الیگارش‌های روسیه چگونه تا این حد ثروتمند شدند؟

به گزارش خبرگزاری شیر جابراندر ایالات متحده، جو بایدن در سخنرانی اخیر خود از دولت روسیه خواست تا تشکیل کارگروهی توسط دولت فدرال را اعلام کند و تا حدی تحریم هایی را علیه آنها اعمال کند.

فرانسه اخیراً یک کشتی اشراف روسی را توقیف کرد، نامه هایی را به فهرست اشراف اتحادیه اروپا اضافه کرد و ژاپن اخیراً دارایی ده ها مقام و اشراف روسی را مسدود کرد.

چگونه اشراف روسیه تا این حد ثروتمند شد؟

اشراف او کیست؟

اشراف فردی ثروتمند است. این در واقع اصطلاحی است که هزاران سال قدمت دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند که «اشرافیت» به حکومت عده ای قلیل اطلاق می شود و در واقع هم همینطور است.

اشراف روس البته ثروتمند هستند و گفته می شود که برای قرار گرفتن در فهرست اشراف روسی باید حداقل یک کاخ به ارزش صدها میلیون دلار داشته باشد.

آبراموویچ، مالک و سرمایه گذار باشگاه فوتبال چلسی و فرماندار سابق روسیه، صاحب یک بوئینگ 767، یکی از بزرگترین قایق های تفریحی خصوصی در جهان است.

الکسی ناوالنی، مفسر کرملین ویدئویی را منتشر کرده است که در آن منطقه ای از دریای سیاه متعلق به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

اشراف روس پول خود را از کجا آورده اند؟

اشراف ارشد روسیه در دهه 1990 شروع به جمع آوری ثروت کردند. در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دارایی‌های دولتی، شرکت‌ها و مؤسسات مالی بسیاری وجود داشت و تعداد بسیار کمی از افراد باهوش، جاه‌طلب و دارای ارتباط خوب اساساً آن دارایی‌ها را تصاحب می‌کردند.

223227