افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهرستان هندودر کار بسیار جالبی انجام شد، مرکز جامع سلامت مجهز با کمک خیرین راه اندازی شد، تجهیزات توسط این وزارتخانه تامین شد، بهداشت در حال حاضر در آنجا وجود دارد. مرکزی در شاهسند است که 70 درصد آن در 2000 متر مربع تکمیل شده است، بهداشتی و درمانی از نظر خدمات مجهز است.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده و گسترش این طرح جزو طرح های وزارت بهداشت است، در مراکزی که امروز افتتاح شد سطح 1 پزشک خانواده در پرونده الکترونیکی انجام می شود. به طور کامل در این مراکز.

وی افزود: مرکز شاسند یکی از مراکزی است که اسفندماه سال جاری افتتاح می شود و به صورت شبانه روزی و با خدمات کامل بهداشتی و درمانی خواهد بود.

عین اللهی بیان کرد: بعد از شازند به اراک می رویم و از بیمارستان ولیعصر بازدید می کنیم. این بیمارستان با 400 تخت یکی از بیمارستان های بسیار بزرگ اراک است که در سفر استانی ریاست جمهوری به استان مرکزی 400 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. انتظار داریم این مرکز به یکی از پیشرفته ترین مراکز کشور تبدیل شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از ابتدای دولت تا کنون 850 کلان پروژه بهداشتی افتتاح کرده ایم و تا پایان امسال تعداد پروژه ها به 2000 پروژه می رسد که در تاریخ کشورمان بی سابقه است. ما 79 مرکز درمانی با 10800 تخت را راه اندازی کردیم و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به مردم کشورمان ارائه کنیم.

افتتاح دو پروژه بهداشتی در شهرستان تور شاهند

پایگاه اورژانس 115 خیرزاس شهرستان ثور در مدت یک سال و نیم برای مرحوم مشهدی احمدی بگش و خانم سنگنه ساخته شد.

مساحت این پایگاه 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع می باشد. همچنین پارکینگ اتوبوس آمبولانس در کنار این پایگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع در حال احداث است.

همچنین پد اورژانس هوایی شهرستان تور در مدت 3 ماه به مساحت 2150 متر مربع ساخته شد که برای آن یکی از 12 پد هوایی استان مرکزی حدود 200 میلیون تومان هزینه شد.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در ثور بازدید کرد.

وی در افتتاح این مرکز اورژانس بیان کرد: شهر تور به دلیل موقعیت جغرافیایی و تردد بالای خود نیازمند احداث این مرکز بود که توسط خیرین سلام ساخته شده است که از خیرین تشکر می کنیم. این اساس.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان