افتتاح ۶ طرح ملی با سرمایه گذاری ۳۵۷۷ میلیارد تومانی

در مراسم افتتاح برنامه های ملی وزارت صمت ، علیراسا رسم حسینی در مورد روز ملی معدن صنعتی و هفتاد و هفتمین حرکت خرد و امید بهره وری اظهار نظر کرد. با اجرای برنامه های فعلی وزارت صامت ، تعداد واحدهای تولید كننده جوهر استیل در كشور به 89 واحد افزایش یافته است.

در زمان فوران همه گیر تاج ، این کشور در سال 2020 بالاترین رشد فولاد در جهان را داشته است. رشد 13.3 درصدی در تولید فولاد.

رشد صنعتی 9.9٪ در سه ماهه آخر سال 1399

وی در تشریح شرایط صنعتی کشور گفت: “اگر تولید کشور امروز خوب باشد و کالاهای ایرانی به طور گسترده در بازار موجود باشد ، بسته به سخت کوشی کارآفرینان ، تولیدکنندگان ، صنعتگران و معدن کاران این امکان وجود دارد. به دلیل روز ملی معدن صنعتی ، از تلاش های آنها قدردانی می کنیم.

رسم حسینی در مورد نرخ رشد صنعتی کشور در سال گذشته گفت: “در سه ماهه آخر سال گذشته ، این کشور به رشد صنعتی 9.9 درصدی دست یافته است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت 72 هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور ، افزود: این واحدها به طور مستقیم 2542 نفر را مشغول به کار می کنند. در کنار پتروشیمی ها ، بخش صنعتی نیز 75 درصد سهام دارد. از صادرات غیرنفتی.

رسم حسینی در مورد اجرای سیاست ذاتی و مستثنی اقتصاد دفاعی در وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت:

اجرای یک طرح بزرگ برای آزادسازی 6000 منطقه و معدن غیرفعال در کشور

وی با استناد به آمار مربوط به بخش معدن در کشور اظهار داشت: در حال حاضر 6130 معدن فعال در کشور وجود دارد که به طور مستقیم 245000 نفر مشغول به کار هستند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد که یک پروژه بزرگ برای پاکسازی 6000 منطقه غیر فعال و مین در کشور در حال اجرا است. حراج برای فعال سازی 6000 منطقه و معادن خاموش در کشور از طریق انتقال و برنامه حراج عمومی برای مناطق اکتشافی برگزار شد. مجوز برداشت ، گواهینامه کشف و مجوز در 5 استان کشور ، در مناطق تجاری جنوبی کرمان ، ارس ، ماکو و خشم با فرصت برابر و شفافیت در نقل و انتقالات مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزارت صامت 6 پروژه ملی را افتتاح می کند ، از 3577 میلیارد تومان 881 نفر استخدام می کند

وزیر صمت ادامه داد: شش پروژه ای که طبق دستور رئیس جمهور امروز مورد استفاده قرار می گیرند ، کل سرمایه گذاری 3577 میلیارد تومانی و اشتغال 881 نفر را به تولید می رسانند.

رسم حسینی با اشاره به جزئیات و ویژگی های پروژه هایی که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن افتتاح می شود ، تصریح کرد: پروژه شمش فولاد یاسد در پارس بات در اشکسار ، پروژه توسعه دخانیات GTI پارس سلطانیا ، پروژه تولید کاشی و سرامیک طلا و جواهر یاس در اشکر پروژه ، آب جوش در اهر و پروژه گندله سازی آهن اسفنجی اردکان پروژه هایی هستند که با دستور رئیس جمهور مورد استفاده قرار می گیرند. الزامات ، توانایی صادرات کشور را تقویت کنید.

این در حالی است که به مناسبت روز ملی معدن صنعتی ، وزارت خاموش شش پروژه ملی را با سرمایه گذاری 3577 میلیارد تومانی در یک کنفرانس ویدیویی با حضور رئیس جمهور افتتاح کرد. این شش پروژه بزرگ صنعتی و معدنی در تاریخ 10 ژوئیه ، هفتاد و هفتمین روز تحلیف دولت ، با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت به دستور رئیس جمهور فیلمبرداری شد.

در مجموع 3577 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 881 شغل جدید در استان های یزد ، سنجان ، هرمزگان و آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

پروژه پالتو یاس فولاد در بات پارس در اشکسار ، پروژه توسعه دخانیات فرآوری شده شرکت GTI پارس سلطانی ، پروژه تولید کاشی و سرامیک جواهرات یاسد در اشکسار ، پروژه انتقال و تهیه صادرات اسید سولفوریک در کرمان و شرکت گوگرد بندرعباس پروژه هایی وجود داشت که به عنوان به سفارش.