اوجی اولین اولویت کاری خود در وزارت نفت را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری آوای البرز ، جواد اوجی امروز در دیدار با مدیران ارشد و کارکنان صنعت نفت با قدردانی از حضور همه مدیران و مدیران در مجتمع نفت گفت: تامین زمستانی نیروگاه ها و سوخت مهم است. نگرانی وزارت نفت از این مسئله پیش می رویم. در آینده جلساتی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برگزار می شود و موضوع تامین سوخت نیروگاه ها به صورت سیستماتیک و حساب شده حل می شود.

وی با اشاره به اولین جلسه کابینه که امروز برگزار شد ، گفت: در این جلسه همه وزرا توافقی را امضا کرده اند که بر اساس آن همه آنها موظف به انجام تمام تعهدات و برنامه های عملیاتی زیرمجموعه خود هستند.

اوجی با اشاره به صنعت نفت در خط مقدم جبهه اقتصادی اظهار داشت: دغدغه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأمین بودجه لازم از محل فروش نفت برای کشور است و امیدوارم بتوانیم با اقدامات پیش بینی شده برای حل این مسئله اقدام کنید. “

وی افزود: از شما می خواهم پیام من را به همه دوستان ، کارکنان و مدیران صنعت نفت خود منتقل کنید.

جایگاه ایران در اوپک تقویت خواهد شد

وزیر نفت در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مهمترین اولویت صنعت نفت سوخت زمستانی است ، تصریح کرد: تلاش ما تقویت موقعیت ایران در اوپک و بازپس گیری بازارهایمان است.

من بنده در خانواده صنعت نفت هستم ، در این زمینه تحصیل کرده ام و به مدت 35 سال در این مجموعه و در بالا و پایین صنعت نفت کار کرده ام.

وی درباره اولویت های اصلی صنعت در دستور کار گفت: مهمترین موضوعی که باید به طور جدی دنبال شود عدم تعادل گاز و تامین سوخت زمستانی است که بسیار مهم است. امروز ما اولین جلسه شورای نمایندگان را خواهیم داشت و به زودی برای سوخت زمستانی با وزارت نیرو جلسه خواهیم داشت.

وزیر نفت مدیریت تولید ، سازماندهی سرمایه انسانی ، فروش نفت و میعانات گازی ، جلوگیری از فروش نفت خام و دسترسی به شبکه صنعت متفقین را از اولویت های اصلی صنعت نفت دانست.

وی با اشاره به نشست آتی اتحادیه اوپک پلاس (موضوع تولیدکنندگان و غیر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت-و بازگشت نفت) گفت: “تقاضای نفت در جهان به دلیل واکسیناسیون افزایش می یابد.” ایران) در نشست هفته آینده به بازار نفت. بدون شک یکی از برنامه های ما تقویت موقعیت ایران در اوپک و بازپس گیری بازارهایمان است.

وی گفت: “شناسایی بازارهای جدید نفت نیز یکی از مسئولیت های کلیدی ما خواهد بود و ما حق جمهوری اسلامی ایران را پس می گیریم.”

برای غلبه بر چالش های پیش روی صنعت نفت ، نیازهای اساسی کارکنان جدی باید تعیین شود

وزیر نفت دولت سیزدهم پس از ادای احترام به سه شهید گمنام حوزه مقدس و توضیح مهمترین اولویت های شغلی و اولویت های شغلی وی ، در آرامگاه شهدا در ساختمان مرکزی وزارت نفت حضور یافت. گزارشگران این وزارتخانه برای غلبه بر بحران ها و چالش های پیش روی صنعت نفت و گاز در کشور آمده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توکل به خدا و تلاش کارکنان و مدیران صنعت نفت بتواند بر چالش های پیش روی خود فائق آمده و گام های موثری برای پیشرفت صنعت بردارد.

پایان دادن به چالش عدم تعادل گاز و سوخت زمستانی ، سازماندهی سرمایه انسانی و اشخاص ثالث ، حفظ تولید ، ارائه بخشهای ترکیبی نفت و گاز ، حمایت از تولید داخلی ، همکاری همه جانبه با کشورهای همسایه در بخش نفت و گاز

وزیر نفت همچنین با اشاره به فروش نفت خام و میعانات گازی گفت: خوشبختانه راه حل های خوبی در وزارت نفت و سایر آژانس های فروش نفت خام و گاز یافت شده است که از تمام قابلیت های موجود استفاده می کند.

اوجی ارتقای دانشگاه صنایع نفت و جذب مدیران برتر ، متخصص و با استعداد در صنعت نفت را اعلام و یادآور شد: موضوع ارتقاء و ارتباط صنعت نفت با دانشگاه موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: ما برنامه های خوب برای رسیدن به این مهم را شرح می دهیم.

وزیر نفت افزود: ما از همه کارکنان زحمتکش صنعت نفت می خواهیم تا با عزم جدی خود در این زمینه ما را یاری کنند تا چالش های این وزارتخانه و شرکت های وابسته به آن با کمک نیروهای م ،ثر ، افراد شایسته و مخالفان می گویند: “سابقه کاری من در صنعت نفت بوده است ، در بخشهای بالادستی و پایین دستی کار می کردم و به نوعی با برنامه ها و پروژه های آن در ستاد اجرایی دستگاه امام خمینی (ره) و بنیاد محرومان ، و من پارس جنوبی و دستور کار داشتم.

وی در نشست آینده اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اتحاد اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو در حال پاسخ به س aboutالی درباره موقعیت و برنامه ایران بود: جلسه اعلام خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: اولویت ما بازگشت به سهمیه ایران در اوپک است. ما در تلاش هستیم تا سهم خود را از بازارهای جهانی نفت خام احیا کنیم. با توسعه راه حل های مناسب و هوشمند برای فروش نفت و استفاده از قابلیت های وزارتخانه ، بخش خصوصی و دستگاه دیپلماسی ، ما قادر به شناسایی بازارهای جدید و افزایش چشمگیر فروش نفت خواهیم بود.

اوجی افزود: البته تنها راه توسعه اقتصاد کشور جلوگیری از فروش نفت خام و میعانات گازی است که با جذب سرمایه و تکمیل ارزش و افزودن ارزش می تواند شاهد تحولات شگفت انگیزی باشد. زنجیره ای به ویژه در بخش پتروشیمی.

وی گفت: در بحث فروش نفت ، تعدادی راه حل وجود دارد که باید از طریق اصلاحات قانونی مورد توجه قرار گیرد. با فروش نفت ، بخشی از درآمد را می توان به ارز خارجی و مابقی را با تصفیه و واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای صنعت به دست آورد.

به گفته وزیر نفت ، برخی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی قصد دارند به جای دریافت نفت خام و میعانات ، نه تنها در صنعت نفت ، بلکه در جاده ها ، توسعه شهری ، نیروگاه ها ، صنایع و معادن نیز در پروژه های کشور مشارکت کنند. کرد: من سالهاست در بخش سرمایه گذاری کار می کنم. برای این منظور ، باید سیستم های مدون ایجاد شود و بودجه دهه 1400 مورد بازنگری قرار گیرد ، اما در هر صورت بخشی از تولید نفت رو به کاهش است تا بتوانیم راهی برای جذب و تمیز کردن سرمایه گذاران در همه بخش ها با کالا پیدا کنیم. به اصول اولیه را پیدا کرد.

223223