ارتباط یک ماده مغذی با سرطان پروستات

در یک مطالعه اخیر، متخصصان تغذیه و کارشناسان سلامت اثرات رژیم غذایی پر پروتئین را بررسی کردند و معتقد بودند که پرخوری می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 70 درصد افزایش دهد.

به گزارش آوای البرز، بدون شک رژیم غذایی نامناسب می تواند در ایجاد مشکلات جسمی مختلف از عوارض جزئی تا سرطان های مهاجم نقش داشته باشد.

ضرب المثلی وجود دارد که می گویند “ما آنچه می خوریم می خوریم” بنابراین یک رژیم غذایی سالم و متعادل به همه توصیه می شود. مطالعات و مطالعات اخیر در زمینه تغذیه و سلامت نشان می دهد که یک ماده مغذی سالم (در صورت مصرف نادرست) که بخشی از رژیم غذایی روزانه ما است می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 70 درصد افزایش دهد. .

ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان

مطالعات متعددی در مورد نقش کولین، نوعی غذا، در پیشگیری از سرطان انجام شده است. اعتقاد بر این است که مصرف ناکافی این ماده مغذی با پتانسیل مشکلات فیزیکی و تهدید کننده سلامتی همراه است. با این حال، نشان داده شده است که مصرف بیش از حد این ماده مغذی خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 70 درصد افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است که کولین دارای غلظت بالایی در سلول های سرطان پروستات است.

کولین یا ویتامین B4 جزء ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. کولین برای متابولیسم چربی مورد نیاز است که برای سوزاندن چربی بدن استفاده می شود. این ماده بسیار مهم است و اگر مقدار کولین در بدن شما بسیار کم باشد، چربی اضافی در کبد جمع می شود.

کولین همچنین نقش مهمی در حفظ یکپارچگی ساختار غشای سلولی دارد. برای انتقال عصبی و رشد اولیه مغز و همچنین برای تعدیل بیان ژن مهم است.

مصرف 450 میلی گرم کولین در روز به بزرگسالان توصیه می شود. یک تخم مرغ حاوی کمتر از 150 میلی گرم کولین است و خوردن یک رژیم غذایی سالم متشکل از تخم مرغ و گوشت در حد اعتدال برای سلامتی شما مفید است.

آیا کولین تنها عامل خطر سرطان پروستات است؟

در این مطالعه، بیماران مبتلا به سرطان پروستات از نظر سطح کلسترول مورد بررسی قرار گرفتند، اما سبک زندگی قبلی، نوع غذای مصرفی و سطح فعالیت آنها در نظر گرفته نشد. بنابراین، خطر ابتلا به سرطان به طور کلی را نمی توان با مصرف نوع خاصی از غذا مرتبط کرد.

به گزارش تایمز آو ایندیا، محققان ارتباطی بین رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده و خطر ابتلا به سرطان پروستات یافته اند. چربی های اشباع شده سطح کلسترول بد را افزایش می دهند که خطر ابتلا به سرطان مهاجم را افزایش می دهد.

غذاهای حاوی کولین

گوشت گاو، سیب زمینی قرمز، مرغ، بوقلمون، بادام، لوبیا قرمز، گل کلم، سویا و کلم بروکلی همگی غذاهای غنی از کولین هستند.

انتهای پیام/