آمریکا ادعا می کند یک میلیون بشکه بنزین ایران را فروخته است

طبق گزارش ها شفاف استرویترز گزارش داد ، مقامات وزارت دادگستری ادعا می کنند بیش از 1 میلیون بشکه بنزین ایرانی را که به بهانه نقض تحریم ها در سال گذشته ضبط و مصادره شده است ، فروخته اند و این پول به بنیاد آمریکایی قربانیان تروریسم رسیده است.

سال گذشته ، دولت ترامپ ادعا کرد که 1.2 میلیون بشکه بنزین ایرانی را در چهار تانکر به ونزوئلا حمل کرده ، سپس صادرات بنزین را به کشتی های دیگر هدایت کرده و به آمریکا فرستاده است. تحریم های آمریکا علیه ایران نقض شد.

مارک ریموندی ، سخنگوی وزارت دادگستری ایالات متحده گفت: “طرح فروش این صادرات به اتمام رسیده است و ما در حال نهایی کردن هزینه هستیم.”

وی از ارزش واقعی صادرات نمی دانست اما گفت که ارزش آنها میلیونها دلار است.

ریموند ابراز نارضایتی کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده هنوز به یک حکم دادگاه برای توقیف سود حاصل از فروش و تحویل آنها به بنیاد قربانیان تروریسم آمریکا احتیاج دارد.

هفته گذشته نفتکش یونانی آشیل با پرچم لیبریا (کشوری کوچک در غرب آفریقا) توسط ایالات متحده اسیر شد. مقامات آمریکایی می گویند این کشتی به جای نفت عراق حامل نفت خام ایران بود و برخی افراد قصد داشتند تحریم نفتی ایران را دور بزنند. بندر خلیج فارس وارد ایالات متحده می شود.

در همین حال ، رویترز علیه توقیف صادرات بنزین متعلق به چهار شرکت اماراتی و عمانی که ایالات متحده ادعا می کند ایرانی هستند ، در دادگاه کلمبیا به دادگاه منطقه ای شکایت کرد.

مبین اینترنشنال مستقر در امارات متحده عربی گفت که مالک محموله های بنزینی تانکرهای بلا و برینگ است. شرکت سوخت عمان که در انگلیس ثبت شده است نیز ادعا می کند محموله بنزین تانکرهای پاندی و لونا را به دست آورده و شرکت عمانی سحر سوخت ادعا می کند که بخشی از صادرات نفتکش لونا را در اختیار دارد.

این شرکت ها گفته بودند که آنها حق کنترل و صادرات بنزین مصادره شده را دارند و باید از توقیف خارج شود.