از قابلیت ها و زیرساخت های بسیار خوبی برخوردار است که با آن می توان شاهد تحقق چنین هدفی بود. در نهایت باعث رشد اقتصادی، افزایش بهره وری و افزایش اشتغال در کشور می شود.

عموری با اشاره به رایزنی های انجام شده در سفر رئیس جمهور به عمان برای گسترش مبادلات تجاری و تسهیل روابط اقتصادی ایران و عمان تصریح کرد: در راستای توسعه مبادلات تجاری و ارتقای سطح روابط اقتصادی، این دو دولت باید زمینه را برای تجار و بازرگانان فراهم کنند. بازرگانان باید بسته های حمایتی ایجاد کنند تا بتوانند در محیطی آرام و بدون نگرانی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: عمان یکی از کشورهایی است که خواهان تولیدات داخلی ایران در بخش کشاورزی و صنعتی است، با توجه به این موضوع، عمان باید از این فرصت حداکثر استفاده را کرده و بیشتر وارد بازار شود.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در پایان با اشاره به نقش مهم حمل و نقل دریایی برای توسعه صادرات بین این دو کشور خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت ها برای تسریع در جابجایی کالاهای صادراتی به ویژه در این حوزه، حمل و نقل دریایی است. موضوع بسیار مهمی است که دو کشور ایران و عمان باید این را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/