انتقادات گسترده از تصمیم جنجالی اپل

انتقادات گسترده از تصمیم جنجالی اپل

ساعاتی پیش اپل با انتشار چند بیانیه مطبوعاتی، نسل جدید آیپد پرو، آی پد و اپل تی وی را عرضه کرد. مهم‌ترین محصول جدید اپل، آی‌پد نسل دهم، تغییرات زیادی را تجربه کرده است. از جمله استفاده از درگاه USB-C به جای درگاه لایتنینگ قدیمی.

به گفته 9to5Mac، با وجود داشتن درگاه USB-C، آی‌پد نسل جدید تنها از نسل اول اپل پنسل پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربر برای شارژ قلم به یک دانگل نیاز دارد. این تصمیم جنجالی اپل در شبکه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت.

در حال حاضر، اپل دانگل 9 دلاری را در فروشگاه رسمی خود به فروش می رساند. این دانگل یک کانکتور USB-C در یک طرف و یک کانکتور لایتنینگ در طرف دیگر میزبانی می کند. اکثر آیپدهای دیگر، محدود به نسل اول اپل پنسیل، نیازی به دانگل ندارند. زیرا خود این تبلت ها دارای پورت لایتنینگ هستند. در این مدل‌ها، کاربر می‌تواند از دانگل لایتنینگ به لایتنینگ برای شارژ قلم از طریق همان کابلی که همراه آی‌پد ارائه شده است استفاده کند.

اکنون هنگام خرید اپل پنسیل نسل اول، دو دانگل مختلف (لایتنینگ به لایتنینگ و لایتنینگ به یو اس بی- سی) را در جعبه آن خواهید دید. با توجه به اینکه آیپد مجهز به درگاه USB-C است، پشتیبانی از نسل دوم اپل پنسل برای این تبلت منطقی تر خواهد بود. تغییرات ظاهری آی پد شبیه به تغییراتی است که آیپد مینی در سال گذشته تجربه کرد و جالب اینکه آیپد مینی از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی می کند.

نسل جدید آیپد به پردازنده قدیمی تر A14 Bionic مجهز شده است. البته این پردازنده با وجود قدیمی بودن، قدرت زیادی دارد. اپل قبلا از A14 در سری گوشی های آیفون 12 استفاده کرده بود. آیپد نسل نهم از پردازنده A13 استفاده می کرد. نسل دهم آیپد مجهز به دوربین 12 مگاپیکسلی است، باتری آن با یک بار شارژ می تواند تا یک روز دوام بیاورد و با قیمت پایه 449 دلار عرضه می شود.

5858