ارزها با بیشترین چرخش در بازار جهان

دلار و یورو دو ارز معروف هستند که در اکثر معاملات مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود، پل زدن سرمایه با ارزهای پربازده یکی از چالش های رایج در بازار ارز است. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز دلار و پوند را رها نکرده اید، باید در این مورد تجدید نظر کنید. در زیر با ده ارز قدرتمند آشنا خواهید شد. در مرحله بعد، ارزها از ضعیف به قوی در نظر گرفته می شوند.

10 ارز برتر کدامند؟

بانک پرداخت بین المللی در جدیدترین گزارش خود از بازار ارز که هر سه سال یکبار منتشر می شود، دلار آمریکا را پرمصرف ترین ارز جهان معرفی کرده است. در میان ارزهای مهم و معتبر جهانی، نماینده ای از قاره آفریقا وجود ندارد و آسیایی ها بیشترین نماینده را در این گروه دارند. لطفاً توجه داشته باشید که فقط مبادلات فراتر از مرزهای داخلی کشورها (برای یورو در کل منطقه یورو) در این طبقه بندی در نظر گرفته می شود. بر این اساس 10 ارز پرکاربرد در جهان عبارتند از:

1 دلار آمریکا: تخمین زده می شود که روزانه 2.2 تریلیون دلار در سطح جهان مبادله می شود. از دلایل محبوبیت بالای دلار می توان به این واقعیت اشاره کرد که اقتصاد ایالات متحده بزرگترین اقتصاد جهان است. دلار آمریکا بیشترین سهم را از ذخایر ارزی جهانی دارد و حدود 63 درصد از ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان را دلار تشکیل می دهد و دلیل دیگر تعیین قیمت مس، نفت و طلا بر اساس دلار است.

برخی از کشورها مانند اکوادور، پاناما و السالوادور دلار را به عنوان پول ملی خود انتخاب کرده اند.2-یورو: واحد پول 19 کشور عضو منطقه به همین نام است و روزانه 800 میلیون دلار در جهان مبادله می شود. یورو با 20 درصد دومین سهم از ذخایر جهان را در اختیار دارد و آلمان و فرانسه به عنوان بزرگترین اقتصادهای اروپایی از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده می کنند.

3- ین ژاپن: سومین ارز پرمعامله دنیا با حدود 550 میلیون دلار معامله در روز که 9/4 درصد از ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان را تشکیل می دهد. ارزش ین ژاپن عمدتاً تحت تأثیر عملکرد اقتصاد این کشور است و آمار تولید صنعتی و صادرات ژاپن در تعیین برابری آن با دلار بسیار مهم است.

4- پوند انگلیس: روزانه به طور متوسط ​​325 میلیون دلار به صورت پوند مبادله می شود و 4.5 درصد از ذخایر ارزی جهان را پوند تشکیل می دهد.

5- دلار استرالیا: روزانه به طور متوسط ​​174 میلیون دلار با دلار استرالیا مبادله می شود و 1.8 درصد از ذخایر ارزی جهان را پوند تشکیل می دهد. قیمت کالاها در بورس تاثیر زیادی بر قیمت دلار استرالیا دارد.

6- دلار کانادا: روزانه 130 میلیون دلار با پوند مبادله می شود و 2.02 درصد از ذخایر ارزی جهان را دلار کانادا تشکیل می دهد.از آنجایی که اقتصاد کانادا به صادرات نفت و تجارت با ایالات متحده وابسته است، قیمت نفت و دلار آمریکا ارتباط تنگاتنگی با قیمت دلار دارد.

7- فرانک سوئیس: روزانه به طور متوسط ​​122 میلیون دلار با پوند مبادله می شود و 0.18 درصد از ذخایر ارزی جهان را فرانک تشکیل می دهد. اقتصاد سوئیس به طور کلی مبتنی بر صنعت مالی و بانکی است و فرانک یکی از ارزهای امن محسوب می شود که تقاضای آن در طول بحران های جهانی افزایش می یابد.

8- یوان چین: روزانه به طور متوسط ​​101 میلیون دلار با یوان مبادله می شود و 1.23 درصد از ذخایر ارزی جهان را یوان تشکیل می دهد. بانک مرکزی و دولت چین اخیراً تلاش های چشمگیری برای ارتقای جهانی یوان انجام داده اند که در نتیجه و با توجه به اینکه چین دومین اقتصاد بزرگ و اولین قدرت تجاری در جهان است، سهم یوان مطمئناً افزایش خواهد یافت. افزایش در بازارهای سهام جهانی

9- کرون سوئد: به طور متوسط ​​روزانه 56 میلیون دلار با کرون مبادله می شود، اما اطلاعات زیادی در مورد سهم کرون از ذخایر خارجی بانک های مرکزی جهان وجود ندارد.

10- دلار نیوزلند: روزانه به طور متوسط ​​52 میلیون دلار با دلار نیوزلند مبادله می شود اما این ارز سهم زیادی از ذخایر ارزی ندارد.

رتبه بندی ارزش پول های جهان

خرید دلار از صرافی های مجاز

پیشنهاد ما این است که از دلال ها یا صرافی های غیرمجاز دلار نخرید زیرا احتمال وسوسه فروش دلارهای تقلبی زیاد است. پس اولین نکته در انتخاب بهترین ارز برای سرمایه گذاری و خرید مراجعه به صرافی معتبر است.

در روزهای کاری دلار بخرید

بهتر است در روزهای هفته و قبل از تعطیلات دلار یا یورو بخرید. یکی از قوانین نانوشته بازار دلار این است که معمولا در تعطیلات بیش از دو روز قیمت دلار افزایش می یابد. دلایل این امر این است که معمولاً در این زمان عرضه به شدت کاهش می یابد و دلار کمی به سمت بالا نوسان می کند.

خرید اسکناس صد دلاری به جای اسکناس پنجاه دلاری

دلیل اصلی این امر این است که اگر قصد خرید دلار زیادی دارید، باید بدانید که خرید و فروش دلار به صدها دلار امری عادی است و می توانید به این سوال پاسخ دهید که «چند دلار خرید بهتر است؟ “پاسخ خوبی است، اما به طور کلی باید مراقب خرید دلار واقعی از صرافی متا باشید. زیرا این موضوع بسیار مهمتر است.

فاکتور خرید دلاری را از صرافی دریافت کنید

هرگز دریافت فاکتور را فراموش نکنید زیرا این امر باعث می شود فروشنده صرافی متا شماره سریال اسکناس را روی آن وارد کرده و سپس آن را به شما تحویل دهد.

نگاهی دقیق به اسکناس دلار بیندازید

اولین چیز این است که از وجود علائم دلار مطمئن شوید. سپس دلار را بردارید تا مطمئن شوید که جعلی نیست. روی دلار نیز نواری عمود بر اسکناس چاپ شده است. برای اینکه اصالت دلار را به خاطر بسپارید می توانید برای دیدن این باند از چراغ استفاده کنید. همیشه در خرید و فروش دلار در صرافی متا یا سایر صرافی ها به نکات مهم توجه کنید و سپس وارد بورس شوید تا تمرکز کافی برای این کار داشته باشید.