آخرین وضعیت ارزی کشور/ ۴۴ میلیارد دلار تامین شد

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص آخرین وضعیت ارزی کشور گفت: سامانه های نیما و بازار متشکل ارز در 10 ماهه امسال 44 میلیارد دلار ارز پمپاژ کرده اند که موید این موضوع است.

به گزارش آوای البرز، به نقل از بانک مرکزی، اعضای کمیسیون مالی مجلس عصر امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی و هیات مدیره درباره تحولات بازار ارز دیدار و گفتگو کردند. پایانه ها و فرآیند تهیه پیش نویس قانونی بانک مرکزی.

رئیس کل بانک مرکزی در بخشی از این جلسه با بیان اینکه در جلسه مشترک کمیسیون مالی مجلس و بانک مرکزی موضوع تحولات بازار ارز مورد بررسی دقیق قرار گرفت، اظهار داشت: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد موضوع پایانه های فروشگاهی و گزارشی از روند کار به اعضای کمیسیون مجلس ارائه شد. خوشبختانه در ماه های اخیر اجرای قانون در پایانه های فروشگاهی شتاب بیشتری گرفته و مقرر شده تا پایان سال ساماندهی پایانه های فروشگاهی به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: با تکمیل ساماندهی پایانه های فروشگاهی، پرونده مالیاتی صاحبان این دستگاه به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود. خوشبختانه مفاد قانون بانک مرکزی تهیه شده و قرار است تا پایان سال جاری در کمیسیون مالی نهایی شود و سال آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود.
رئیس شورای پول و اعتبار در خصوص آخرین وضعیت ارزی کشور گفت: سامانه‌های نیما و بازار متشکل ارز در 10 ماهه امسال 44 میلیارد دلار ارز ارائه کردند که موید این موضوع است. وضعیت خوب.” شهادت دادن.

منع سودجویی از جرایم دیرکرد

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ممنوعیت حیاتی اخذ سود دیرکرد تسهیلات بانکی، گفت: طبق شرع مقدس اسلام از جریمه سود کسر نمی شود و جریمه ای اخذ نمی شود که بر اساس آن سیستم بانکی تصمیم گرفته است تا اقدامات بیشتری انجام دهد و موضوع را رصد کند.»

وی درباره ناظران شرعی که در شبکه بانکی جا افتاده اند، گفت: در حال حاضر بانک ها دارای کمیته نظارتی هستند و در آینده یکی از اعضای کمیته نظارتی دانش لازم را در این زمینه خواهد داشت و بانکداری اسلامی نیز فعالیت خواهد کرد. ” کردها باید آموزش های لازم را به کارکنان شبکه بانکی بدهند تا مصوبات شورای فقهی بانک ها به طور دقیق و کامل اجرا شود.

صالح آبادی در خصوص فرصت تکمیل اعتبار در شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات خرد، گفت: همانطور که ریاست محترم جمهور تاکید داشتند باید دسترسی مردم به شمولیت های مالی و تسهیلات و سیستم بانکی را آسان کنیم. تسهیل دسترسی بخشی به تسهیلات و بخشی مربوط به خدمات است و بر این اساس این مشکل یکی از برنامه های جدی بانک مرکزی است.

وی افزود: بر این اساس بانک ها باید تسهیلات خرد را با شرایط آسان مشروط به اعتباربخشی در اختیار مردم قرار دهند.

از سال آینده رمز ارز ملی را اجرا کنید

رئیس قوه قضائیه در خصوص ارز دیجیتال ملی و روند اجرای قوانین ارزهای دیجیتال امروز گفت: بخشنامه ارزهای دیجیتال در شورای پول و اعتبار تصویب شده و مقدمات آن در حال انجام است و انتظار داریم اوایل سال آینده اجرایی شود. سال.”

وی افزود: در خصوص کد دارایی فعلی، حوزه مالی ریاست جمهوری پیگیر این موضوع است، ضمن اینکه بانک مرکزی جلسات کارشناسی متعددی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کرده است که نتایج آن به زودی جمع بندی می شود و دارایی های دارای مجوز با ثبت سفارش در سامانه ای به واردکنندگان عرضه می شود و می توان از آن برای وارد کردن رمز دارایی استفاده کرد.

صالح آبادی درباره برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی پایه پولی گفت: ساختار پایه پولی تغییر کرده و همین امر باعث افزایش سپرده های دولت در بانک مرکزی شده است.

وی افزود: با افزایش حساب های شرکت های دولتی و دولت بانک مرکزی در ماه، ممکن است اضافه برداشت ها افزایش یابد، اما تا پایان ماه، اضافه برداشت ها همراه با حقوق و دستمزد کاهش می یابد.

اصلاح قانون بانک مرکزی در دستور کار مجلس قرار گرفت

محمدرضا پورابراهیمی گفت: یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد این است که در دولت جدید می توانیم با همکاری کمیسیون مالی مجلس و بانک مرکزی قدرت بانک مرکزی را تقویت کنیم.
وی افزود: در همین رابطه طرح دو شورا با دستور کمیسیون مالی به تصویب کمیسیون عمومی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسیده است.

رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: با توافقی که امروز در بانک مرکزی صورت گرفت، کمیسیون دارایی در خصوص اصلاحیه بانک مرکزی، کمیسیون مالی را با بانک مرکزی و وزارت دارایی منعقد می کند. تا دو هفته آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: بررسی دومین طرح اصلاح قانون بانک مرکزی که سال ها بعد متوقف شد، از ابتدای سال آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قدرت نظام بانکی حوزه مهمی است، گفت: بر اساس قانون فعلی ابزارهای مورد نیاز بانک مرکزی برای نظارت بر نظام بانکی و سایر موارد ضعیف یا وجود ندارد.

وی در خصوص شفافیت اطلاعات مالی کشور گفت: یکی از محورهای این مشکل سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی کشور است که علیرغم اخطارهای بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در سال گذشته و با توجه به تذکرات بانک مرکزی و سازمان های مالیاتی در کشور، یکی از محورهای این مشکل وجود دارد.

فرار مالیاتی در سال آینده به حداقل می رسد

پورابراهیمی گفت: بر اساس گزارش امروز بانک مرکزی موافقت کرده است که تا پایان امسال 90 درصد از کلیه ابزارهای پرداخت کشور دارای پرونده مالیاتی باشد و این یعنی اشرافیت اقتصاد باعث افزایش گردش مالی می شود. اطلاعات

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده پرونده مربوط به تشکیل پرونده مالیاتی برای تمامی افرادی که از سامانه پرداخت استفاده می کنند بسته می شود و در نتیجه فرار مالیاتی کاهش می یابد.

پیش بینی تجارت 50 میلیارد دلاری تا پایان سال جاری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس گزارش های دریافتی تراز تجاری کشور روند بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در پیش بینی بانک مرکزی برای سال آینده روند رو به رشدی وجود دارد که حجم مبادلات تجاری و میزان ارز با نرخ مطلوبی در بحث صادرات رشد می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه های مالی پنج درصد کاهش می یابد که مجلس موافق است و معتقدیم این روند کاهش خواهد یافت.

وی افزود: پایه های مالیاتی جدیدی در اقتصاد تعریف کرده ایم. به عنوان مثال مالیات بر درآمد به عنوان یکی از پایه های مالیاتی تکمیل می شود.

پورابراهیمی افزود: رویکرد مالیات بر شرکت ها را کاهش می دهیم و پایه جدید مالیاتی را تقویت می کنیم تا کسب و کارها وارد اقتصاد واقعی نشوند.

وی ادامه داد: مالیات بر درآمد یکی از اقدامات اصلی کمیسیون دارایی است که گزارش آن در هفته جاری در کمیسیون مالی تکمیل و به زودی به صحن علنی مجلس ارسال می شود.

انتهای پیام/