آمار ۳۰ درصدی ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال در آسیا

به گفته یک متخصص بهداشت باروری کودکان ، ازدواج کودکان در آسیا و آفریقا در مقایسه با سایر قاره ها در حال افزایش است ، بنابراین 30 درصد ازدواج در آسیا زیر 15 سال است.

به گزارش آوای البرز در وبینار “سلامت خانواده همسر ، ابعاد جسمی ، روحی ، اجتماعی و حقوقی” ، دکتر سهره کشاورز گفت: ازدواج کودکان عملی ازدواج با دو فرزند زیر 18 سال یا داشتن فرزند زیر 18 سال است. ازدواج کودکان در اوگاندا ، اتیوپی ، بنگلادش ، هند ، نپال و نیجریه بسیار رایج است ، جایی که ازدواج کودکان یک ازدواج است. پدیده بزرگ

وی با اشاره به تغییر نرخ ازدواج کودکان در جهان گفت: تعداد ازدواج های کودکان در جهان به یک پنج ازدواج کودک رسیده است. ما انتظار داریم بدون مداخله مناسب تا سال 2030 شاهد 120 میلیون ازدواج دختر زیر 18 سال باشیم.

به گفته کشاورزان ، میزان ازدواج کودکان در پسران از هر 16 دختر یک است. این موارد شامل عوارض سوverse ازدواج کودکان بر دختران فقیر ، عدم آموزش مناسب ، دوری از مدرسه ، عدم امنیت در ازدواج های زودرس و تهدید به طلاق است. ازدواج دوم – منجر به رفتارهایی مانند بی خانمانی و خودکشی ، دسترسی ناکافی به خدمات بهداشتی ، زایمان زودرس ، جدایی زودرس از خانواده ، ارتباط محدود کودک با دوستان ، همسن و سالخوردگان می شود.

وی ادامه داد: دختران بیشتر احتمال دارد خشونت مبتنی بر جنسیت را با اختلاف سنی بیشتر با آسیب های کودک همسر تحمل کنند. خانواده پدرسالار می شوند و از طرق مختلف کودک را بدرفتاری می کنند. از طرف دیگر ، او در روابط خود مشکل دارد و قادر به سازگاری با شرایط غیرقابل تصور قبلی نیست.

این متخصص بهداشت باروری در مورد چالش های بهداشت باروری جنسی کودکان ادامه داد: از نظر زیست شناختی ، دختران و پسران بین 11 تا 14 سال سن بلوغ و سن باروری دارند ، در حالی که رشد شناختی و عاطفی مغز انسان حدود 25 سال ” از طرف دیگر ناآگاهی نوجوان خطر بارداری های ناخواسته را نیز افزایش می دهد.

به گفته این کارشناس بهداشت باروری ، ننگ اجتماعی مربوط به کودک به دلیل بارداری ، مرگ هنگام زایمان ، سرطان دهانه رحم و افسردگی از جمله چالش های سلامت باروری کودکان است.

وی با تأکید بر سطح پایین سواد سلامت زنان در جامعه ، چالش های روابط زناشویی همسر را بیان کرد: در فرزندان همسر ، کودکی که هنوز نقش همسر را قبول نکرده است ، وارد این نقش می شود. پارادوکس مادر و پسر. از طرف دیگر ، او مهارت های زندگی را نیاموخته است ، به همین دلیل است که او هنوز هم در روابط زناشویی و خانوادگی کودک محسوب می شود.

سرانجام ، کشاورز چالش های مدیریت زندگی جنسی فرزند همسر را بیان کرد: در فرزندان همسر ، روند بلوغ در خانه همسر اتفاق می افتد و دختر کاملا نابالغ دچار ترس می شود. کودک باید در مسیر رشد جنسی تربیت شود ، در حالی که او به خوبی با این تحولات کنار نیامده است.

آوای البرز اعلام کرده است که روز اول این وبینار در تاریخ 25 مارس و روز دوم با همکاری انجمن علمی مامایی ایران ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و انجمن علمی پزشکی اجتماعی برگزار می شود. 26 مارس
انتهای پیام