استقبال کم از بازگشایی تالارها

رئیس اتاق اصناف ایران با استقبال کم از بازگشایی سالن ها اعلام کرد: در بودجه 1400 اتاق اصناف ، بخش درآمد 28 درصد و بخش هزینه 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش آوای البرز ، به نقل از اتاق اصناف ایران ، بودجه 1400 در ششمین جلسه هفتمین دوره مجلس نمایندگان اتاق اصناف ایران تصویب شد.

سعید ممبینی ، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران گفت: گسترش تاج بر اقتصاد ایران که تا قبل از تاج در وضعیت کاملاً متفاوتی قرار داشت ، تأثیر بیشتری گذاشت و اتحادیه های کارگری به عنوان آخرین حلقه در زنجیره تأمین بیشترین آسیب را دیدند. وی گفت: “برخی از کلاسها در اوایل ماه مارس سال گذشته تعطیل بود ، در حالی که برخی دیگر تا چند روز پیش تعطیل بود.” با هماهنگی انجام شده ، سالن ها اخیراً توانستند فعالیت خود را در بسیاری از مناطق کشور آغاز کنند. اگرچه هنوز در شرایط عادی نیست آنها محدودیت هایی در رعایت پروتکل های بهداشتی دارند و از طرف دیگر ، خدمات سالن ها به دلیل تورم محبوبیت زیادی ندارند.

وی همچنین در مورد دفاتر مراقبت های بهداشتی صحبت کرد: “برخی از توافقات انجام شده در گذشته امروز مشکل ساز شده و باید با طی مراحل قانونی حل شوند. با این حال ، طبق مطالعه اداره حقوقی اتاق اصناف ایران ، اتحادیه های صنفی حق استفاده یا اعلام خود از دفاتر خدمات بهداشتی را دارند. ما در این زمینه کمک وزارت بهداشت را ارائه داده ایم.

مواردی که قانون نظام صنفی اصلاح می شود

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در اصلاحیه قانون قوانین اتحادیه های صنفی آمده است: در اصلاحیه نظام صنفی ، نمایندگان جلسه قرار است به موضوع دو محدودیت متوالی در عضویت هیئت مدیره اتحادیه بپردازند. این قانون در سال 1992 اعلام شد و ما از ابتدای دوره هفتم اتاق اصناف ایران موضع خود را روشن کردیم. در مجلس گذشته نیز با همکاری بخش صنفی که به اداره دارایی مجلس آمده بودند ، توانستیم پیشنهاد 50 نماینده امضا را بدست آوریم و این پروژه تا آخرین روز مجلس گذشته ادامه داشت ، اما به دلیل انتخابات مجلس و تغییر نمایندگان ، این روند مجدداً طی شد.

ممبینی همچنین در مورد تلاش های جدی اتاق اصناف ایران در خصوص ارجاع ماده 72 به قانون اتحادیه های صنفی در مورد نقش اصناف در یک سوم درآمد جرایم صنفی اظهار نظر کرد. موضوع تبصره 7 ماده 72 صنف ایران در دستور کار صنف مجلس قرار دارد که جلساتی را با سازمان مدیریت و وزارت صمت برای جلب منابع مالی برگزار کرده است. در دوره هفتم اتاق اصناف ایران توانستیم هزینه اتاق ها را پرداخت کنیم و امیدواریم در آینده شرایط بهتری در این زمینه ایجاد کنیم.

سود و زیان فروشگاه های زنجیره ای

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد در حالی که فروشگاه های زنجیره ای مزایایی برای مصرف کنندگان دارند ، مشکلاتی نیز در بخش تجارت سنتی ایجاد شده است ، از طرف دیگر ، مشکلات مربوط به اعلام تخفیف ، روند قیمت گذاری و تحویل کالا. طبق قانون ، اتحادیه ملی فروشگاه های زنجیره ای یکی از اتحادیه های صنفی اتاق بازرگانی ایران است و باید مسئولیت نظارت بر فعالیت اعضای آن و نحوه ارائه خدمات آنها را به عهده داشته باشد. بنابراین ، واحدهای صنفی سعی خواهند کرد به گونه ای سازماندهی شوند که خدمات یکسانی ارائه دهند ، اما بهتر از فروشگاه های زنجیره ای.

30 درصد افزایش قیمت اصناف در بودجه 1400

محمود بنرجی ، عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران ، خاطرنشان کرد که بررسی بودجه سالهای 1400 و ترازهای مالی سالهای 1997 و 1998 اتاق اصناف ایران با اکثریت آرا the نمایندگان اتاق اصناف ایران به تصویب رسید. دریافت ، گفت: بودجه 1400 بر اساس عملکرد 9 ماهه موجود نوشته شده است که براساس پیش بینی ها به 12 ماه تعمیم داده می شود. بودجه 1999 بخش درآمد را 28 درصد و بخش هزینه را 30 درصد افزایش داد.

وی در مورد بررسی تراز مالی اتاق اصناف ایران در سال 1997 گفت: در سال 1997 دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر تراز اقتصادی اتاق اصناف ایران یک حسابرس رسمی قانونی را ارائه و بررسی کرد و گزارش های آن را تهیه و ارائه داد. تأسیس بودجه اتاق اصناف ایران موازنه مالی اتاق اصناف ایران را تصویب می کند. مشکل موجودی مالی اتاق اصناف ایران در سال 1998 عدم اجرای تعهد اتاق اصناف کشور در پرداخت 3٪ از حق عضویت بود که به طور مشروط قابل اجرا بود ، اما اتاق های اصناف کشور بحث بازرسی و نظارت بر بودجه را انجام دادند. آنها روبرو می شوند.

طی چند سال گذشته هیچ رسیدی طبق ماده 72 تبصره 7 دریافت نشده است اما در اردیبهشت ماه امسال حدود 2 میلیارد تومان جمع آوری شده است. پس از کاهش 10 درصدی هزینه های حقوقی اتاق اصناف ایران ، به اتاق های کشور تقسیم شد. بالا نیست.

انتهای پیام