افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران در نیمه دوم سال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آنلاین اظهار داشت: طبق آماری که توسط فرودگاه ها و شرکت های ناوبری هوایی ایران منتشر شده است ، از 5 اکتبر تا پایان فوریه 56 هزار و 494 نوع هواپیما در حریم هوایی کشورمان ثبت شده است.

در همین حال ، در مجموع 36190 پرواز در شش ماهه نخست امسال انجام شده است.

با این حال ، تعداد کل پروازهای ترانزیتی در سال جاری 69 درصد کمتر از سال گذشته است. تعداد کل هواپیماهایی که از 11 آوریل تا پایان فوریه سال جاری بر فراز ایران پرواز کرده اند 92413 بوده است. تعداد هواپیماهایی که در مدت مشابه سال گذشته بر فراز ایران پرواز کرده اند 297 هزار و 961 پرواز بوده که 69 درصد کاهش داشته است.

امسال دسامبر با 12322 کشتی که بر فراز کشورمان پرواز می کردند ، شلوغ ترین ماه بود. کمترین تعداد پرواز مجاز در ماه مه امسال 4389 پرواز بوده است.

از سال 1387 تا 1399 ، ایران با 426 هزار و 684 پرواز بیشترین تعداد پرواز را در آسمان در سال 1396 داشته است.

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، به مناسبت سالگرد سفر امام خمینی (ره) به مهرآباد در بهمن ماه سال جاری ، از تلاش ایران برای جلوگیری از پروازهای سایر کشورهای منطقه ابراز افتخار جهانی کرد. تعرفه های پرواز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. عبور از این کشورها گزارش شده است.

سیاوش امیر مکری در بین پروازهای مدیرعامل فرودگاه های ایران و شرکت ناوبری هوایی افت قابل توجهی وجود داشته است بین المللی وی به کاهش پروازها به ایران در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان در نیمه اول سال جاری اشاره کرد.