آخرین وضعیت قیمت شکر و روغن

روز گذشته یک شرکت نفتی نامه ای به سازمان بورس اوراق بهادار منتشر کرد که بر اساس آن مصرف کنندگان و سازمان حمایت از تولیدکنندگان توافق کردند قیمت روغن های مایع را 35 درصد و قیمت روغن های جامد را 30 درصد افزایش دهند.

ساعاتی پس از انتشار این خبر ، قیمت شکر افزایش یافت. طولی نکشید که خبر تکذیب شد و دبیر انجمن کارخانه های قند در مصاحبه ای گفت: “هیچ افزایش قانونی در این زمینه رخ نداده است و اکنون اتفاقی نمی افتد.

آخرین وضعیت شکر و روغن

اگرچه در این مدت بحث و جدال زیادی پیرامون افزایش قیمت نفت ، شکر و نان وجود داشته است ، اما تاکنون پاسخی از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت (SAMAT) دریافت نشده است و هیچ مقام وزارتخانه ای آن را تأیید یا تأیید نکرده است. افزایش قیمت س isال این است که چرا وزارت صمت هیچ شفافیتی در مورد افزایش قیمت این اقلام اساسی ارائه نکرده و دقیقاً مشخص نکرده که چند درصد از این اقلام گران ترند. آیا این سکوت وزارت خاموش باعث آشفتگی بیشتر در بازار نخواهد شد؟ آیا مردم بدون صحبت در مورد افزایش قیمت ، قیمت های بالا را درک نمی کنند؟

با این حال ، با نگاهی به بازار می توان دریافت که حتی اگر قیمت ها هنوز افزایش نیافته اند ، باز هم شکر و روغن برای مصرف کنندگان از قیمت قابل قبول با ارزش ترند. بنابراین در حال حاضر قیمت 900 گرم بسته بندی در فروشگاه ها 15 تا 18 هزار تومان برای هر کیلوگرم شکر است. طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ، قیمت مصوب شکر برای مصرف کنندگان باید هر کیلو بسته بسته بندی 8700 تومان باشد. روغن آفتابگردان مایع با قیمت 9900 تومان و 850 گرم روغن مایع سرخ کردنی در هر بطری 9650 تومانی با قیمت 13000 تومان به خرده فروشان فروخته می شود.

223229