آغوش باز انجمن‌ نانوبیوتکنولوژی برای جذب کارآفرینان/ تشکیل دانش‌بنیان از دل انجمن‌ها

گروه استان خبرگزاری آنا; انجمن های علمی دانشگاه آزاد اسلامی سال هاست که زیر نظر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاهی هر واحد دانشگاهی فعالیت می کنند که فعالیت های آن سالانه رتبه بندی و اعلام می شود.

انجمن های علمی دانشجویی متشکل از دانشجویان فعال، با انگیزه و با پتانسیل بالا هستند که دانشجویان علاقه مند به فعالیت های پژوهشی و علمی را گرد هم می آورند و متمرکز می کنند. بیشتر این ظرفیت ها نقطه شروع اقدامات بالقوه است و اگر دانشگاه ها بستر مناسبی برای فعالیت انجمن ها فراهم کنند; تحقق این قابلیت ها ممکن است دور از دسترس نباشد. بنابراین، برای ارتقای آگاهی علمی، توانمندسازی و ایجاد انگیزه در دانشجویان، دانشگاه ها باید انجمن های علمی دانشجویی را فعال و حمایت کنند.

انجمن علمی دانشجویی نانوبیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با امتیازهای 120 و 32 فعالیت در گروه A+ کشور قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:

تقویت جوامع علمی با حمایت مستمر از دانشجویان پژوهشگر

در حالی که انجمن های علمی انگیزه تحصیلی دانش آموزان را افزایش می دهند

از رتبه بندی در استارتاپ ها تا ساخت محصولات فناوری

کارنامه موثر دانشجویان هنر و معماری


خبرنگار خبرگزاری آنا در شماره 82 پروندهتوسعه دانش جدید با انجمن های علمی» ماموریت ها، اهداف، برنامه ها، دستور کارها و دستاوردهای انجمن نانوبیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با حضور دانشجو فاطمه سپوندی حوزه نانوبیوتکنولوژی دبیر این انجمن صحبت کرد.

وی با بیان اینکه انجمن علمی دانشجویی نانوبیوتکنولوژی در اوایل دهه 1400 با همت مشترک دانشجویان و مشاور زهرا خلج آغاز به کار کرد، بیان کرد: با تلاش دانشجویان علاقه مند، انجمن هم اکنون دارای 15 عضو هیئت مدیره و 400 عضو دائمی است. اعضا.

جایگاه و وظایف انجمن های علمی در دانشگاه ها

وی با برشمردن جایگاه و وظایف انجمن های علمی در دانشگاه ها تصریح کرد: انجمن ها رویکردهای متنوعی دارند و می توانند در تمامی عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی ورود پیدا کنند. اما مهمترین اصل یک انجمن پی بردن به نیازهای اصلی دانشجویان در رشته مرتبط با انجمن است.

دبیر انجمن علمی دانشجویی نانوبیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تصریح کرد: ریشه یابی نیازها، توجه به نیازهای صنعتی جامعه و تلاش برای یافتن راهکارهای علمی با استفاده از مهارت دانشجویان و اساتید منجر به ارتقای کیفیت انجمن و دستیابی به نتایج بهتر می شود. . و توابع مفیدتر

سپوندی در پاسخ به این سوال که انجمن های علمی به عنوان هسته های منحصر به فرد چه نقشی در پیشرفت علمی و توسعه علم و دانش به ویژه دانش روز دارند؟ وی بیان کرد: با شناسایی دانش آموزان و علاقه مندان می توانند در حوزه پویا باشند و استعدادیابی را در قالب مسابقات و استارت آپ ها تجربه کنند.

وی تصریح کرد: فضای صمیمی در مجامع به استعدادیابی آسانتر کمک می کند و پس از شناسایی استعدادها با برگزاری کارگاه ها و سمینارها رشد و شکوفایی استعدادها را در زمینه های مختلف تسهیل می کنیم.

دبیر انجمن علمی دانشجویی نانوبیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در ادامه توضیح داد: با کمک انجمن های علمی که در واقع تشکل های دانشجویی هستند می توان با ارتباط و ارتباط با همکاران تیم های پژوهشی و کارآفرینی قوی در ساختاری ساده و صمیمی ایجاد کرد. ایجاد هسته های فناورانه و شرکت های دانش بنیان. ، به رشد افراد، دانشگاه، مجموعه باشگاه و ملت کمک کرد.

حمایت دانشگاه از انجمن های علمی دانشجویی را چگونه ارزیابی می کنید؟ وی پاسخ داد: انجمن ها با چالش های زیادی روبرو هستند و اعضای هیئت مدیره و دانشجویان باید راه حل های ساده ای برای این مشکلات پیدا کنند.

شرح آخرین فعالیت های علمی انجمن نانو بیوتکنولوژی

وی در پاسخ به سوال دیگری که چگونه می توان مجامع علمی را برای موفقیت در پیشرفت علم تقویت کرد؟ وی بیان کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس از امکانات و امکانات مناسب، فضاهای اداری اختصاصی، امکانات آزمایشگاهی، تعامل سازنده با اساتید و… برخوردار است که در صورت تداوم این امر در سال های آینده زمینه ساز شکل گیری خواهد بود. انجمن های علمی هسته های صنعتی و شرکت های دانش بنیان.

انجمن آغوش باز نانوبیوتکنولوژی برای جذب کارآفرینان/ نسلی از افراد دانش بنیان از انجمن ها

دبیر انجمن علمی دانشجویی نانوبیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس آخرین فعالیت های اجتماعی، علمی و فرهنگی و موفقیت ها و دستاوردهای انجمن را به شرح زیر تشریح کرد: برنامه ریزی دقیق، کانون دانشجویی، همدلی، استاد مشاور انجمن، استفاده از آموزش ها، برگزاری دانشجو. – کارگاه های نمونه مورد نیاز، دریافت آزمایشگاه با 250 شرکت کننده، کارگاه سنتز نانو ابتدایی و پیشرفته و کارگاه روش های ساخت مواد نانو از جمله فعالیت های انجام شده در این انجمن است.

برگزاری تورهای علمی، بازدید، مشارکت در فعالیت های خیرخواهانه و جهادی، شرکت در برنامه ملی واکسیناسیون به عنوان پایدار و واکسیناتور در دانشگاه، تولید مواد ضدعفونی کننده در دانشگاه و انعقاد تفاهم نامه های مفید، کاربردی و کارآفرینی با استفاده از استعدادهای دانشجویی. سایر فعالیت های انجام شده در این انجمن

وی گفت آیا انجمن علمی دانشجویی نانوبیوتکنولوژی وجود دارد؟ آیا در دوره دو ساله قبل از کرونا توانستید محصولی تولید کنید یا فعالیت های دیگری انجام دهید؟ پاسخ: چند نفر از اعضای انجمن در اولین رویداد ویژه استارت آپ در منطقه گل گزبان شرکت کردند و موفق به ساخت پک محصولات زیبایی درمانی طبیعی شدند و مقام اول این استارت آپ را کسب کردند.

دبیر انجمن علمی دانشجویی نانوبیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس تصریح کرد: انجمن ها محیطی ایده آل برای ادامه تحصیلات عالیه و رسیدن به جایگاه های علمی است و فرد را برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی و استانداردهای محیط کار آماده می کند.

انتهای پیام/4078/4062/