۲۷ درصد نامزدهای انتخاباتی مجلس را جوانان تشکیل می‌دهند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سینا کلهر شامگاه سه‌شنبه در جشنواره جوانان برتر ایران زمین که در سینما هلال اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مسئله اصلی ما در مورد جوانان ۲ نکته است؛ نکته اول اینکه به این گفتار که گویی باید همه چیز را برای جوان آماده کرد عادت کرده‌ایم که ما موافق این حرف نیستیم و خود جوان هم موافق این حرف نیست. اگر جوان مطالبه و خواسته‌ای دارد منظورش این نیست که خانه، شغل و زندگی آماده به جوان تقدیم کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: برای ساخته شدن این کشور، برای اینکه ایران ایران بشود و باقی بماند هزاران نفر جان و زندگی خودشان را فدا کرده‌اند تا آینده ایران را امروز جوان ما بسازد؛ باید واقع بین باشیم که تمام تلاش دشمن بر این است جوان را ناامید کند و بگوید در این کشور نه کسی جوان را می‌بیند و نه کسی به جوان میدان می‌دهد، جوان هم وقتی ناامید شود، تمام فکرش مهاجرت از این کشور باشد معنی اش این است این کشور آینده نخواهد داشت.

وی گفت: اگر مسئله ما ایران آینده و ساختن این کشورش است راهش چیزی نیست جز اینکه به نیروی جوان تکیه کنیم و به آن میدان بدهیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: حرف جوان خیلی ساده است و او می‌گوید اگر انرژی، انگیزه، ایده و خلاقیت می‌خواهید مرا ببینید که همه این موارد در دست من است، ولی گاهی ما از همین کار ساده که دیده شدن و فرصت دادن به جوان است هم دریغ می‌کنیم.

کلهر با اشاره به مسئله انتخابات اظهار کرد: قانونگذار اعلام کرده از ۳۰ سالگی همه می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند اما افرادی که در این صحنه قرار می‌گیرند ما چقدر به جوان‌ها فرصت می‌دهیم؟ نهاد عقلانی و خردمند مجلس گفته این قابلیت برای جوان وجود دارد که بتواند نماینده باشد و اکنون ۲۷ درصد کسانی که به میدان انتخابات آمده‌اند جوان هستند.

وی اضافه کرد: شایستگی، تجربه و رزومه مهم است اما گاهی ما حتی به رزومه هم نگاه نمی‌کنیم و فرصت کوچکی که جوان بتواند بیاید و خودش را معرفی کند برای او فراهم نمی‌کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: گاهی جوان ۱۹ ساله قصد ازدواج می‌کند و راه سالم، حلال، مشروع و عرفی را انتخاب کرده تا زندگیش را بنا کند اما ما از او می‌پرسیم شغلت چیست، چقدر درآمد داری و آیا واحد مسکونی شخصی داری؟

کلهر بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب می‌گوید ۴۰ سال اول را در این کشور جوان بنا کرد و ۴۰ سال دوم را نیز جوان بنا خواهد کرد بنابراین به این مستند و توصیه‌ای که انجام شده وفادار باشیم.

در این مراسم از خانواده شهید مدافع امنیت شهید سعید ربیعی تقدیر شد، همچنین جوان‌های برتر خوزستان در ۱۰ بخش تجلیل شدند.