آیا دورنمای پوند تاریک است؟

آیا چشم انداز پوند تاریک است؟

زمانی که کواسی کوارتنگ، وزیر خزانه داری بریتانیا برنامه های هزینه کرد برای شش هفته آینده را اعلام کرد، پوند و بازارهای دولتی کشور متزلزل شدند.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز؛ پس از اینکه کواسی کوارتنگ، وزیر خزانه داری روز سه شنبه تاکید کرد که نسخه دقیق تری از برنامه های مخارج خود را به مدت شش هفته ارائه نخواهد کرد، بازارهای پوند و دولت بریتانیا متزلزل شدند و امیدها برای شفافیت بیشتر در مسیر سیاست های مالی را از بین برد. بدیهی است که عدم اطمینان در این مسیر باعث ایجاد ترس در بازارها شده است.

کوارتنگ در مصاحبه ای با GB News TV تایید کرد که برنامه مخارج موقت او همانطور که در ابتدا ذکر شده بود در 23 نوامبر منتشر خواهد شد. این در تناقض با گزارش فایننشال تایمز به دست آمده از شخصیت های ارشد حزب محافظه کار است. به این دلیل که گزارش حاکی از آن است که این طرح با ارزیابی‌های مستقل از دفتر پاسخگویی برنامه‌ریزی و بودجه برای اطمینان بخشیدن به بازارهای ارز و اوراق قرضه تسریع خواهد شد.

با رسیدن پوند به پایین ترین سطح در برابر دلار، بازده اوراق قرضه دولتی بیش از نیم درصد افزایش یافت. این اولین دوره کوارتنگ به عنوان صدراعظم خانسکار در زمان نخست وزیر جدید لیز تراس است. شایان ذکر است که کوراتنگ در اولین اقدام وزارتی خود حدود 45 میلیارد پوند (48 میلیارد دلار) کاهش مالیات را اعلام کرد. در آن زمان، کوارتنگ از اجازه دادن به دفتر برنامه و بودجه (OBR) برای اظهار نظر در مورد اقدامات خودداری کرد، و این اتهامات را برانگیخت مبنی بر اینکه تنگ از نظارت سازمانی در مورد آنچه که بسیاری آن را برنامه‌های ناپایدار توصیف می‌کنند اجتناب می‌کند.

پس از گزارش FT، پوند یک شبه به 1.1425 دلار جهش کرد. با این حال، سود پس از مصاحبه سه ماهه دوم ادامه پیدا نکرد و به دلیل برخی داده‌های ضعیف بازار کار ایالات متحده، به 1.1352 دلار قبل از بهبودی سقوط کرد.

با نگاه به آینده، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که پوند دوباره متزلزل خواهد شد. این به این دلیل است که کوارتنگ برنامه های هزینه های اولیه را رد می کند.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق رای و 0 رای مخالف