اطلاع رسانی درستی در خصوص ارز ترجیحی نشد

اطلاعات صحیحی در مورد ارز انتخابی ارائه نشده است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در مورد تاثیر ارز ترجیحی بر سفره و معیشت مردم گفت: در ارزیابی عملکرد، تاثیر ارز ترجیحی خوب نیست اما معنی ندارد. معیشت مردم تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

غلامرضا منتصری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری آوای البرز با بیان اینکه برای تصمیم گیری باید از معدل استفاده شود، اظهار داشت: باید از معدل استفاده شود. کارشناسان بر این باورند که میانگین ارز ترجیحی چندان به نفع کشور نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه در موفقیت حذف ارز ترجیحی مهم است این است که وقتی مردم، تولیدکنندگان و واردکنندگان از آن استفاده می کنند، قرار است آن را به وضعیت جدیدی تغییر دهیم. این، به طور کلی، باید باعث نیاز به حذف ارز ترجیحی شود. با افزایش میزان انگیزه افراد از این طرح، علاقه به این طرح و استراتژی جدید نیز افزایش می یابد. آموزش مردم می تواند دولت را به هدف نزدیک کند.

مونته سوری تاکید کرد که هرگونه تغییر در ابتدا با مشکلاتی مواجه خواهد شد و سیاست حذف ارز ترجیحی نیز از این مشکل مستثنی نیست. زمان باید بگذرد تا مردم نتایج تصمیم جدید را ببینند تا ما رویکرد شانس و همکاری بیشتری نسبت به آن سیاست داشته باشیم.

نماینده مردم گرگان و آقکلا در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته بعدی تقویت چتر نظارتی به موازات اجرای طرح جدید مردمی شدن یارانه ها است که در حال حاضر دغدغه مردم گرانی غیرقابل کنترل بسیاری از اقلام است. و واضح است که قیمت ها بر اساس منطق نیست و به نظر می رسد که قیمت ها طبق سلیقه برخی افزایش می یابد. زیرا برخی از کالاهایی که مشمول دریافت ارز ترجیحی نیستند، گران شده اند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع باعث ناراحتی و ناامیدی مردم می شود، بنابراین لازم است دستگاه های دولتی و دستگاه های متولی بر این موضوعات نظارت کنند تا بر افزایش قیمت کالاها نظارت کنند. بیشتر. اگر افراد چارچوب ها و استانداردهای تعیین شده را رعایت نکنند، باید با جدیت بیشتری با آنها برخورد شود. متخلفان باید برای مشاهده نتایج این آزمایشات به اطلاع عموم برسند.

مونته‌سری تاکید کرد: زمانی که ارز ترجیحی به وجود آمد، قرار بود مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و لبنیات با قیمت ارز ترجیحی به دست مردم برسد اما در عمل قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد معمول و در واقع به قیمت آزاد بود. دلار بازار

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان درباره نرخ رانت و فساد شکل گرفته از ارز ترجیحی گفت: به گفته کارشناسان دلیل پایین بودن نرخ ارز ترجیحی فساد و رانت شکل گرفته از ارز ترجیحی است. وقتی مردم نتیجه ارز مورد علاقه خود را روی میز خود نمی دیدند، نشان از فساد و رانت بالای این ارز داشت. این ارز ترجیحی بیشتر به مذاق عده ای خوش آمد و حتی برخی واردکنندگان از این ارز برای واردات کالاهای لوکس و بعضا غیر ضروری به کشور یا فروش این کالاها به قیمت بازار آزاد استفاده می کردند.

این مقام مسئول می گوید نیاز به تغییر این سیاست وجود دارد، اما دولت باید تمرکز خود را بر متقاعد کردن مردم در مورد اثربخشی روش جدید بگذارد.

مونته سوری گفت: هدف اصلی ما از ارز ترجیحی جلوگیری از قربانی شدن مردم به دلیل گرانی بود. اما مردم هیچ سودی از استفاده از این منابع ندیدند و اکثر دلالان از آن استفاده کردند. نگاه دولت برای تغییر سیاست تخصیص ارز ترجیحی تغییر مکانیسم حمایتی بود تا منابع دولت هدر نرود و به تولیدکننده آسوده خاطر شود. زیرا اگر سازنده آن چیزی را که ساخته است قبول نکند و متقاضی نباشد، قطعا تولید را تحت تاثیر قرار می دهد.

انتهای پیام/