افزایش شاخص توده بدنی کودکان در طول همه گیری کرونا

بر اساس داده‌های یک مطالعه جدید که در نشست سالانه آکادمی اطفال آمریکا اعلام شد، کودکان و به‌ویژه دختران نوجوان در طول همه‌گیری کووید-۱۹ افزایش قابل توجهی در شاخص توده بدنی (BMI) داشتند.

به گزارش آوای البرز، یک دانشجوی پزشکی در دانشکده پزشکی ویرجینیا و همکارانش شاخص توده بدنی کودکان در دوران اپیدمی کرونا و شاخص توده بدنی آنها را در ابتدای همه گیری ارزیابی کردند.

در این مطالعه 238 بیمار بین 4 تا 17 سال مورد بررسی قرار گرفتند.

کارشناسان دریافتند که شاخص توده بدنی کودکان از شروع دوره تعطیلات ناشی از همه گیری کووید-19 تا ماه می سال گذشته (2021) به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این افزایش برای دختران بیشتر بوده است.

نویسندگان این مطالعه می گویند: از آنجایی که افزایش شاخص توده بدنی چند عاملی است، جهت گیری های آینده این مطالعه با هدف بررسی منبع اصلی این تغییرات و سایر اثرات غیرمنتظره است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته کارشناسان، نتایج این مطالعه به خانواده ها و پزشکان کمک می کند تا این افزایش هشدار دهنده در شاخص توده بدنی کودکان را مدیریت کنند.

شاخص توده بدنی یا BMI اندازه گیری آماری قد و وزن افراد است. در واقع این ترازو میزان چاقی را اندازه گیری نمی کند، اما ابزار مناسبی برای تخمین سلامت وزن با توجه به قد فرد است.

انتهای پیام/