۹ روش برای محافظت از مغز در برابر ذرات معلق هوا

در افراد مختلف خطر بیشتری وجود دارد که ذرات از طریق هوا حرکت کنند ، اما یافته های جدید نشان می دهد آنچه در معرض آن قرار می گیرید و چه نفس می کشید و می بلعید در تشکیل آسیب عصبی بسیار مهم است.

به گزارش آوای البرز آذر ایران Easy Health Options به نقل از وی اظهار داشت: “ما می دانیم كه ذرات معلق در هوا ، به ویژه ذرات منتشر شده از اگزوز اتومبیل ، می توانند مغز انسان را تغییر دهند. ذرات معلق فلزی و سایر آلاینده های پنهان در هوای آلوده می توانند از طریق بینی وارد مغز شده و واکنش التهابی ایجاد کنند.

التهاب مغز نقش مهمی در بیماری آلزایمر دارد. بنابراین ، یک محرک التهابی می تواند سلامت فکری فرد را کاهش دهد. مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شد ، نشان داد که زنان مسن که در مناطقی با میزان ذرات معلق بالاتر زندگی می کنند ، 92 درصد بیشتر از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل هستند.

ما همچنین می دانیم که آلودگی هوا با بیماری پارکینسون و بیماری نورون حرکتی ارتباط دارد و آسیب می تواند خیلی زودتر از آنچه در زندگی بشر تصور می شد ، شروع شود. محققان دانشگاه لنکستر انگلیس وضعیت مغز 186 نفری را که در مکزیکو سیتی زندگی می کردند و از دهه ها قبل از 11 ماهگی تا 27 سالگی از سطح آلودگی هوا رنج می بردند ، بررسی کردند. مشخص شده است که نه تنها بیماری آلزایمر ، بلکه بیماری پارکینسون و نورون حرکتی دارای مارکرهایی در مغز آنها است.

غلظت بالای آهن ، آلومینیوم و ذرات تیتانیوم در مغز ، به ویژه در ماده سیاه و مخچه.

تغییرات مغزی ناشی از ذرات معلق در هوا

مارکرهای ذکر شده توسط محققان نشانه های واضحی از بیماری آلزایمر بود ، از جمله سلول های عصبی ، پلاک ها و رگه های ناشی از پروتئین های معیوب در مغز. این موارد حتی در نوزاد 11 ماهه نیز مشاهده شد. به نظر می رسد آلودگی هوا می تواند از طریق استنشاق یا بلع وارد مغز شود. آنها به طور خاص با آسیب به ماده سیاه که بخشی از مغز است و باعث فعال شدن سلولهای عصبی حرکتی و مسدود شدن آنها می شود و به ما اجازه می دهد حرکات حرکتی صاف داشته باشیم ، ارتباط دارند.

آسیب به ماده سیاه ارتباط مستقیمی با بیماری پارکینسون دارد.

چگونه خود را در برابر آلودگی محافظت کنیم

در افراد مختلف خطر بیشتری وجود دارد که ذرات از طریق هوا حرکت کنند ، اما یافته های جدید نشان می دهد آنچه در معرض آن قرار گرفته اید و چه نفس می کشید و می بلعید در تشکیل آسیب عصبی بسیار مهم است.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع فرایند مدیتیشن و محافظت در برابر آلودگی هوا انجام دهید:

جوانه های کلم بروکلی و سایر غذاهایی که به کبد کمک می کند تا بدن را سم زدایی کند ، بخورید.

ماهی هایی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند مانند ماهی آزاد ، شاه ماهی و ماهی تن بخورید. اسیدهای چرب امگا 3 با التهاب مغز مقابله کرده و از برخی آسیب های مغزی ناشی از نوروتوکسین جلوگیری می کند.

ویتامین های گروه B مصرف کنید. مطالعه ای که توسط دانشگاه کلمبیا انجام شد نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین B6 ، B12 و اسید فولیک به طور قابل توجهی اثرات سوverse آلودگی هوا بر جهان را کاهش می دهد.

آلفا لیپوئیک اسید مصرف کنید. این یک آنتی اکسیدان قوی است و دارای یک عمل کیلیت فلزی است. این ترکیب محلول در چربی و محلول در آب به سرعت در روده جذب شده و بر غشا cell سلول و موانع خون مغزی غلبه می کند.

مصرف فسفاتیدیل سرین را در نظر بگیرید. این ماده یکی از مواد مغذی آزمایش شده برای سلامت مغز و حافظه است. این مواد مغذی ماده اصلی سازنده سلولهای مغزی هستند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید. غذاهایی مانند توت ، شکلات تلخ ، لوبیای قرمز و گیلاس ، که سرشار از آنتی اکسیدان هستند ، می توانند استرس اکسیداتیو پشت کاهش شناخت را خنثی کنند.

گلوتاتیون مصرف کنید. با افزایش سن ، بدن گلوتاتیون کمتری تولید می کند ، که برای محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از آلودگی هوا به بدن نیاز دارید. سبزیجات صلیبی و سایر غذاهای حاوی گلوتاتیون می توانند به افزایش توده بدن کمک کنند.

کوآنزیم Q10 و پیرولوکینولین کینون (PQQ) را مصرف کنید. هر دوی این آنزیم ها با افزایش میتوکندری و کاهش استرس اکسیداتیو به محافظت از سلول های عصبی مغز کمک می کنند.

کلاهبرداری را در نظر بگیرید. این فرایندی است که توسط یک ماده اتصال دهنده برای جذب و از بین بردن آلاینده های مضر مانند فلزات سنگین استفاده می شود.

انتهای پیام