از اول با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم/ وضعیت نقدینگی تا پایان مرداد

استاندار بانک مرکزی از ابتدا اظهار داشت که من مخالف ارز 4200 تومانی هستم ، اما من مشمول سیاست های دولت هستم: تا پایان مردادماه امسال پایه نقدی و نقدینگی به ترتیب 4 و 12 درصد افزایش یافت و این نشانگر کنترل نقدینگی و ثبات مالی است.

اخبار آفتاب:

عبدالناصر همتی با اشاره به برنامه تلویزیونی هفتگی دولت درباره سیاست های بازار ارز برای کنترل عرضه پول و تورم ، اظهار داشت: حمایت از ارزش پول ملی به تولید ملی و رشد اقتصادی و رشد اقتصادی در این رابطه بستگی دارد. ارزش پول ملی از طریق رشد اقتصادی تقویت می شود. اگرچه افزایش صادرات به ارزش پول ملی کمک خواهد کرد ، از همه مهمتر ، اگر نتوانیم تورم و نقدینگی را کنترل کنیم ، قادر به حفظ یا تقویت ارزش پولی نخواهیم بود ، زیرا تورم منجر به نوسان ارز و تجارت اولاها خواهد شد. .

وی ادامه داد: بنابراین باید هدف ما کنترل تورم باشد که به موجب آن کارشناسان بانک مرکزی وظیفه دارند آن را کنترل و بهبود اقتصاد را کنترل کنند. تنش های اقتصادی همچنان در حال افزایش است زیرا ایالات متحده می کوشد انتظارات تورم را در دو مرحله ، در سال 1997 و امسال ، وارد تجارت جهانی کند. در این دوره ، بانک مرکزی درصدد کمک به ثبات مالی بود.

استاندار بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی را پیچیده و طولانی مدت عنوان کرد: “در این راستا سالهاست که شاهد عدم تعادل بانک ها هستیم و این باعث رشد نقدینگی شده است.” بانک مرکزی بر مدیریت فعالیت مؤسسات اعتباری بدون مجوز تمرکز داشت که از این تعداد 99.8 درصد مسئول آن بودند. علاوه بر این ، برخی از بانکها دارای مدیران مجرمان هستند که ثبات بازار پول را مختل کرده اند و ما آنها را با مدیران تواناتر جایگزین کرده ایم.