آماده‌باش نیروهای پلیس راه در جاده‌های کرمانشاه/رانندگان مسافرت‌های غیرضروری خود را لغو کنند

آماده‌باش نیروهای پلیس راه در جاده‌های کرمانشاه/رانندگان مسافرت‌های غیرضروری خود را لغو کنند

عبدالحسین زارع در گفتگو با خبرنگار آوای البرز کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در سطح استان، لغزندگی در جاده‌ها وجود دارد.

وی افزود: بارندگی‌ها موجب کاهش اصطکاک سطح جاده‌ها و کاهش میدان دید می‌شود و در صورت عدم توجه لازم توسط رانندگان، امکان وجود سوانح رانندگی افزایش می‌یابد.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر رانندگان قصد سفر دارند بهتر است توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: بهتر است ضمن اینکه از وضعیت جاده‌ها اطلاع لازم را کسب می‌کنند، از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاک کن، چراغ‌ها و لاستیک‌های خودرو اطمینان حاصل کنند و تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ و خوراکی خشک و تر به همراه داشته باشند.

زارع تاکید کرد: بهتر است مسافران از مسیرهای شناخته شده تردد کنند، همچنین از توقف در کنار رودخانه‌ها، کوه‌ها و مکان‌هایی که امکان ریزش از آنها وجود دارد خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که رانندگان با آرامش تردد کرده و از تغییر مسیر ناگهانی خودداری کنند، همچنین در جاده‌های لغزنده حتما فاصله طولی را با خودروهای هم‌جوار رعایت کنند و اگر اضطراری وجود ندارد سفر خود را به زمانی که هوا مناسب بود موکول کنند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه عنوان کرد: نیروها با حضور مستمر و شبانه روزی به صورت گروه‌های گشتی در گردنه‌های برف گیر و سایر راه‌های استان به صورت محسوس و نامحسوس حضور دارند، هماهنگی لازم با دستگاه‌های خدمت رسان انجام شده و در صورت لزوم حتما در محل مورد نظر حضور خواهند یافت.

46