آزمون چه کاره است که ماندن کی روش را اوکی کند؟!/ دلیلی نداشت بازیکنان تیم ملی پاداش بگیرند

در گفتگو با آنا

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: فدراسیون قدرت این را ندارد که بازیکن چه می خواهد، چه تستی است که می گوید چه زمانی و چگونه ادامه دهم اشکالی ندارد؟

حسن روشن در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اخراج تیم ملی ایران از جام جهانی 2022 قطر، همان شرایطی که با شکست مقابل آمریکا پیش آمد که این تیم هم شکست خورد. . هلند در مرحله یک شانزدهم نهایی چپ گفت: بازی با آمریکا را بی دلیل حساس کردیم و اجازه ندادیم بازیکنان آرام بازی کنند. آیا این بازی با بازی مقابل ولز متفاوت بود؟ هر بازی 3 امتیاز دارد، مثل روز بازی با ولز که بدون فشار به زمین رفتیم و 3 امتیاز گرفتیم، می توانستیم امتیاز کامل بازی مقابل ولز را بگیریم. آمریکا اما ما بی دلیل این بازی را حساس کردیم و به حریف اجازه برد دادیم. جنبه فنی بازی بود و می خواست 3 امتیاز بگیرد تا به هدفش برسد. در بازی آمریکا و هلند تیم با کیفیت بهتر پیروز شد زیرا هر دو تیم رویکرد فوتبالی به بازی داشتند. هلند نسبت به آمريكا تيم آماده تري بود، به همين دليل 3 گل را راحت زدند، يك گل آمريكا تاثيري در كاري كه از هلند بايد انجام مي داديم نداشت.

** هاشمیان و باقری ذهنیت شکست را از بازیکنان حذف کرده بودند

وی یادآور شد: تیم ملی ایران در دور نخست مرحله مقدماتی جام جهانی 6 امتیاز مقابل عراق و بحرین از دست داد اما در دور برگشت تمامی امتیازات را کسب کرد تا مقام اول را به دست آورد. او در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی توانست سریع ترین صعود را به دست آورد، زیرا آرامش در تیم حاکم بود و دراگان اسکوچیچ دو مربی با استعداد ایرانی را در کادر خود داشت. وحید هاشمیان و کریم باقری هر گونه فکر شکست و اخراج را از بازیکنان دور کرده بودند. در بازی با لبنان دو گل در وقت اضافه زدیم و به جای اینکه بدون امتیاز زمین را ترک کنیم با تمام امتیاز زمین را ترک کردیم. مطمئناً در کره جنوبی شکست خوردیم، جایی که چند مهره کلیدی را از دست دادیم، اما تیم از هم نپاشد و در ادامه بازی جبران کردیم.

** کی روش به خجالت نکشیدن جلوی انگلیس رسیدیم

این پیشکسوت تیم ملی اضافه کرد: آقای کی روش 70 روز پیش به جام جهانی آمد و سرمربی تیم ملی شد و مثل سابق بر این تیم حکمرانی کرد. کی روش اگر این روش یا هر روش دیگری را اجرا می کرد در کلمبیا می ماند و با این تیم به جام جهانی صعود می کرد. به مصر نروید و قهرمانی آفریقا را با این تیم از دست ندهید و خود را از مسیر جام جهانی خارج کنید. کی روش را آوردیم که به انگلیس و آمریکا زیاد گل نخورد و آبروریزی نکند. ما هیچ وقت ندیدیم که سرمربی تیم را عوض کنند تا ما را شایسته بیرون بیاورند. بدترین شکست تاریخ جام جهانی را مقابل انگلیس متحمل شدیم. کی روش 8 سال سرمربی تیم ملی بود و اطلاع جدیدی مبنی بر اینکه بخواهد به تیم ملی برود وجود نداشت. ما در دو جام جهانی و دو جام ملت ها به او فرصت دادیم، اما در تمام این دیدارها حذف شدیم. یک بار دیگر تیمی را به او دادیم که از گروه ما در جام جهانی صعود نکرد. تنش ایجاد شده در تیم ملی منجر به شکست تاریخی مقابل انگلیس شد، ما مقابل ولز پیروز شدیم که بچه ها آزادانه فکر و عمل کردند، مقابل آمریکا تنش داشتیم و شکست خوردیم.

**در جام ملت های آسیا هم چهارم نمی شویم

وی ادامه داد: جام ملت های آسیا سال آینده برگزار می شود و تلاش زیادی برای حفظ کی روش از این پس دارند. آنها خوبی های کشورشان را می دانند. با توجه به پیشرفت های بزرگی که ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و عربستان داشته اند، سوم یا چهارم نخواهیم شد، او تیمی را پشت سر نگذاشته که بتواند از این تیم منتفع شود و باید برای ساختن آن تلاش کند. این تیم با سرمربی جدید آینده ای دارد. تیم ملی ایران خودش را باخت. از اتفاقات فدراسیون فوتبال که بگذریم، فکر می کردیم با روی کار آمدن مهدی تاج به عنوان سرپرست فدراسیون، مشکلات حل می شود. مشکلی پیش آمد و فرصت صعود از دست رفت. از سوی دیگر، اگر بازیکن بخواهد روال خود را حفظ کند، چه می شود. فدراسیونی که بازیکن تیمش بخواهد سرمربی را حفظ کند، اختیاری ندارد. سردار آسمون که میگه درستش میکنم یعنی چی؟ این بازیکن حق اظهار نظر در مورد سرمربیگری تیم ملی را ندارد.

**تست با چه کسانی قهرمان آسیا می شویم؟

روشن خاطرنشان کرد: برخی از بازیکنان تیم ملی را از نظر تکنیکی و تاکتیکی دوست دارم زیرا استاندارد بالایی دارند و تست یکی از آنهاست. این چیزی است که تیم ملی ما نمی تواند از گروه خود صعود کند. سردار یکی از بازیکنان است، آیا تضمین می کند سال آینده با کی روش قهرمان آسیا شویم؟ هرکسی که سرمربی تیم ملی را انتخاب می کند باید از فدراسیون والیبال و بسکتبال یاد بگیرد. اگر مربیان خارجی آورده شده اند در کنار چنین مربیانی مربیان ایرانی را هم تربیت کرده ایم و در حال حاضر سرمربیان ایرانی در این تیم ها حضور دارند و والیبال موفق تر شده است. کی روش به جز این بار که با سرمربی ایران تعامل داشت، در اولین دوره سرمربیگری خود در 8 سال سرمربیگری، رفتار توهین آمیزی با مربیان ایرانی داشت و دستیار ایرانی در کادر خود نداشت. چون معتقد بود آنها مربیگری بلد نیستند در حالی که بازیکنان تیم ملی زیر نظر مربیان ایرانی آموزش دیده اند. اگر ژاپن موفق شود مربی بهتری از او نمی شناسد.

** دلیلی برای پاداش دادن به تیم ملی وجود ندارد

سرمربی تیم ملی درباره اعتراض سایر ورزشکاران به پرداخت حق ورودی خودرو به ملی پوشان تصریح کرد: دادن این کمک هزینه به بازیکنان تیم ملی اشتباه است. وقتی تیم به موفقیت مورد انتظار دست نمی یابد، نیازی به جایزه دادن نیست. این در مورد همه ورزش ها صدق می کند، هیچ دلیلی برای پاداش دادن به یک تیم ملی یا ورزشکاران فردی وجود ندارد که در هیچ رشته ای برنده نمی شوند. هر ورزشی که مخالف پاداش به فوتبالیست ها باشد حق دارد. توزیع جوایز باید عادلانه و عادلانه باشد. به جز پاداش هایی که به فوتبالیست ها پرداخت می شود، همه آنها میلیونر هستند. خدا را شکر که نیازی به این پاداش ندارند. پنج شش میلیارد ماشین زیر پایشان است و اشتباهی را نمی توان با اشتباه دیگری جبران کرد. پول و عواطف مردم باید به درستی خرج شود تا از عواقب مختلف جلوگیری شود. انشاالله درست یاد بگیرند.

انتهای پیام/