ایجاد اشتغال پایدار هدف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

آوای البرز / مرکزی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف فرهنگ سازی ، ارتقا مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار با پتانسیل مشاغل خانگی راه اندازی شد.

روز سه شنبه ، 9 دسامبر ، مسعود شارجردی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان مرکزی اظهار داشت: طرح توسعه مشاغل خانگی ، که شامل برنامه های حمایتی در بخش اشتغال است ، تحت برنامه جامع اشتغال است که توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا است. عنوان رابط ، مجری و آژانس توسعه در حال انجام است.

پس از انجام مطالعات مقدماتی ، ما تجربیات سایر کشورهای منطقه را مرور کردیم ، برنامه های اشتغال قبلی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و نقاط ضعف آنها ، از جمله دستاوردهای مقایسه ای و رقابتی استانها و مناطق جغرافیایی ، عدم توانمندی ، آموزش و برنامه های مشاوره را شناسایی کردیم. از آنجا که از قبل چگونگی فروش محصولات و خدمات و اتصال آنها به بازار برای امنیت شغلی مشخص نبود ، تصمیم بر این شد که پروژه جدیدی برای حل این مسائل و تأکید بر اتصال به بازار اجرا شود.

با توجه به این نکات ، برنامه توسعه تجارت ملی فناوری بر مناطق و مشاغل جدید در زمینه های مختلف از جمله فناوری های نرم ، صنایع خلاق IT و ICT و حوزه عملیاتی متمرکز است. آنها علاوه بر ایجاد ارزش ، می توانند به ایجاد اشتغال پایدار ، عدالت اجتماعی و توجه افراد ضعیف ، کاهش فقر و ارتقا توسعه اجتماعی کمک کنند.

جهاد دانشگاهی در استان مرکزی اظهار داشت: “پیش از آغاز این طرح ، برنامه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانگی در 24 استان اجرا شده بود. استان مرکزی با مشارکت خوب دفتر خانواده زنان ، پروژه را با فراهم آوردن اشتغال به 131 زن کارمند در اوایل سال 1999 برای اشتغال و رفاه اجتماعی در یک استان ، به اتمام رساند.

شارجه ادامه داد: این برنامه زنان با شرکای فوت شده ، زنان مطلقه ، زنان زندانی و معلول ، بردگان ، پناهندگان ، مفقودان ، دختران مجرد ، بیکاران و سنین 45 تا 55 سال را هدف قرار می دهد. در بالا موفق شد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از طریق تجربه وی در برنامه توانمندسازی اقتصادی رهبران زن در اداره کل تعاون ، جهاد دانشگاهی و امور زنان در استان ، ایجاد فرهنگ ، ارتقا work کار داخلی و استفاده از پتانسیل مشاغل خانگی است. اشتغال پایدار توسط معاون توسعه کارآفرینی و کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مطابق توافق نامه انجام شده در آگوست 1999 در مورد عملکرد اجرایی کارگران آغاز شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی افزود: این طرح در سه فاز برای 2 هزار متقاضی در استان مرکزی پیش بینی می شود که استان سازمان مرکزی تعداد متقاضیان را به 2500 نفر در استان افزایش می دهد.

شارگاردی اظهار داشت: شناخت مزایا و فرصت های مشاغل خانگی به عنوان اولین فاز این پروژه و همچنین شناسایی و توانمند سازی متقاضیان برای شروع و اتصال متقاضیان به بازار ، توسعه تجارت و پایداری اجرا شده است. به اهداف مورد نظر برای جامعه هدف برسید. در مرحله اول ، تعامل گسترده با دستگاههای اجرایی استان برای اجرای موثر پروژه در نظر گرفته شد.

وی گفت: در همین راستا دبیرخانه های پروژه راه اندازی شده اند که حدود سه منطقه از این دبیرخانه ها را در اراک تحت پوشش قرار می دهند: اراک ، شاسند ، خنداب ، تفرش ، آشتیان ، فرهان ، شهرستان های شاسند و دبیرخانه شهرستان زاوه با شهرستانهای ساووی. سارندی و دبیرخانه منطقه ای محله ها فعالیت خود را در شهرهای خمین ، محلات و دلیجان آغاز کردند.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی افزود: تاکنون 1700 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و فرایندهای لازم در این زمینه انجام شده است که به احتمال زیاد تعداد این متقاضیان در استان مرکزی کاهش می یابد. گام های لازم در سطح شهرستان تا سطح افسران اجرایی شهرستان برداشته شده است و با کمک دهردون می توان 2500 نفر را تحقق بخشید.

مدیر و اشتغال اداره بازرگانی دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان در این نشست گفت: دوره های موجود در طرح توسعه مشاغل خانگی شامل 350 شغل است و به دلیل فضای محدود ستاد برای شبکه ، فرش ، پارچه ، منسوجات ، منسوجات ، گیاهان ، مبلمان ، گیاهان ، مبلمان فعالیت های استان مرکزی را در مناطق توضیح می دهد.

وی افزود: پتانسیل شهرها شناسایی شده و هدف از این پروژه احیای مجدد یکی از بخشهای سنتی این بخش و انجام مارک در برخی موارد خاص با هدف استقرار دو یا سه مارک در هر شهر است. استخراج و معرفی کنید.

وی درباره شناسایی پیشران ها در این طرح تصریح کرد: پیشران ها در عملیات بازرگانی خبره هستند و پس از شناسایی پیشران ها ، پیشران ها به افراد ثبت شده در سیستم معرفی می شوند. در این طرح دو دسته افراد نیاز به بازاریابی و بازاریابی و افراد غیر ماهر وجود دارد و هر گروه با استفاده از مشاوره های خاص گام های خاصی را برای دستیابی به اهداف مورد نظر برمی دارد.

غنی پور ادامه داد: برخی از آنها با تشخیص میزان قدرت خود در مشاغل ارائه شده و در نتیجه هماهنگی آموزش های لازم برای آموزش های خاص ، وارد دو یا سه شغل در سیستم شده اند.

گفتگوهایی با شرکتهای فعال در آزمایشگاههای فرآوری و معتمد انجام شده است تا شاهد همکاری خوب و م goodثر در این زمینه باشیم.

غنی پور در مورد مزایای پیش بینی شده برای این پروژه گفت: ایجاد یک زنجیره پوشاک در خمین ، ایجاد یک شبکه دارویی در خمین ، محلات ، خنداب و کمیجان ، از کشاورزی تا فرآوری ، ایجاد مارک های برجسته ، ایجاد شبکه ای از تسهیل کنندگان در استان مرکزی ، این پروژه ایجاد یک زنجیره عسل در و اطراف شاسند ، ایجاد بانک اطلاعاتی از کارهای خانه برای مردان و زنان در شهرستان و ایجاد یک پایگاه داده سوغات را در نظر گرفته است.

انتهای پیام