آخرین وضعیت موجودی بنادر اعلام شد

جمال ارونگی ، معاون وزیر گمرک در جمهوری اسلامی ایران اخیراً به آوای البرز گفت: «ما به صاحبان کالا هشدار داده ایم که کالاهای موجود خود را در اسرع وقت ترخیص کنند. با توجه به استانداردها و امکانات. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

آخرین وضعیت موجودی گمرک و انبارهای کالا نشان می دهد که بیش از 5.8 میلیون تن کالای ذخیره شده و ذخیره شده در کانتینرهای پایه اسکله در تاریخ 16 مه تخلیه شده و مجموع آن به 5.6 میلیون تن رسیده است. در تاریخ 29 ژوئن. “200000 تن کاهش یافته است ، اما به دلیل گردش کالا در ورودی و خروجی ، ترخیص کالا از گمرک بالا است.

براساس این گزارش ، 4.6 میلیون تن کالاهای اساسی مانند گندم ، برنج ، شکر ، غلات ، سویا ، جو ، دانه های روغنی و روغن خام در بندرهای کشور و بندر امام خمینی (ره) با هدر رفت 3.5 میلیون تن ذخیره شده است. در میان سایر بنادر کشور ، رده بار در رتبه اول قرار دارد.

با وجود تسریع در خروج محموله های مختلف از بنادر کشور ، به نظر می رسد هیچ تغییری در لیست 11 بندر از نظر کالاهای اساسی ایجاد نشده است.

دلیل این امر آن است که مدیرکل بنادر و دریانوردی روانبان بخشی بهزادیان درباره آخرین وضعیت زیرساخت های بنادر کشور گفت: تا دیروز (17 ژوئن سال جاری) حجم زیرساخت ها در 11 بندر امیرآباد ، نصر ، انصالی ، امام خمینی (ره) ، شهید رجایی ، چابهار ، آستارا ، فریدونگانار ، لنگه ، شهید باهنر ، کرامشهر معادل 4 میلیون و 811 هزار و 762 نفر.

وی ادامه داد: این کالاهای اساسی شامل گندم ، ذرت ، جو ، سویا ، برنج ، شکر ، روغن خام و دانه های روغنی است.

بهزادیان حجم محموله اساسی در این بندر را اعلام کرد: بندر امیرآباد 395 هزار و 324 تن ، انصالی 92 هزار و 805 تن ، امام خمینی (ره) 3 میلیون و 565 هزار و 258 تن ، شهید مارتا 363 هزار و 700 تن ، چابهار 69 ؛ بندر كرامشهر 534 تن.

علیرغم هشدارها و اطلاعات نهایی ، به نظر می رسد که میزان زیرساخت های بنادر کشور نه تنها کاهش نیافته بلکه به طور نسبی نیز افزایش یافته است ، پس چرا باید چنین دید کنیم؟