آنچه تورم را تحریک می کند، نوع بودجه ریزی در کشور است

آوای البرز/ مرکز قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: افزایش دستمزد و حقوق کارگران باعث تحریک تورم در جامعه نمی شود، بلکه باعث تحریک تورم در نظام بودجه ای کشور می شود.

روز یکشنبه 1 اردیبهشت 1401، همزمان با روز جهانی کارگر، حسن صادقی در اجتماع بزرگ کارگران و بازنشستگان در ساووی گفت: «روز جهانی کارگر یک روز است.

وی در ادامه دستیابی به حقوق و دستیابی به حقوق آسیب پذیر را دستاورد روز جهانی کارگر دانست و افزود: علیرغم مطالبات فراوان طبقه کارگر، همچنان بر این اساس است که این مطالبات باید شنیده شود و راه حلی برای آن وجود داشته باشد. باید برای رسیدگی به آنها پیدا شود.”

وی با اشاره به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره رابطه افزایش تورم و دستمزد کارگران گفت: هر رفتاری که بازار را تحریک کند قطعا تورم را افزایش می دهد اما نه با افزایش نسبی دستمزد. کارگران شاهد افزایش تورم در کشور خواهند بود.

صادقی درباره دلایل افزایش تورم در کشور گفت: مشکلات کشور ریشه در اقتصاد کلان دارد نه در اقتصاد خرد، بنابراین سیاست غلط در اقتصاد کلان باعث افزایش تورم می شود.

وی با تاکید بر اینکه تورم نوعی بودجه ریزی در کشور است، افزود: بودجه ریزی کاذب در کشور بار تورم را با توهمات به دل می برد و وقتی بودجه وارد مجلس می شود مانند یک لقمه قربانی است. تورم از ابتدای تصمیم اشتباه وجود داشته است.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر افزود: استقراض بی دقت از بانک مرکزی، چاپ پول بدون پشتوانه یکی دیگر از عوامل افزایش تورم، عدم افزایش دستمزد کارگران و عدم اشاره به دستمزد کارگران به عنوان عاملی است، تورم اخیر. ” Threadbear گوش داد و توسط برخی از نمایندگان مجلس تایید شد.

وی با تاکید بر اینکه طبقه کارگر و کارگران آن در فقر اقتصادی به سر می برند، گفت: در مجلس شورای اسلامی باید به گونه ای عمل کنیم که به کارگران آرامش داده و قانون گذاری کنیم و فشار و نگرانی وجود نداشته باشد. “

صادقی خطاب به کسانی که خواهان کاهش دستمزد کارگران هستند، گفت: امیدواریم از فکر بازنگری دستمزدها پرهیز کنیم و هر گونه اقدامی برای کاهش دستمزد و دستمزد کارگران ایجاد هرج و مرج و تحریک 42 میلیون خانواده کارگری شود. اجازه اصلاح ندارد. .

وی افزود: کارگران متعهدترین و مسئولیت پذیرترین افراد در نظام اسلامی هستند، نباید به این قشر نجیب و پرتلاش ظلم کرد و تصمیم به تضعیف آنها به ویژه بازنشستگانی که 10 یا 15 روز در ماه دریافت می کنند، نباشیم. ” کارگران و بازنشستگان همیشه با مشکلات و مشقت های مالی روبرو هستند چرا که آنها حافظان انقلاب، نظام و رهبری هستند.

انتهای پیام/