اولین همایش «سادات تشیع و تسنن استان تهران» برگزار شد

اولین همایش «سادات تشیع و تسنن استان تهران» با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی خانواده‌های سادات، شهدا و ایثارگران شیعه و سنی در سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. 

به گزارش آوای البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌زاده دبیر کل بنیاد سادات و رئیس شورای سادات استان تهران ضمن خوش آمد گویی به فلسفه حکمرانی سادات پرداخت و گفت: حمکرانی سادات اینجاست که حمکرانی بدون منت دارند. 

در بخش دیگری از این مراسم مجید صمدیان مدیر عامل بنیاد سادات کشور نیز با ارائه گزارشی از این بنیاد گفت: مهمترین هدف ما ایجاد شبکه منسجم و متحد از سادات است. ساداتی که همیشه محور وحدت و اثر گذار بوده‌اند، برای ایجاد این شبکه‌سازی شورای سادات در استان‌ها تشکیل شد که متشکل از رئیس و دبیر شورا و اعضای شورای هر استان از میان سادات شاخص در هر بخشی از صنوف، روحانیت و دانشگاهیان و سایر اقشار محتلف اجتماعی هستند. 

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که ما در طول این مدت انجام دادیم ایجاد ظرفیت‌ها و شناخت مناطق سادات‌نشین استان‌ها است، تکریم سادات یک ریشه تاریخی در سال های متمادی در ایران و جهان داشته است که امروز مهترین دستاورد این اجتماع ایجاد وحدت اسلامی است. 

مدیرعامل بنیاد سادات کشور ابراز کرد: سادات همیشه منشا اثر هستند و در حرکت های جهادی نقش مهمی دارند، از این رو برای ایجاد شبکه‌سازی منسجم و جهادی سادات اقداماتی باید داشته باشیم. برای ایجاد شبکه‌سازی سادات هم راهی نداریم جز اینکه از سکو یا پلتفرم‌ها یا شبکه‌های جهانی استفاده کنیم مثل شبکه imohsen که درصدد تکریم و حمایت از سادات است. ‌

در پایان این مراسم از دو کتاب منتسب به سید الشهدای مقاومت با عنوان«مکتب سلیمانی» و «راه سلیمانی» و یک نشریه با عنوان «سیادت» رونمایی شد. 

انتهای پیام