ارگان های متولی با هم افزایی بیشتر مشکلات جامعه عشایری رارفع کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرهنگ احمد سعیدی در گفتگو با خبرنگار آنلاین، در خصوص نشست هم افزایی بین مسئولین سازمان‌های بسیج عشایری کشور، امور عشایر ایران، دامپزشکی کشور، دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش امور عشایر کشور، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی و مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که در سازمان بسیج عشایری کشور برگزار شد اظهار کرد: حضور مدیران انقلابی در رأس سازمان‌های مرتبط با جامعه‌ی عشایری فرصت مغتنمی است جهت هم افزایی و همکاری بیش از پیش با هدف خدمت و تسهیل در امور عشایر که بتوانیم در تقابل با تلاش دشمن برای ایجاد یاس، نا امیدی و ناکار آمدی دولت، امید آفرینی و اعتماد عمومی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش تقویت کنیم.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با بیان مشکلات جامعه عشایری در عرصه‌های گوناگون خواستار هم افزایی و همت بیش از پیش ارگان‌های متولی در این خصوص شد.

سعیدی بیان کرد: جامعه‌ی عشایری کشور با دارا بودن بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در گستره‌ی وسیعی و بالغ بر ۵۹ درصد از مساحت کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه عشایر در تأمین امنیت پایدار مرزها، تأمین قریب به ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور و بخش عمده ای از لبنیات کشور نقش بسزایی دارند گفت: نگاه امامین انقلاب نسبت به عشایر نگاه ویژه ای بوده و هست، به طوری که ایشان مکرراً این قشر را ذخایر انقلاب معرفی کرده اند.

سعیدی خاطر نشان کرد: از وظایف دستگاه‌های مرتبط با عشایر در بخش‌های آموزش و پرورش، رسانه، بهداشت، فرهنگ و اشتغال بسیار مهم و تعیین کننده است و عمده مشکلات جامعه عشایر کشور در این بخش‌ها وجود دارد.