امسال مدال می‌گیریم، جوایز یک سال بعد به دستمان می‌رسد!

حقوق 20 هزار تومانی فدراسیون کفاف زندگی را نمی دهد

ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: در هر مسابقه مدال می گیریم و بعد از یک سال که ارزش پول کم شده و کاری از دستمان برنمی آید جایزه می گیریم.

مهسا جاور در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد خود پس از چهار سال در مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا اظهار کرد: سال گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند را از دست دادیم اما امسال توانستیم شرکت کنیم. من بعد از چهار سال از بازی های آسیایی جاکارتا برگشتم. خوشبختانه شرایطی که رئیس فدراسیون به من داد در کنار اعتمادی که مربی تیم ملی داشت؛ می توانستم تمرینات را به طور مداوم انجام دهم.

** موفق شدیم از پاروزنان ژاپنی سبقت بگیریم

وی گفت: استاندارد مسابقات بالا بود. به لطف خدا توانستیم نتیجه خوبی از نازنین بگیریم. در مسابقاتی که نفراتی از ژاپن شرکت کردند موفق شدیم از آنها پیشی بگیریم و رکورد خوبی به ثبت برسانیم. با توجه به نتایجی که گرفتیم، روحیه و انگیزه ما برای بازی های آسیایی هانگژو بالا رفته و امیدوارم بتوانیم بیش از همیشه بدرخشیم.

** کمبود تجهیزات در قایقرانی یک چالش 12 ساله است

ملی پوش قایقرانی در خصوص مسائل سخت افزاری و کمبود تجهیزات گفت: در شهرم تجهیزات تمرینی نداشتم. البته برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران بودم و تمرینات را دنبال می کردم. بعد از مسابقات قهرمانی کشور وارد اردو شدم و تمریناتم را در آنجا ادامه دادم. متأسفانه ما همیشه با قایق، پارو، تجهیزات، پیست مشکل داشتیم و هنوز هم مشکل داریم و صحبت در مورد آن تکراری است زیرا این یک چالش 12 ساله است، برخی از موانع را می توان حل کرد، برخی دیگر را نمی توان. اما با همه این محدودیت ها اکنون رئیس فدراسیون و مربی ما در تلاش هستند تا کمبودها را از راه های دیگری جبران کنند که خوشبختانه در طول مسابقات جواب داد و توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم.

** تفاوت قایق های ما مثل مقایسه پراید با بنز است

جوار درباره کیفیت قایق های دریافتی پس از مدت ها گفت: از نظر کیفیت از قایق های قبلی بهتر است. مثل مقایسه پراید با بنز است، بنابراین با توجه به شرایطی که قبلا داشته ایم، این قایق ها بسیار خوب هستند. البته مدت طولانی در گمرک و زیر آفتاب بودن، تغییراتی در تعادل داشته اند، اما هنوز بهتر از قایق هایی هستند که قبلا داشتیم.

جاور: امسال مدال می گیریم، اما جوایز یک سال دیگر به ما می رسد!

**پس از یک سال جوایز ما به دست ما می رسد

وی در خصوص حمایت یا پاداش با وجود کسب مدال در مسابقات مختلف از جمله مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از وزارت ورزش و فدراسیون پاداشی دریافت نکرده ایم و معمولا جوایز ما یک سال است. بعد از هر مسابقه یک مدال در مسابقات قهرمانی آسیا در حال حاضر پاداش سال آینده است. همچنین جوایز ما زیاد بزرگ نیست و به دلیل اختلال، جوایزی که بعد از یک سال دریافت می کنیم به ریال کاهش یافته است و در این شرایط اقتصادی نمی توانیم کاری با آنها انجام دهیم. رشته های زیادی در قایقرانی داریم و حتی می توانیم رتبه ایران را در مسابقات مهمی مثل بازی های آسیایی در همه مسابقات تغییر دهیم. این رشته پتانسیل بالایی دارد، پتانسیل زیادی برای کسب مدال دارد، اما ما مورد توجه قرار نمی گیریم.

**حقوق 2 میلیون تومانی فدراسیون کفاف زندگی را نمی دهد

ملی پوش قایقران کشورمان در ادامه تصریح کرد: معتقدم باید نگرش مسئولان نسبت به رشته های مختلف تغییر کند به ویژه اینکه شرایط اقتصادی کار را برای همه ورزشکاران سخت کرده است. هزینه های جاری آن چیزی نیست که بتوانیم با حقوق 2 میلیون تومانی فدراسیون تامین کنیم. امیدوارم این وزارتخانه بازی های آسیایی امسال را برای تسهیل تمرینات ورزشکاران در نظر بگیرد. من بسیاری از ورزشکاران قایقرانی را می شناسم که دلسرد و بی انگیزه هستند زیرا این نگاه قضاوت آمیز بسیاری از ورزشکاران را از رشته خود دور نگه داشته است. در صحبت با آنها می گویند که توان مالی این هزینه ها را ندارند و نمی توانند در این بخش کار کنند.

انتهای پیام/