۵ میوه‌ای که شما را لاغر می‌کند

بسیاری از ما هنوز نمی دانیم که خوردن برخی میوه ها می تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند. مطالعات نشان داده است که برخی از میوه ها حاوی ماده خاصی به نام آنتوسیانین هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند به پیشگیری از چاقی کمک کند. در اینجا خاص ترین میوه هایی که مصرف روزانه آنها منجر به پیشگیری از چاقی می شود آورده شده است:

فلفل: تعجب نکنید زیرا فلفل یکی از میوه هایی است و قطعا یکی از سالم ترین میوه هایی است که می تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد. کپسایسین، ترکیبی که در فلفل سیاه یافت می شود، چربی سفید را به چربی قهوه ای انرژی سوز در بدن تبدیل می کند.

بلوبری: سرشار از آنتوسیانین و پلیمرهای فلاونوئیدی است. بنابراین یک چهارم فنجان از این میوه 10 میلی گرم آنتوسیانین بدن را تامین می کند. هنوز مشخص نیست که چرا فلاونوئیدها باعث کاهش وزن می شوند، اما به گفته محققان، مصرف روزانه این میوه به شما احساس سیری می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند.

گلابی: این میوه همچنین دارای مقدار سالمی از پلیمرهای فلاونوئیدی است و فیبر بالای آن باعث سیری طولانی مدت می شود. مانند سیب، گلابی نیز باید با پوست خورده شود تا بیشترین فواید سلامتی را داشته باشید.

سیب: سیب سرشار از فلاونوئیدها و فیبر است. خوردن روزانه سیب برای کاهش وزن بسیار مهم است. برای بهره مندی از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید، زیرا پوست حاوی بیشترین آنتی اکسیدان و فیبر است. خوردن سیب کنترل قند خون را بهبود می بخشد و در نتیجه کمتر هوس خوردن غذاهای ناسالم می کنید.

توت فرنگی: این همتای بلوبری است و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توت فرنگی همچنین سرشار از آنتوسیانین است و یک فنجان در روز با ماست کم چرب یا بلغور جو دوسر مفید است. این نگرانی وجود دارد که خوردن بیشتر میوه ها به دلیل فروکتوز موجود در آنها منجر به افزایش وزن شود، اما انواع توت ها مانند سیب سبز، گلابی، تمشک، توت فرنگی و زغال اخته برخی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند. در شکر در مقایسه با سایر میوه ها.

233233