احیای ۴ هزار و ۱۱۸ واحد صنعتی طی ۳ سال/ استان سمنان پیشرو در صنعت و معدن

به گزارش خبرگزاری آوای البرز استان سمنان، محمد مهدی برادران در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان و آیین تجلیل از ۲۳ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی برتر در رعایت حقوق مصرف کننده که در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان برگزار شد، بیان کرد: امروز تولید کنندگان ما در مداری قرار گرفته اند که در کنار مصرف کننده هستند، کیفیت محصولات افزایش پیدا کرده، رضایت مشتریان حاصل شده و نتیجه این رضایت آن است که تورم تولید کننده از ۸۰ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به کمتر از ۲۷ درصد در خرداد ۱۴۰۳ رسیده است.

وی اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان بدون حمایت از مصرف کننده، ممکن نیست و حمایت از مصرف کننده چرخه حمایت از تولید را کامل می کند چرا که گرفتن بازخورد از مصرف کنندگان سبب کاهش نواقص تولید و بالا بردن کیفیت محصولات می شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته طی ۳ سال اخیر مانند: به روز شدن آیین نامه های اجرایی قانون، افزایش آئین نامه ضمانت کالاها از ۱۸ ماه به ۲۴ ماه و جدی گرفتن موضوع شناسه کالاها،گفت: یکی از موارد غیر شفاف در کشور، نظارت بر بازار قطعات یدکی خودرو بود که امروز نزدیک به ۱میلیارد ونیم قطعه یدکی شناسه دار اختصاصی تولید داریم و در حوزه لوازم خانگی نیز ۶۳ میلیون قطعه شناسه کالا انجام شد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه سالها بازار بسیاری از کالاها در حوزه تقلب و قاچاق بر حوزه کالاهای شفاف،غالب بوده است، افزود: امروز بیشترین آرامش بازار در حوزه لوازم خانگی است و تسهیلات ۴۸ و ۵۰ ماهه، فروش اقساطی،رقابت کالا، و کاهش قیمت در حال اجرا است.

وی با اشاره به رشد مشتری مداری در حال حاضر، گفت: امروز هر مدیری که می خواهد گزارش کار بدهد ابتدا میزان رضایت مشتری را گزارش می دهد و عناصر ضمانت،کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایت مشتری مفاهیمی است که بر آن تاکید ویژه شده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات رئیس جمهور شهید در احیای واحدهای راکد و سفر به مناطق مختلف کشور به منظور اطلاع از حقوق واقعی مردم، بیان کرد: مواردی مانند پشت پرده مافیای واردات، بورس، کالاهای تقلبی، قاچاق و… سالها در این کشور ریشه دوانده بود که هم اکنون طی یک روند ۳ ساله این موارد با حفظ حقوق مشتری و حمایت از تولید کننده جایگزین شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور با با بیان اینکه استان سمنان یکی از ظرفیتهای خوب کشور در حوزه صنعت و معدن است، گفت: یک کار خوب در استان شروع شده که در کنار جلسات ستاد تسهیل،بحث داخلی سازی،عمق دادن به تولید، ایجاد خوشه های صنعتی و زنجیره تولید بین واحدهای تولیدی می باشد و یک اقدام کلیدی است و درخواست می کنم این موضوع در کنار بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات دنبال شود.

احیای ۴ هزار و ۱۱۸ واحد صنعتی طی ۳ سال/ استان سمنان پیشرو در صنعت و معدن

» استاندار سمنان:

بالاترین سرمایه تولیدکنندگان، اعتماد مردم است

استاندار سمنان گفت:مشتری مداری، جلب اعتماد مردم و افزایش رضایتمندی جامعه هدف، یکی از بالاترین سرمایه های تولیدکنندگان است.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در آیین تقدیر از تولیدکنندگان استان در بحث رعایت حقوق مصرف کنندگان در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان گفت: ما مکلف به حمایت از تولیدکنندگان هستیم و بر این اساس اولویت های کاری را مدنظر قرار داده ایم.

وی افزود: قیمت مناسب، کیفیت خوب، خدمات پس از فروش و ایجاد رضایتمندی، چهار مولفه ای است که تولیدکنندگان برای دستیابی به موفقیت، ضرورت دارد مَد نظر قرار دهند.

استاندار سمنان تصریح کرد: در بحث حمایت از تولیدکنندگان و همچنین تقویت واحد های تولیدی استان، مقرر شد تا در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از ظرفیت و پتانسیل کالاهای داخل استان استفاده شود.

هاشمی ادامه داد: امروز به جایگاهی رسیدیم که با اجرای مطلوب امور توسط تولیدکنندگان، کالاهای استان با کیفیت بالا در سطح کشور می درخشد.

استاندار سمنان گفت: ایجاد اشتغال و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش آن، به نوعی در گرو حمایت از تولید و تولیدکنندگان میسر می شود.

احیای ۴ هزار و ۱۱۸ واحد صنعتی طی ۳ سال/ استان سمنان پیشرو در صنعت و معدن

‍ » مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

واحدهای تولیدی استان سمنان شرایط خوبی در زمینه رضایتمندی مشتری دارند

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولید کننده استان سمنان در زمینه ارائه خدمات و رضایت مشتری شرایط خوبی دارند،گفت: واحدهای صادر کننده ما نیز حائز رتبه های برتر کشوری در زمینه رضایت مشتری هستند.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز استان سمنان، یادگار احمدی در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان استان که با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، استاندار و جمعی از فعالان اقتصادی در سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد، بیان کرد: مولفه های تولید از جمله: کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش، نقش مهمی در میزان تولید و رضایتمندی مردم دارند.

احمدی اظهار کرد: زمانی تولید و عرضه کمتر از نیاز بود و کیفیت مطرح نبود اما هم اکنون با تلاش دولت و بخش خصوصی در بسیاری از بخش ها، تولید بسیار متنوع است و قابلیت صادرات هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال اکثر واحدهای منتخب استان در سطح بالا قرار دارند، افزود: به همین منظور از معاون صنایع عمومی وزارت دعوت شد تا علاوه بر تجلیل از واحدهای برتر، مسائل و مشکلات تولید کننده ها نیز شنیده شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، گفت: علاوه بر اینکه تولید کننده های استان سمنان در زمینه ارائه خدمات و رضایت مشتری شرایط خوبی دارند، صادر کننده های ما نیز رتبه های برتر کشور از لحاظ رضایتمندی مشتری را دارند که این موضوع، بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۳ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی برتر استان سمنان در رعایت حقوق مصرف کننده با اهدا گواهینامه و تندیس تجلیل شد.

احیای ۴ هزار و ۱۱۸ واحد صنعتی طی ۳ سال/ استان سمنان پیشرو در صنعت و معدن

‍ » رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان:

مصرف کننده باید جایگاه اصلی خود را در تولید پیدا کند

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان، گفت: هدف اصلی ارزیابی واحدهای تولیدی، پیدا کردن جایگاه اصلی مصرف کننده در تولید است.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز استان سمنان، علیرضا غفوری در آئین تجلیل از ۲۳ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده،گفت: وقتی مصرف کننده جایگاه خودش را در فرآیند تولید پیدا کند از عنصری که نیازمند حمایت است به اصلی ترین رکن حامی یک تولید کننده و کسب و کار تبدیل می شود و این امر برای تحقق نیازمند زیر ساخت ها و بسترهای مناسب، بازارهای رقابتی و ضد انحصار،ثبات اقتصادی و برخورداری مردم از بازارهای آزاد می باشد.

غفوری با بیان اینکه ما در عین حال که قایل به اجحاف در حق مصرف کننده نیستیم، اجحاف به تولید کننده را هم نمی پذیریم، افزود: ریشه تورم به نحوه تامین نهاده های تولید برمی گردد که باید اصلاح شود؛ علاوه بر آن تولید کننده افزایش هزینه های حمل و نقل، هزینه های ارزی و تامین مواد اولیه را هم متحمل می شود که ناگزیر قیمت اولیه کالا را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی علاوه بر مشکلات متعدد بخاطر تحریم از توجه به حقوق مصرف کننده غافل نمی شوند، افزود: حقوقی مانند: حق انتخاب و اطلاع از قوانین نیز برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است که این واحدهای منتخب، این حق را رعایت کرده اند و سامانه ای را طراحی کرده اند که پل ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده است.

غفوری با بیان اینکه در ارزیابی واحدهای منتخب ۴ شاخصه: قیمت،کیفیت، خدمات پس از فروش و میزان رضایت مشتری در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: هر کدام از این شاخص ها دارای زیر شاخص هایی نیز می باشند؛ به عنوان مثال در شاخص قیمت، علاوه بر درج قیمت مواردی مانند: افزایش قیمت محصول متناسب یا کمتر از نرخ تورم، تاثیر گذاری مولفه های انرژی و تاثیر استفاده از امکانات دولتی در قیمت، وجود داشته است.

وی با بیان اینکه هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان استان سمنان در شرایطی برگزار می شود که از ۵ شرکت متقاضی در سال ۱۳۹۵ به بیش از ۷۰ شرکت در سال جاری رسیده است، گفت: این امر علاوه بر رشد ۱۴ درصدی، نشانه آن است که این فرایند خوداظهاری توانسته جایگاه خود را در واحدهای اقتصادی استان پیدا کند.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان گفت: امسال بر اساس ارزیابی های انجام شده ۲۳ واحد از بین ۷۰ واحد متقاضی، توانستند امتیاز لازم را از اعضای کمیته فنی کسب کنند و اهمیت اعطای این گواهینامه به واحدهای برگزیده، این پیام را به مصرف کننده القا می کند که این واحدها توانسته اند از فیلترهای لازم گذر کنند و مولفه هایی که مربوط به حقوق مصرف کننده است را آنطور که شاید و باید، رعایت کرده اند.

احیای ۴ هزار و ۱۱۸ واحد صنعتی طی ۳ سال/ استان سمنان پیشرو در صنعت و معدن

»» در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان استان سمنان انجام شد

تجلیل از ۲۳ واحد تولیدی، خدماتی و بنگاه اقتصادی برتر در حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان با حضور مهندس هاشمی استاندار سمنان و دکتر برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد

احیای ۴ هزار و ۱۱۸ واحد صنعتی طی ۳ سال/ استان سمنان پیشرو در صنعت و معدن

در این آیین یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، معاونین اداره کل ، غفوری رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی نیز حضور داشتند.