انتخاب شریک برون‌سپاری مناسب برای پروژه‌های انیمیشن

افزایش و پیشرفت بیزینس‌های فریلنس یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و عوامل موفقیت هر فریلنسری است. اما ضروری بودن این مسئله به معنای این نیست که تبلیغ برای بیزینس‌های فریلنس و مستقل نیز کاری ساده است. بسیاری از فریلنسرها از تبلیغ کار خود و بازاریابی برای آن لذت نمی‌برند. اغلب آنها ترجیح می‌دهند وظایف و پروژه‌هایی را که به آنها محول می‌شود انجام بدهند و خلاقیتشان در این زمینه بسیار کم است.

برون سپاری پروژه و آشنایی با مزایا و معایب آن | تسکولو

در این مقاله ما قصد داریم 10 شیوۀ سودآور و عالی را برای رشد و ارتقای بیزینس‌های فریلنس به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید از میان این روش‌ها سه یا پنج ایده را برای تبلیغ و معرفی کسب و کارتان به دیگران و جذب مشتری استفاده کنید. برون‌سپاری انیمیشن کسب و کار شما را وارد یک مرحله جدید می‌کند.

راه‌های معرفی بیزینس‌های فریلنس و جذب مشتری

  1. در پارس فریلنسر پروفایل و رزومۀ قوی ایجاد کنید.

وب سایت ما بین مشتریان و فریلنسرها و بهترین مکان برای فریلنسرهایی است که می‌خواهند خود و مهارت‌هایشان را به کارفرمایان معرفی کنند. شما در پارس فریلنسر می‌توانید روی پروژه‌های مختلف پیشنهادهای خودتان را ثبت کنید. با ثبت کردن پیشنهادهای جذاب، مشتریان بالقوه به زودی جذب شما و مهارت‌هایتان خواهند شد. برای افزایش شانس پذیرش پیشنهادهایتان در ابتدا راهنمای ذکر شده در لینک زیر را بخوانید:

  1. دایرۀ ارتباطات آنلاین خود را گسترش دهید.

ارتباطات آنلاین از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی، پیامک و تماس‌های تلفنی هنوز هم یکی از رایج‌ترین شیوه‌های بازاریابی است. چرا؟ چون کار می‌کند! نکته‌ای که در این میان باید بدانید، اهمیت استمرار و مداومت در این کار است. شما برای تبدیل افراد به مشتری، باید به صورت مداوم ایمیل برایشان ارسال کنید یا با آنها تماس تلفنی داشته باشید.

برای سریع‌تر انجام شدن این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای گسترش مقیاس مثل Reply استفاده کنید. این نرم‌افزار می‌تواند ایمیل‌های زیادی را در آن واحد و بدون از دست دادن تماس‌های شخصی ارسال کند.

  1. نقش بازاریابی دهان به دهان در رشد بیزینس‌های فریلنس را دست کم نگیرید.

براساس نتایج آخرین مطالعات، بازاریابی دهان به دهان همچنان یکی از رایج‌ترین شیوه‌های فریلنسرها برای یافتن مشتری‌های جدید است. بازاریابی دهان به دهان را با سؤال کردن از مشتریان فعلی یا قبلی خودتان شروع کنید. آیا آنها افرادی را می‌شناسند که به خدمات شما نیاز داشته باشند؟

  1. یک نمونه کار عالی و بی نقص برای ارائه داشته باشید.

باید یک نمونه کار آماده، زیبا و بی نقص برای ارائۀ کارتان به مشتریان بالقوه داشته باشید. این نمونه کارها نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطبان و تبدیل آنها به مشتریان دائمی شما خواهند داشت. سعی کنید در نمونه کارتان بر نیازها و خواسته‌های مخاطبان و راه حل خودتان برای آنها تمرکز کنید.

  1. در جاهایی که مشتریانتان حضور دارند وقت بگذرانید.

مشتریان بالقوۀ شما وقتشان را به صورت آنلاین یا آفلاین بیشتر در چه جاهایی می‌گذرانند؟ سؤال اصلی شما باید این باشد: مشتریان بالقوۀ من در چه جاهایی حضور دارند؟ زمانی که پاسخ این سؤل را یافتید، باید تلاش کنید در این مکان‌ها حضور داشته باشید. اگر یک متخصص سئو هستید، گروه‌های فیسبوکی را پیدا کنید که وبلاگ‌نویسان در آنجا یاد می‌گیرند چگونه ترافیک بیشتری جذب کنند.

در این گروه‌ها حضور فعال داشته باشید. سؤال بپرسید و به سؤالات دیگران نیز پاسخ‌های دقیق و هوشمندانه بدهید. تا آنجایی که می‌توانید ارزش ایجاد کنید. به این ترتیب کم کم در نگاه مشتریان بالقوۀ خود متمایز خواهید شد. این تمایز یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی بیزینس‌های فریلنس و جلب توجه مخاطب است.

  1. از قدرت لینکدین استفاده کنید.

شبکۀ اجتماعی لینکدین بیش از 774 میلیون عضو دارد. در نتیجه یکی از مهم‌ترین جاهایی است که می‌توانید مطمئن باشید مشتریان شما در آن حضور دارند. لینکدین برای جذب مشتریان جدید بهتر از سایر شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند. زیرا به صورت کامل و حرفه‌ای بر روی روابط کاری و تجاری متمرکز است. پس همین حالا پروفایل خود را در لینکدین به روز و تبلیغ بیزینس خود در آن را شروع کنید.

  1. پیشنهادها و نمونه‌های رایگان و جذاب برای مشتریان داشته باشید.

یکی از راه‌های تبدیل افراد به مشتری این است که چیز ارزشمند رایگانی به آنها ارائه کنید. مشاوره‌های رایگان، ارائۀ بخشی از خدمات به صورت رایگان، تخفیف‌های جذاب و… نمونه‌هایی از این دست هستند. به عنوان مثال مترجمان فریلنسر ممکن است روی اولین سفارش ترجمۀ خود 1000 کلمۀ رایگان داشته باشند.

  1. در رویدادهای مربوط به صنعت و تخصص خودتان شرکت کنید.

همیشه چند رویداد و همایش وجود دارد که شما می‌توانید در آنجا به مشتریان بالقوۀ بیزینس‌های فریلنس خود دسترسی داشته باشید. یک فریلنس کپی رایتر در یک رویداد پیراهنی پوشید که عبارت «کپی رایتر» روی قسمت جلوی آن چاپ شده بود. او کار خاصی نکرد و فقط در اطراف محل برگزاری یک رویداد و نزدیک مشتریان بالقوه قدم میزد.

خیلی زود افرادی که به دنبال کپی رایتر حرفه‌ای می‌گشتند به طرف او آمدند و از او سؤال کردند. این تکنیک به قدری برای آن فرد مؤثر بود که مجبور شد استفاده از آن را متوقف کند! زیرا در همان مدت کوتاه مشتری‌های زیادی به سراغش رفته بودند.

  1. با فریلنسرهای دیگر مشارکت کنید.

ممکن است شما ندانید که چگونه می‌توان بیزینس‌های فریلنس را به بهترین شکل تبلیغ و معرفی کرد. در این زمینه شاید فریلنسرهای دیگر بتوانند تجربیات خود را در اختیارتان بگذارد. شاید شریک شدن با چند فریلنسر حرفه‌ای بتواند به پیشرفت شما کمک زیادی بکند. فریلنسرهایی را پیدا کنید که خدماتی مشابه خدمات شما ارائه می‌کنند، اما مخاطبان هدف متفاوتی دارند.

در این صورت اگر مشتری‌ای داشته باشید که برای بیزینس شما مناسب نیست، می‌توانید آن را به فریلنسر شریکتان معرفی کنید. طبیعتاً آنها نیز در مقابل همین کار را برای شما انجام خواهند داد.

سعی کنید چیز باارزشی را به صورت رایگان به مشتریان بالقوۀ خود بدهید. ارائۀ این چیز رایگان با این هدف است که از مشتریان اطلاعاتی مثل آدرس ایمیل یا شماره تماسشان را بگیرید. در این صورت می‌توانید در آینده نیز راه‌های ارتباطی زیادی با مشتریان خود داشته باشید.

توجه کنید که این چیز رایگان نباید چیزهایی مثل یک بطری آب معدنی یا یک خوراکی باشد! شما باید چیزهای واقعاً ارزشمند مثل کتاب یا یک دورۀ آموزشی به آنها بدهید. این اطلاعات رایگان درحقیقت باید خدمات شما و نحوۀ استفاده از آنها را به مشتریان بیاموزد. در غیر این صورت فقط هزینۀ اضافی برای تبلیغات بی حاصل متحمل شده‌اید.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب “طراحی گرافیک های تحت وب” که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد.

واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: “مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت”.