از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شاف ، از آن زمان به بعد فشار در این کشور آمریکای جنوبی بسیار شدید بوده و باعث ایجاد بیش از 80٪ عفونت های جدید شده است.

این گونه اکنون حداقل در 26 کشور از جمله انگلستان شناخته شده است و در 14 ژوئن توسط سازمان بهداشت جهانی به سویه لومبارد تغییر نام یافت.

آژانس بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد این گونه آزمایش شده است زیرا حاوی جهش هایی در چادرهای پروتئینی است که باعث می شود ویروس را به سلول های انسانی متصل کند.

مهمترین نگرانی دانشمندان احتمال افزایش شیوع آن و افزایش مقاومت ویروس در برابر غیرفعال شدن آنتی بادی ها است ، به این معنی که می تواند به سرعت گسترش یابد و در برابر واکسن ها و درمان های آنتی بادی مقاومت بیشتری داشته باشد.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن ها وجود ندارد.

آخرین تحقیقات چه می گوید؟

ایندیپندنت گزارش داد که در یک مطالعه جدید که دیگر دانشمندان هنوز مطالعه نکرده اند و بر اساس نمونه های کادر پزشکی شیلی ، گونه لامبدا از گونه آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیلی) مسری است.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که گونه های لامبدا بیشتر از گونه های آلفا یا گاما در پاسخ آنتی بادی در بیمارانی که یکی از واکسن های تاج ساخته شده در چین را دریافت می کنند ، از ایمنی زنده می مانند. با این حال ، پیش نویس این مطالعه که در اول ژوئیه منتشر شده است ، بر روی واکسن های دیگر آزمایش نشده است.

طبق آخرین گزارش های 2 جولای ، هشت مورد از این گونه در انگلیس پیدا شده است که کمتر از تعداد واقعی است.

سرویس بهداشت عمومی انگلستان در گزارش مقدماتی خود در تاریخ 25 ژوئن ، اطلاعات بیشتری در مورد شش مورد اول شناسایی شده از طریق نمونه های ژنتیکی ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد منجر به مرگ 28 روز پس از نتیجه آزمایش مثبت نشد.