آیا سیر سیاه در درمان عفونت های گوارشی مفید است؟

طرز تهیه این نوع سیر چگونه است و چه خواصی دارد؟

برای پاسخ به این سوال که  سیر سیاه دکتر بیز  چیست و چگونه تهیه می شود، باید گفت که تخمیر سیر عادی روش اصلی تهیه این نوع سیر می باشد. زیرا سیر عادی را در رطوبت و حرارت های کنترل شده قرار می‌ دهند تا دمای بین  ۸۰ درجه سانتی گراد بر روی این سیر اثر کند و تا حدود ۶۰ تا ۹۰ روز در این حالت باقی بماند و بعد از آن رنگ این سیر تغییر پیدا می‌ کند و حالت آن نیز به ژله ای تبدیل می شود. به همین خاطر است که طعم بسیار خوبی که پیدا می‌ کند و می‌ توان همراه با غذا نیز آن را میل کرد.

طعم سیر بعد از تخمیر شدن بسیار شیرین می شود و رنگ سیاهی نیز به خود می‌ گیرد و بعد از انجام تبخیر به صورت انرژی زا نیز مصرف می شود. حتی این نوع سیر در کشور کره جنوبی به عنوان یک داروی بسیار موثر مورد استفاده قرار گرفته است. ترکیب سیر نامبرده را در مواد غذایی مانند شکلات های انرژی زا و یا نوشابه های انرژی زا نیز مصرف می کنند. سیر نامبرده از آنتی اکسیدان سرشار است و به همین خاطر ایمنی بدن را تا سطح قابل قبولی افزایش می دهد و نسبت به سیر معمولی خاصیت بسیار بیشتری دارد و حتی بوی آن نیز آزار دهنده نیست و بسیار دلنشین تر می باشد به همین خاطر است که در سراسر جهان مخصوصاً خاورمیانه طرفداران این سیر بسیار زیاد می باشد.

خواص سیر سیاه برای معده

خرید اینترنتی محصولات دکتر بیز: افراد زیادی برای مشاهده خواص بی نظیر سیر سیاه، آن را همراه با معده خالی در هنگام صبح مصرف می‌ کنند تا خواص این نوع سیر بیش از زمان‌ های دیگر خودش را نشان بدهد. یعنی افراد هنگام صبح با معده خالی این سیر را رنده می کنند و یا در لیوان آب خود حل می‌ کنند تا بتوانند آن را مصرف کنند و خواص بی نظیر این سیر را مشاهده نمایند. این سیر برای تقویت سیستم ایمنی و تقویت عملکرد سلول های ایمنی بدن بسیار لازم است و نحوه خوردن سیر نیز می‌ تواند بر روی میزان خواص آن تاثیر گذار باشد تا به مبارزه با افسردگی یا تصفیه خون کمک نماید. حتی خوردن سیر با معده خالی به کاهش وزن افراد نیز کمک می‌ کند.

خاصیت این نوع سیر برای سیستم گوارش چیست؟

فروشگاه دکتر بیز در کرج: خواص زیادی برای مصرف این نوع سیر در جهت بهتر نمودن عملکرد سیستم گوارش گفته اند. برای مثال از جمله خواص آن در جهت تقویت سیستم گوارش را می توان رفع بیماری دیابت و تنظیم فشار خون یا رفع آلرژی و آنتی باکتریال بودن و یا ادار آور بودن این سیر دانست. با مصرف این سیر می توان به راحتی با ویروس‌ ها و باکتری‌ ها مبارزه نمود و برای رفع خستگی نیز از آن استفاده کرد. به خاطر انرژی زا بودن این سیر از آن برای انرژی زایی و کار زیاد نیز استفاده می کنند. سیر سیاه برای پیشگیری از پیری پوست یا کم کردن استرس و ناراحتی نیز مصرف می شود.

با مصرف سیر سیاه، معده می تواند غذا را به سرعت هضم نماید و برای آن که معده و سیستم گوارش بتوانند بدون تحریک و یا بدون ایجاد بو عملکرد خود را به انجام برساند بسیار مفید است. سیر سیاه برای رفع یبوست و جلوگیری و پیشگیری از سرطان نیز مفید می باشد و شما می‌ توانید با مصرف این سیر در مدت کوتاهی به خواص بی نظیر آن دست پیدا کنید

سیر سیاه چگونه تولید می‌شود؟

برای اینکه بتوانید سیر سیاه تولید کنید، سیر خام یا معمولی را به مدت ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای ۶۰ تا ۷۷ درجه قرار دهید. این همان فرآیند تخمیر است که باعث شیرین شدن مزه سیر می‌شود و به مرور رنگ آن را سیاه می‌کند. پس از گذشت این دوره، سیر حالت ژله ای و نرم به خود می‌گیرد.

خواص سیر سیاه

سیر سیاه دارای خواص درمانی فوق‌العاده ای است. این سیر برای لاغری بسیار مفید است و چربی‌های رسوب کرده در رگ‌ها و عروق بدن را از بین می‌برد به همین دلیل خطر سکته قلبی را به شدت کاهش می‌دهد. این نوع سیر برای افراد دیابتی بسیار مفید است و خواص ضد سرطان دارد. اگر می‌خواهید که چربی‌های مضر خون شما کاهش پیدا کند و التهاب و درد مفاصل خود را بهبود ببخشید توصیه می‌شود از سیر سیاه استفاده کنید. این نوع سیر از کبد چرب پیشگیری می‌کند و ضد آلرژی است.

طرز استفاده و طریقه مصرف سیر سیاه

جهت بهره بردن از خواص و فواید سیر سیاه بهتر است هر روز یک حبه از سیر را استفاده کنید. دقت کنید مصرف این ماده باید به مدت یک ماه مستمر و پیوسته صورت گیرد و حتماً هر روز یک عدد از آن را مصرف کنید تا تأثیرات فوق‌العاده آن را روی بدن خود ببینید. اگر دوست ندارید که آن را خالی بخورید بهتر است که با غذاهای دیگر بپزید و یا با آن سس‌های خوش طعم درست کنید.

تأثیر و طرز تهیه سیر سیاه بر لاغری

یکی از خواصی که سیر سیاه دارد، تأثیر زیاد آن برای لاغر شدن است چراکه این ماده نقش بسیار زیادی در چربی سوزی بدن دارد. اگر سیر سیاه را به صورت ناشتا قبل از خوردن صبحانه میل کنید باعث کاهش چربی‌های مضر خون می‌شود همچنین متابولیسم بدن را هم زیاد می‌کند و همین موضوع باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی بدن می‌شود.

سیر سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی

سیر سیاه به دلیل فرایندی که نسبت به سیر سفید یا معمولی طی می‌کند، آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد و همچنین تأثیرات محافظتی بیشتری هم در پی دارد.

سیر سیاه از مغز محافظت می‌کند

سیر سیاه به دلیل ترکیباتی که دارد منجر به تقویت حافظه انسان می‌شود و از بروز بیماری‌های مغزی مثل آلزایمر پیشگیری می‌کند.

سیر سیاه محافظ کبد

این نوع سیر به خوبی می‌تواند اثرات مصرف الکل و مواد شیمیایی را از بین ببرد و باعث کاهش و از بین رفتن حرارت و چربی کبد شود. پس با مصرف سیر سیاه می‌توانید از چرب شدن کبد خود جلوگیری کنید.

خواص سیر سیاه برای معده

برای اینکه بتوانید از خواص این سیر برای درمان بسیاری از ناراحتی‌های معده خود بهره ببرید توصیه می‌شود هنگام صبح زمانی که ناشتا هستید و هنوز معده شما خالی است این سیر را رنده کنید و یا در لیوان آبی حل کنید و آن را مصرف کنید.

خاصیت سیر سیاه برای سیستم گوارش

سیر سیاه تأثیر زیادی در عملکرد بهتر سیستم گوارش دارد. این سیر با باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در گوارش مبارزه می‌کند و از یبوست و سرطان روده پیشگیری می‌کند.

تفاوت سیر سیاه و سیر معمولی (سیر سفید)

سیر سیاه به دلیل داشتن رطوبت کمتر نسبت به سیر معمولی دارای اسیدهای آمینه و خواص غذایی بیشتری است و طعم متفاوت و خاصی هم دارد. طعم و مزه سیر سیاه شبیه طعم کارامل کمی تلخ است. افراد برای هضم سیر سیاه مشکلی ندارند این در صورتی است که برای هضم سیر معمولی دچار ناراحتی می‌شوند چراکه سیر سیاه در فرآیند تخمیر نرم شده است.

عوارض سیر سیاه

زیاده روی در مصرف هر ماده‌ای می‌تواند عوارضی را ایجاد کند و باعث مسمومیت شود پس بهتر است در روز بیشتر از یک حبه از آن را مصرف نکنید.

قیمت سیر سیاه

سیر سیاه ۲۰۰ گرمی بین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان در فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود