افتتاح ۳۲۱ کیلومتر بزرگراه در ۱۷ استان

خیرالله خادمی در مراسم افتتاح پروژه های راه و دریانوردی وزارت راه ، راه و شهرسازی با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در 17 استان بزرگراه های ملی افتتاح می شود ، اظهار داشت: در حال حاضر شبکه راه ها کارآمدترین و موثرترین شبکه حمل و نقل کشور است و 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور توسط این شبکه انجام می شود.

وی ادامه داد: علی رغم نیاز به تغییر کالاها و مسافران از حالت جاده به حالت ریلی ، اکنون استفاده ، نگهداری ، توسعه و ایمنی جاده ها یکی از الزامات شبکه گسترده بزرگراه ها و راه های ملی کشور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل با اشاره به گسترش شبکه حمل و نقل زمینی در کشور گفت: در حال حاضر این شبکه گسترده دارای حدود 220 هزار کیلومتر راه است که 35 هزار کیلومتر آن شریان و 25 هزار کیلومتر آن 35 هزار کیلومتر است. “این یک کیلومتر ترانزیت است. حدود 75٪ از بار کشور در این مسیرها حمل می شود. اولویت ما ساخت این بزرگراه یا آزادراه 35000 کیلومتری با ساخت باند دوم است.

طول شبکه بزرگراهی کشور در حال حاضر 20 هزار کیلومتر است و 6000 کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است. از 2500 کیلومتر آزادراه موجود در کشور ، 12 هزار و 500 کیلومتر دیگر نیاز به احداث دارد. با بهره وری فعلی از ساخت 750 تا 1000 کیلومتر بزرگراه ملی در سال ، 12 تا 13 سال طول می کشد تا شبکه شریانی کشور به بزرگراه ملی تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: “از سال 1992 ، طول شبکه ملی بزرگراه ها از 12،500 کیلومتر به 20،000 کیلومتر افزایش یافته است ، که رشد حدود 1.6 برابر را نشان می دهد و تمرکز دولت بر توسعه این شبکه است.

وی خطاب به روحانی ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل گفت: امروز به دستور شما 321 کیلومتر بزرگراه در قالب 26 پروژه در 17 استان 3000 میلیارد تومان بهره می برد. طولانی ترین دوره تحلیف در استان. “سیستان و بلوچستان به طول 43 کیلومتر.

وی ادامه داد: امروز آذربایجان غربی ، بوشر ، چارمحال ، بختیار ، خراسان جنوبی ، شمالی ، رضوی ، خوزستان ، سمنان ، سیستان ، بلوچستان ، فارس ، کرمان و گلستان گیلان را شامل می شود. لرستان ، مارکاسی ، هرمسگان ، یسد.

خادمی در مراسمی در استان مرکزی در بزرگراه غربی شهر صنعتی ساووی که در راهرو مرکزی از شمال به جنوب کشور واقع شده بود ایستاده بود.

انتهای پیام