آزمون ورود به حرفه مهندسان در کردستان برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جهانگیر الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی در استان همزمان با سراسر کشور و با حضور چهار هزار و ۲۸۷ نفر نفر در روز پنج شنبه و جمعه هفدهم و هجدهم اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در اجرای مواد ۵، ۱۱ و ۲۱ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی برای اخذ پروانه اشتغال به کار در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ از طریق ارکان اجرایی و نظارتی در استان کردستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

الیاسی ادامه داد: چهار هزار و ۲۸۷ نفر شامل سه هزار و ۴۶۹ نفر آقا و ۸۱۸ نفر خانم به منظور دریافت پروانه اشتغال به کار در آزمون ورود به حرفه ثبت نام کرده و در آزمون شرکت می‌نمایند که در صورت کسب حد نصاب لازم به این حرفه ورود پیدا می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: این آزمون در استان کردستان در دو حوزه شهر سنندج (دانشگاه کردستان)، سقز (دانشگاه علمی کاربردی) برگزار می‌شود.

الیاسی خاطرنشان کرد: نتایج آزمون‌ها حدود دو ماه بعد از آزمون از طریق وب‌سایت دفتر مقررات ملی ساختمان بخش سامانه آزمون‌ها به نشانی www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان رسانده خواهد شد.