آخرین وضعیت خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید روحولا لطیفی آنلاین سخنگوی گمرک ایران به لطیفی آنلاین گفت: پس از ترخیص 2 هزار و 325 دستگاه از 5108 دستگاه گمرک ، 2 هزار و 783 دستگاه تا پایان 17 سپتامبر در گمرک باقی مانده است که 840 مورد آن عملیاتی بوده است. . ” اعلامیه گمرک وارد شد

وی ادامه داد: برخی دیگر از خودروها ثبت سفارش و وزارتخانه ندارند صمت ثبت سفارش می تواند با اخذ یا پیگیری سفارش انجام شود جهت ورود یا رها کردن یا بازگشت این وسایل نقلیه واحد پول هزینه آن قبلاً پرداخت شده و حدود چندین سال در مبادی ورودی سراسر کشور دفن شده است (تقریباً 1100 وسیله نقلیه) که برخی از آنها نیز تحت تشریفات گمرکی قرار گرفته اند. وبیش پرونده های قضایی در 1160 اتومبیل نیز وجود دارد بر اساس مراحل تصفیه به محض تبرئه تصمیم هیئت وزیران در دادگاه ها امکان پذیر خواهد بود ، هر کدام از 840 وسیله نقلیه ذکر شده بخشی از این موارد است جهت وجود داشت.

لطیفی در باره خودروهای اعلام شده به گمرک عبارتند از: 551 دستگاه در سال 1997 ، 111 دستگاه در سال 1998 و 178 دستگاه در سال 1999. ضرب الاجل ارائه شده برای اظهار کالا ولی آنها هنوز پاک نشده اند.

سخنگوی گمرک ایران اصل و نسب این خودروها نیز به شرح زیر خریداری می شوند: اصل و نسب 467 عدد از اینها را بخرید وسايل نقليه امارات ، 161 واحد در چین ، 105 واحد در ترکیه ، 49 واحد در عمان ، 46 واحد در آلمان (عمدتاً خودروهای بنز) ، 6 دستگاه در هند ، 2 واحد در ژاپن ، یك وسیله در قطر و یك وسیله در گرجستان.

لطیفی توضیح داد: بر اساس اجازه دولت برای پاکسازی وسایل نقلیه با ظرفیت موتور بالا 2500 سی سی یا ماشینهای آمریکایی یا ماشینها سفارش ساخت در ایالات متحده ممنوع است. برخی از اتومبیل هایی که از گمرک ترخیص نمی شوند بخصوص در منطقه آزاد آراوند ، یکی از این دو مورد نقض شده است (83 دستگاه) درحال حاضر در صورت آمریکایی بودن حمل و نقل اتومبیل بین مناطق آزاد ممکن است نمی دانم.

وی اظهار داشت: خودرو از کشور وارد می شود چین اینها معمولاً ماشین های چینی هستند. این کشور اولین شریک ما در بخش صادرات و واردات از مقصد اول است اصل و نسب است. برخلاف سایر کشورها ، آلمان چهارمین وارد کننده بزرگ ما است بارج تجارت خوبی با کشور ما دارد. امارات سومین مقصد صادراتی و دومین مقصد بزرگ واردات است اصل و نسب دادن کالاهای کشور واسطه است به این دلیل سفارشات بیشتر از آنجاست عمان همچنین با ایران ارتباط نزدیک دارد ، از جمله یک واسطه ، که بخشی از تجارت قبلی با امارات در دوره کرونا بود. بابروز محدودیت های اعمال شده توسط عمان.