اردوغان: اسرائیل با ریختن خون به درخواست آتش‌بس پاسخ می‌دهد

به گزارش آوای البرز به نقل از آوای البرز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مادرید، پایتخت اسپانیا، گفت: نسل‌کشی که ۲۵۰ روز است در غزه ادامه دارد، وجدان همه را آزار می‌دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه در چارچوب هشتمین اجلاس بین‌دولتی ترکیه و اسپانیا، در «همایش تجاری» در مقر بانک BBVA در مادرید، پایتخت اسپانیا در یک کنفرانس خبری با پدرو سانچز به خاطر «موضع مادرید در قبال غزه از طرف خودش و ملت ترکیه» تبریک گفت.

اردوغان گفت: (نخست وزیر اسپانیا) سانچز با اتخاذ سیاست‌های اصولی و زیرکانه جایگاهی استثنایی در قلب ملت اسپانیا، فلسطین و ترکیه به دست آورده است.

اردوغان گفت: با مردمی روبرو هستیم که با ریختن خون به درخواست‌های آتش بس پاسخ می‌دهند. پذیرش چنین وضعیتی برای هیچ کشور وظیفه شناسی امکان پذیر نیست.

اردوغان: اسرائیل با ریختن خون به درخواست آتش‌بس پاسخ می‌دهد

سانچز نیز گفت: اسپانیا و ترکیه دو کشور با عالی‌ترین روابط در هر زمینه هستند. برگزاری منظم این اجلاس نمونه خوبی از این امر است. ترکیه یک شریک اقتصادی کلیدی برای اسپانیا و یک بازیگر مهم در منطقه آن است.

او گفت: ما همیشه به ترکیه اعتماد داشته‌ایم. ما پایه‌های بسیار محکمی برای این کار داریم. ما همیشه به ترکیه اعتماد کرده‌ایم. در حالی که برخی افراد از ترکیه خارج شدند، ما سرمایه‌گذاری‌های خود را دو برابر کردیم. ما این اعتماد را حفظ کردیم. ترکیه به افزایش وزن و اهمیت اقتصادی خود در ترکیه ادامه خواهد داد. در دهه های آینده ترکیه و اسپانیا کشورهای دوستی هستند که به یکدیگر اعتماد دارند و روابط خاصی دارند.

سانچز با بیان اینکه اسپانیا تصمیم گرفته است توافقنامه موجود در زمینه حمایت و توسعه سرمایه گذاری های متقابل با ترکیه را بررسی کند و بسیار ارزشمند است، گفت: ۵ تفاهم نامه بین نهادهای دولتی امضا می شود که سرمایه گذاری‌ها و پروژه‌های مشترک در سومین دوره را تسریع خواهد کرد.

310310

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.