افزایش ظرفیت بارگیری نفتکش ها به بیش از ۱۰۰ هزارتن در بندر ماهشهر

فردین رشیدی در یک نشست خبری گفت: “پالایشگاه آبادان یکی از قدیمی ترین پالایشگاه های کشور و خاورمیانه است.” طبق Task Plan پیش بینی می شود این پالایشگاه 380 هزار بشکه در روز تولید کند و این پالایشگاه با پالایش سه نوع نفت خام ظرفیت 432 هزار بشکه در روز را پردازش می کند.

وی گفت: در حال حاضر 14 نوع محصول در پالایشگاه تولید می شود و محصولات ویژه در دستور كار قرار می گیرد. ثروت برای محصولات پالایشگاه BidBolland فراهم خواهد شد. در ضمن ظرفیت پهلوگیری 5 تانکر در بنادر این بندر را دارد.

مدیر عملیاتی پالایشگاه آبادان گفت: افزایش ظرفیت تحمل نفتکش ها در بندر ماهادار از 45000 تن به بیش از یک تانکر لک یک موفقیت بزرگ برای این صنعت است.

رشیدی گفت: بندر ماهشهر با ارائه خدمات در تانکرها و همچنین منبع عمده ثروت در کشور یکی از سودآورترین قطب ها و تأسیسات نفتی کشور است.

درآمد مضاعف صادرات از توسعه بندر ماهشار

حسین علیزاده ، رئیس صادرات ماهشهر در این نشست گفت: با وجود عقب ماندگی های موجود ، ما توانسته ایم حداقل درآمد صادراتی خود را از توسعه این ترمینال دو برابر کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه هایی برای افزایش ظرفیت بندر صادراتی ماهشار در سال 1985 برای ذخیره سازی و صادرات در دست اقدام است ، افزود: این بندر در زمان جنگ به عنوان یک بندر استراتژیک در نظر گرفته می شد و امروز نیز موقعیت خود را حفظ می کند.

با اقدامات انجام شده در چند سال گذشته ، ظرفیت ذخیره سازی یک میلیارد لیتر 50 درصد افزایش یافته و به یک و نیم میلیارد لیتر رسیده است.

ماهشهر ، رئیس بندر صادراتی ، با بیان اینکه ظرفیت بارگیری اسکله ها از 45000 تن به 105،000 تن در سال گذشته رسیده است ، اظهار داشت: 17 مخزن جدید با ظرفیت 500 میلیون لیتر ساخته شد. صادرات بندر ماهاراشترا.

علیزاده افزود 6 مورد از 8 اسکله موجود با انواع فرآورده های نفتی کاملاً عملیاتی هستند و این محصول سه برابر ظرفیت انتقال دارد. از نظر اقتصادی ، توسعه بندر ماهسار برای افزایش تعداد تانکرها منجر به افزایش عرضه در مقایسه با تقاضای محصول شده است.